Je kunt gewoon niet zonder!

Kennismaking met Ryan Vaughan, producent van De Sims 4

RyanVaughanDeSims4blog

 

Hallo allemaal! Ik ben Ryan Vaughan en ik werk als producent aan De Sims 4. Misschien vragen jullie je af wat een producent in hemelsnaam de hele dag doet. Hoe ik mijn tijd doorbreng in The Sims Studio. En misschien zijn jullie zelfs benieuwd wat mijn lievelingseten is. Dit is mijn kans om jullie wat meer over mijn werk te vertellen en uit te leggen hoe ik bijdraag aan De Sims 4.

Om te beginnen moeten jullie weten dat ik al meer dan zes jaar aan De Sims meewerk! De tijd is voorbij gevlogen, maar zo lang je plezier in je werk hebt, is het inspirerend om elke dag weer vol goede moed de handen uit de mouwen te steken. Begrijp me niet verkeerd; iedere baan heeft ook zijn mindere kanten, maar voor mij is het ongelofelijk om aan De Sims te werken.

In The Sims Studio werken de producenten samen met alle verschillende teamleden. We werken met vormgevers, programmeurs, ontwerpers, kwaliteitsbeheer, andere producenten… noem maar op! Waar het in het kort op neerkomt, is dat we hen op schema houden, alle belangrijke mijlpalen op tijd behalen en ervoor zorgen dat de game zo goed mogelijk wordt. Dat klinkt simpel, of niet soms? Er komt in de praktijk heel wat meer bij kijken.

Een van de belangrijkste taken van een producent is het waarborgen van de ontwikkeling van bepaalde onderdelen en de ontwikkeling vanaf het eerste ontwerp in de gaten houden, zodat alle onderdelen uiteindelijk goed binnen de game passen. Wij zorgen ervoor dat onderdelen van de game, zoals ‘Creëer-een-Sim’ (waar we het vorige week over hadden) en Bouwen, op de juiste manier functioneren. Games worden uit verschillende componenten opgebouwd en het is van onze belangrijkste doelen om hier een balans tussen te vinden.

Nu we het er toch over hebben, wil ik jullie laten weten dat ik razend enthousiast ben over het gloednieuwe menu ‘Creëer-een-Sim’ in De Sims 4. Ik heb er altijd al van gedroomd om mijn Sims zelf in model te kneden (zonder schuifbalken), vanaf de allereerste keer dat ik De Sims speelde. Ik kijk ernaar uit op deze game af te maken, zodat iedereen zelf kan ervaren hoe leuk het nu is om je eigen Sims te maken.

Verder houd ik ook voortdurend de status van verschillende projecten in de gaten, speel ik de game en werk ik samen met de verschillende mensen in mijn team. In mijn werk is het ontzettend belangrijk om het team op alle mogelijke manieren te ondersteunen. Als een van de ontwikkelaars een probleem heeft waardoor ander werk stagneert, is het aan de producent om dit probleem op te lossen, of om de juiste persoon te vinden die het voor elkaar kan krijgen. Wie goed is in het oplossen van problemen, kan uitgroeien tot een uitstekende producent!

RyanVaughanDeSims4blog2

Maar mijn leven draait niet alleen om mijn werk. Thuis wacht iedere avond een fantastisch gezin op me. Uit die waardevolle ontspannen momenten haal ik de meeste inspiratie voor het spelen van De Sims. Toen ik mijn zoon laatst bijvoorbeeld met blokken een huis zag bouwen, realiseerde ik me dat het nieuwe ‘Bouwen’ op bijna dezelfde manier werkt; het wordt mogelijk om huizen op te bouwen aan de hand van individuele kamers en vormen. Ik koester die momenten die ik thuis in het echte leven beleef en ik probeer ze zoveel mogelijk in mijn werk te gebruiken.

Dat was het wel zo’n beetje. Ik hoop dat je mij wat beter hebt leren kennen.

OO en voor ik het vergeet: pizza is mijn lievelingseten. Zonder twijfel!

Volg me via Twitter @SimGuruRyan.

 

6 gedachtes over “Kennismaking met Ryan Vaughan, producent van De Sims 4”

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>