Community blog: SimGuru Spotlight – SimGuruGraham

Wil je meer weten over het geweldige team achter De Sims 4? Goed nieuws! We beginnen met een nieuwe serie: SimGuru Spotlights, waarin we telkens met een ander lid van The Sims Studio praten en vragen stellen over hun leven, passies en hun favoriete ijssmaak.

Laten we eens babbelen met SimGuruGraham!

SimGuruGraham

Kun je jezelf even kort voorstellen?
Hoi, ik ben Graham Nardone, een van de producenten van The Sims Studio. Mensen kennen mij misschien als @SimGuruGraham op Twitter of onze fora, waar ik regelmatig met andere fans van de Sims communiceer. Ik werk nu al bijna 7 jaar aan De Sims, wat eenvoudig te herinneren is omdat ik aangenomen ben op de exacte datum waarop De Sims 3 gelanceerd werd. Voordat ik bij EA aan de slag ging, werkte ik als QA-tester aan een aantal actiegames en third-person-shooters. Sommige mensen vinden die achtergrond misschien een te groot contrast met De Sims, maar ik vind dat iedereen in onze studio een eigen unieke identiteit en interesses heeft en dat is een van de redenen waarom De Sims zo’n veelzijdige levenssimulatie is.

Wat doe je precies bij De Sims 4?
Als producent heb ik het geluk om van alles een beetje te mogen doen en dat is precies hoe ik het het liefste heb. Iedere dag heb ik nieuwe uitdagingen, nieuwe mensen om mee samen te werken en er zijn altijd mogelijkheden om binnen mijn rol nieuwe dingen te leren en te groeien. Producenten moeten dus van alle markten thuis zijn en het is belangrijk dat ze nauw samenwerken met hun teams en met iedereen communiceren die aan onze onderdelen werken. Door hun uitdagingen beter te leren begrijpen, ben ik beter in staat om beslissingen te nemen die van invloed zijn op het uiteindelijke product waar spelers mee aan de slag kunnen gaan.

Op dit moment ben ik bezig met de Accessoirespakketten die we voor De Sims 4 uit gaan brengen. Hoe langer ik hier aan werk, hoe leuker ik het begin te vinden. Omdat Accessoirespakketten uit kleinere hoeveelheden materiaal bestaan, is de productiecyclus kort. Ik heb altijd wel iets nieuws en interessants om aan te werken en kan nieuwe dingen die ik leer direct toepassen op mijn volgende project. Van de eerste brainstormsessies tot het repareren van de laatste bugs voordat de games op de markt komen; ik ben overal bij betrokken.

Waarom is het zo leuk om een SimGuru te zijn?
Als iemand die niet veel mogelijkheden heeft gehad om buiten Noord-Amerika te reizen, heeft mijn rol als SimGuru heel wat deuren geopend om de rest van de wereld te zien. Het is geweldig om fans van De Sims en de pers te ontmoeten en om het vertrouwen te krijgen om het harde werk van iedereen in de studio aan anderen te presenteren. Vooral dat laatste aspect is heel belangrijk voor mij, omdat het maar al te vaak gebeurt dat fans van computergames het succes van een game aan één enkel iemand toewijzen, terwijl games alleen gemaakt kunnen worden dankzij een volledig team van ontwikkelaars.

Hoe leuk ik het ook vind om als producent te reizen, ik heb ook het geluk om fans van De Sims te ontmoeten en te horen wat zij van onze creaties vinden. Ik vind het belangrijk om de rol van interne vertegenwoordiger voor de community op me te nemen en ik geef altijd de meningen van fans door tijdens groepsdiscussies in de studio. Als ik terugdenk aan deze reisjes, kijk ik terug op een heleboel mooie herinneringen… Of het nou een presentatie is op het enorme podium van Gamescom met tienduizenden toeschouwers, een bezoekje aan een chique ijssalon in Frankrijk of een fotosessie met een dingo in Australië was; het zijn stuk voor stuk geweldige herinneringen.

SimGuruGraham

Wat vind je het leukst aan De Sims 4-reeks?
Als tiener rommelde ik veel met tools om levels voor verschillende games aan te passen. Het was altijd een hobby voor mij en ik droomde ervan om er op een dag mijn beroep van te maken. Tijdens het afronden van mijn studie belandde ik op een ander pad, maar de nieuwsgierigheid om die middelen te gebruiken en gewoon fantasierijke ruimtes te bouwen lag altijd op de loer. Daarom was het onderdeel Bouwen in De Sims een element dat goed bij mij paste en waar ik geïnteresseerd in raakte. Ook vandaag de dag is dit nog altijd mijn favoriete onderdeel van de game en ik vind het ook geweldig om te zien wat spelers ermee creëren. Een van de momenten waarop ik mij het meest trots voelde om aan De Sims te werken, was tijdens de bouw van een aantal tomben voor De Sims 3 Wereldavonturen. Daarmee kwam een droom van mij uit die ik als kind al had: het creëren van gameplay-omgevingen in een professionele game. Maar spelers van De Sims weten ons altijd af te troeven en er is geen beter voorbeeld dan alle extravagante woonboten die spelers wisten te bouwen toen De Sims 3 Exotisch Eiland gelanceerd werd.

Wat is je favoriete ijssmaak?
Ik heb niet echt één favoriete smaak en kies vaak een smaakje in een opwelling. Maar dat gezegd hebbende, is Chocolade Karamel Gelato een van mijn favorieten. Het is een van de weinige smaakjes die te koop zijn waarin simpelweg karamel met chocolade wordt gecombineerd… Dat is zoveel beter dan gewoon karamel en vanille.

Wil je meer SimGuru Spotlights zien? Bekijk een interview met SimGuruRomeo en SimGuruJill.

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *