Je kunt gewoon niet zonder!

De Sims Middeleeuwen preview door ElectricPig

De Sims Middeleeuwen krijgt steeds meer aandacht aangezien het spel vordert en het einde nabij komt. Het duurt nog wel een paar maanden voor dat De Sims Middeleeuwen in de winkel ligt maar de eerste previews komen online. In deze preview staat niet veel nieuwe informatie, maar het is wel leuk om te lezen.

Each Sim you create does things their own way. You can create a wizard and have them solve quests in their own way. One quest might have you locating a missing child. Each Sim has a different approach to achieving their goals. A wizard could amble around asking townsfolk for clues, but it’s much easier to use a Jedi-style mind trick to coax them into telling you where to find the child. Progress as a wizard and you’ll gain the ability to memorise spells. Then again, you can choose not to follow quests and do your own thing, or just have them mill around carrying out their daily responsibilities. This is The Sims after all.

| The Sims Medieval: First look op ElectricPig |

Een gedachte over “De Sims Middeleeuwen preview door ElectricPig”

  1. Mikese

    Ik vond hem vet moeilijk om te lezen dus ik heb weer even een vertaling gemaakt voor de liefhebbers! (Sommige dingen zijn misschien onduidelijk, maar dan kun je altijd nog even in de Engelse versie kijken om te kijken of je het daar wel snapt!)

    In de Sims Middeleeuwen gaan deze beeldig, kleine Simpjes Middeleeuws in een Sim-ulatie van gebouw uit het koninkrijk, quests, gevechten en macht. Wij werden deze week getrakteerd op een stukje gameplay van The Sims Middeleeuwen die in het voorjaar van 2011 uit zal komen. Is het je goud waard of moet het teruggestuurd worden naar de opslag? Lees het nu om er achter te komen hoe het er nu uit ziet in onze The Sims Middeleeuwen review: First Look!

    Zoals eerst onze eigen wereld gesimuleerd werd, zie je dat de Sims Middeleeuwen juist een hele andere wereld is, of liever gezegd: tijd. Zoals in elke Sims Game, speel je hier ook weer ‘God’ en kun je je Sims weer naar geheel eigen smaak aanpassen. Maar hier, als Koning (als je kiest om koning te worden), zal je doel zijn om een koninkrijk op te bouwen van een klein dorpje tot een groot en (mocht je dit willen) gevreesd koninkrijk!

    Het vorige geld voor de koning. Als je zelf geen koning bent, meer dit wel wilt worden kun je de koning uitdagen voor een duel en vermoord hem! Maar dit kan niet voordat je zijn erfgenamen hebt vermoord zodat je zelf de volgende in de rij wordt om het koninkrijk over te nemen. EA beweert dat je met gevechten en zwaardgevechten zelf een soort strategie kunt ontwikkelen waarin je zelf beslist wanneer je aanvalt en wanneer je verdedigt.

    Als je dan eenmaal koning bent geworden kun je allerlei dingen aanpassen. Van het behang in je troonkamer tot de vlaggen, muren en andere decoratie. Creativiteit blijft dus een groot gedeelte van de Sims Middeleeuwen.

    Het koninkrijk wordt ‘geregeld’ door 4 pilaren: welzijn, veiligheid, cultuur en kennis, die allevier beïnvloedt worden door wat jij doet en welke structuur jij in je omgeving plaatst. Zo kun je bijvoorbeeld een theater bouwen voor meer cultuurpunten. Bouw hoofdkwartieren voor spionnen en je veiligheidspunten gaan omhoog. Alles wat jij doet heeft impact op jouw koninkrijk.

    Je kan kiezen om je klaar te maken voor een aanval en je smit wapens te laten maken die koninkrijk nodig heeft maar je kan er ook voor kiezen om je juist klaar te maken voor een aanval door aan je verdediging te werken. Elke keuze heeft invloed op de reputatie van jouw koninkrijk. Je kunt je koninkrijk ook laten groeien door op avontuur te gaan of zeilboten uit te laten varen.

    Als koninkje spelen niet echt jouw ding is, is er nog een ander groot avontuur van jou, namelijk het spelen van quests of het kiezen/maken van een Hero-Sim! Net zoals ieder mens heeft deze Sim ook zijn gebreken. Jij kiest die van je Sim. Je Sim kan bijvoorbeeld sterk, slim of kan toverachtige vaardigheden bezitten, maar ook zal hij of zij een gebrek moeten hebben. Kies bijvoorbeeld gulzigheid en je Sim zal altijd hongerig zijn, je kunt zo’n persoonlijkheidselement aan elke Sim geven die je maar creëert. Speel bijvoorbeeld als dief en je Sim zal nooit betalen voor een maaltijd.

    Elke Sim die je creëert doet dingen op zijn eigen manier. Je kunt een tovenaar creëeren die quests op z’n eigen manier uitvoert, zo moet je misschien een vermist kind opsporen. Elke Sim heeft een andere aanpak om z’n doel te voltooien. Een tovenaar kan mensen uit de stad naar aanwijzingen vragen, maar het is toch veel gemakkelijker om een simpel gedachtentrucje te proberen om de mensen te laten vertellen waar het kind is? Kom verder als tovenaar en je verkrijgt de mogelijkheid om spreuken uit je hoofd te leren! En ook dan kun je ervoor kiezen om geen quests te voltooien en lekker je eigen ding te gaan doen of je kunt ze hun dagelijkse verantwoordelijkheden laten uitvoeren. Het blijft natuurlijk wel de Sims!

    EA zegt dat de Sims Middeleeuwen nog steeds dezelfde persoonlijkheid, aanpassingsvermogen en betrokkenheid zal hebben als de vorige Sims-games. De vorige versie die we zagen was ver van hoe de Sims Middeleeuwen er straks echt uit zal zien. Alle ‘AI’ was er nog niet ingezet dus we konden toen nog niet zien hoe de mensen uit het koninkrijk zich verwonder om een zwaardgevecht verzamelen of hoe ze reageren op dingen die om hun heen gebeuren. Maar het is wel duidelijk dat EA van de Sims Middeleeuwen meer wil maken dan het Gemiddelde-Leeftijduitbreidingspakket voor de Sims-fans!

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>