Community blog: Wat is eruit en wat zit erin?

Rachel Franklin heeft zich uitgelaten over de dingen die missen in het basisspel van De Sims 4, zoals de zwembaden en kelders. Maar om het te compenseren heeft ze het ook heel erg over wat nou wel in het spel zit. De Nederlandse vertaling is er al en kan je hieronder lezen.

Hallo Simmers,

Binnen 60 dagen wordt De Sims™ 4 gelanceerd en er is nog een heleboel wat ik wil vertellen. Om te beginnen wil ik eerst uitleggen waarom we besloten hebben om geen zwembaden en peuters in De Sims 4 op te nemen, want dit baart een hoop spelers blijkbaar zorgen.

Wij zijn jullie daarom een heldere verklaring verschuldigd en we willen jullie uitleggen waarom zwembaden en peuters geen onderdeel van De Sims 4 uit zullen maken tijdens de lancering, dus daar gaan we. Het begint allemaal met de nieuwe technologie en systemen die we voor dit nieuwe basisspel van De Sims hebben gebouwd. Zo is er een nieuw systeem voor kunstmatige intelligentie, een nieuw animatiesysteem, nieuwe hulpmiddelen voor het positioneren van geluid, nieuwe motoriek, nieuwe routeberekening en nog veel meer nieuws in deze game. Onze visie voor De Sims 4 is een geheel nieuwe ervaring die jouw Sims nog uitgebreider en op unieke persoonlijke manieren tot leven wekt; door middel van emoties, karaktereigenschappen, gedrag en interacties. Om dat te kunnen doen, moest onze technologische basis drastisch vernieuwd worden.

Het komt erop neer dat toen we overleg voerden over wat we allemaal in deze game wilden doen, met alle nieuwe technologische onderdelen die we in wilden bouwen, we ons realiseerden dat dat ten koste zou gaan van bepaalde andere elementen. Als gevolg zullen we sommige fans daar dus mee teleurstellen. Dit was voor ons ook oprecht moeilijk te verkroppen, maar we wilden ons volledig concentreren op de nieuwe visie die we voor De Sims 4 hebben. We hebben ons geconcentreerd op het revolutioneren van de Sims zelf. Dus de peuters hebben plaatsgemaakt voor de onderdelen die Sims echt tot leven doen komen: betekenisvolle en vaak amusante emoties, geloofwaardigere bewegingen en interacties, meer hulpmiddelen in Creëer-een-Sim en realistischer (en soms vreemd!) gedrag. De zwembaden moesten wijken voor belangrijke nieuwe onderdelen in Bouwen: directe manipulatie, waardoor het mogelijk is om ruimte voor ruimte een huis te bouwen en aangepaste ruimtes eenvoudig uit te wisselen. Daardoor wordt de directe omgeving nog geloofwaardiger en interactiever voor je Sim.

Laten we het nu even over de voordelen hebben: De Sims 4 is een geheel nieuwe game en het voelt ook anders om te spelen. Je zult vanaf de eerste keer dat je de game speelt al te maken krijgen met de nieuwe technologische basis.

Ik zal je een voorbeeld geven van iets waar ik voortdurend mee te maken heb en uitleggen waarom De Sims 4 uniek en persoonlijk aanvoelt voor de spelers. Ik noemde eerder Creëer-een-Sim al. Dat is naar mijn mening nog steeds een van de krachtigste onderdelen van de hele game. Het is niet alleen bijzonder vermakelijk, maar je kunt nu ook een echt een karakter samenstellen. In De Sims 4 zijn er zeven unieke loopjes waar je uit kunt kiezen. Hiermee kunnen Sims zich extra goed uitdrukken. Om die loopjes tot leven te wekken, moesten we ongeveer 75 losse animaties creëren. En dat is nog niet alles. Iedere emotie in De Sims 4 wordt geïllustreerd met een visuele reactie of zelfs een extra speciaal loopje. Je hoeft dus niet meer naar de gebruikersinterface te kijken om te zien hoe je Sims zich voelen, want hun gezichten, houdingen en bewegingen spreken boekdelen. Daarom zul je ongeveer 320 nieuwe animaties voorbij zien komen die op emoties gebaseerd zijn en nog eens 600 reacties op voorwerpen.

De Sims 4 heeft zoveel meer diepgang. De Sims gedragen zich voor de eerste keer net als echte mensen. Ze kunnen omgaan met complete groepen in plaats van enkel individuele Sims. Een staande Sim kan met een zittende Sim praten. Ze kunnen multitasken (etend en pratend naar de TV kijken? Dat doe ik iedere avond!). Je kunt zelfs een hoofddeksel bovenop ieder kapsel zetten, of laarzen met verschillende broeken combineren… Nou ja, misschien ben ik de enige die dat echt belangrijk vindt.

Maar dat is ’t ‘m nou juist met De Sims 4, dat soort details doen er toe. Omdat ze bestaan. Emoties zijn van invloed op ieder systeem binnen onze game en alle belevenissen die je ermee zult hebben. Het mutitasken verandert de manier waarop Sims hun leven leiden en hoe ze omgaan met hun omgeving totaal. Dankzij het nieuwe onderdeel Creëer-een-Sim en alle hulpmiddelen in Bouwen kijken we helemaal anders tegen het maken van Sims en hun huizen aan.

Maar we kunnen het beter aan je laten zien dan erover vertellen. Later deze zomer zal daarom De Sims 4 Creëer-een-Sim Demo worden gelanceerd, zodat werkelijk iedereen daar mee kan spelen. We staan nu al op het punt om een vroege proefversie in omloop te brengen en binnenkort zullen een beperkt aantal fans een uitnodiging krijgen om ons te helpen om die te testen. Daarna kunnen jullie er allemaal mee aan de slag gaan en zelf ervaren hoe uitgebreid de game is en hoe karaktereigenschappen en emoties van invloed zijn op je nieuwe Sims.

En dan nog iets; we vinden het fantastisch dat meer dan 1.200 mensen een kijkje zijn komen nemen in onze demoruimte tijdens E3 de afgelopen maand om zelf De Sims 4 in actie te zien, maar we willen dit de rest zeker niet onthouden. Ergens binnen de komende twee weken zullen we een video van 15 minuten lanceren waarin het onderdeel Leven (met de complete gebruikersinterface) te zien is. We staan te popelen om te horen wat jullie daarvan vinden.

Dus namens het volledige team van ontwikkelaars hier in The Sims Studio wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie reacties en steun. We hebben vol overgave iedere coderegel geschreven, alle onderdelen van de game vormgegeven en alles op alles gezet om de beste Sims ooit te creëren. We bouwen een gloednieuwe Simservaring voor jullie op, met een basis die we verder uit kunnen werken en dankzij jullie reacties nog verder kunnen ontwikkelen. We denken dat jullie wederom met heel veel plezier op nieuwe wijze met het leven gaan spelen.

Rachel

2 reacties

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *