SimGuruGraham over de productie van accessoirespakketten voor De Sims 4

SimGuruGraham

Het is een vraag die je je misschien wel hebt afgevraagd de afgelopen tijd: waarom duurt het soms maanden voordat we niewe content zoals accessoirespakketten voor De Sims 4 zien terwijl we er op andere momenten juist meerderen in een kwartaal zien? Duren sommige pakketten gewoon langer om te maken of speelt er meer?

Tussen De Sims 4 Luxe Feestaccessoires en De Sims 4 Griezelige Accessoires zaten bijvoorbeeld maar ietsje meer dan vier maanden met twee andere accessoirespakketten en een uitbreidingspakket terwijl er in diezelfde tijd tussen De Sims 4 Romantische Tuinaccessoires en De Sims 4 Kinderkameraccessoires enkel een game pack is uitgebracht, en dan toevallig ook nog in diezelfde maand van dat accessoirespakket.

Keuzes

Niet altijd lijken de gemaakte keuzes even logisch, dus heeft SimGuruGraham met oog op het community-accessoirespakket ook eens geprobeerd dat probleem uit te leggen na aanleiding van een vraag vergelijkbaar met diegene die ik hierboven heb geschetst. Dat pakket bestaat immers ook om ons wat beter te laten zien wat er nou komt kijken bij de ontwikkeling van een accessoirespakket omdat je vaak vergeet dat het hele proces nog best wat onverwachte stappen kent. Dit onderstaande bericht komt van het internationale De Sims-forum en heb ik voor het gemak vertaald in het Nederlands:

RE: Heeft SimGuruGraham gezegd dat de volgende stemronde in september volgt?

SimGuruGraham

Niet per definitie. Je kunt de ontwikkeling van pakketten onderscheiden in twee grote fases: enerzijds heb je het voorwerk en anderzijds de productie. Onthoud dat wat ik hier zeg enkel geld voor de ontwikkeling van accessoirespakketten. Niet alles ervan schaalt goed op naar grotere pakketten, dus veranderingen worden daar aangebracht in de manier waarop zij zaken ontwerpen.

Het voorwerk is wanneer we all onze concept art maken, objecten en Creëer-een-Sim stukken laten ontwerpen door externe partners, designs maken, en meetings houden waarin we al deze designs bekijken en bepalen of dat past binnen het geplande pakket. De starttijd van deze fase verschilt enigszins van pakket tot pakket afhankelijk van de tijdlijn van de eerdergenoemde partners. Omdat het meeste van dit werk geen impact heeft op de mensen die werken aan de in-game features kunnen we het voorwerk voor een opkomend pakket al doen op het moment dat we bezig zijn in de productie van een ander pakket.

Productie is wanneer de verschillende disciplines echt beginnen met werken aan de in-game features van het pakket totdat het klaar is om goud te gaan – oftewel het goedkeuren van de uiteindelijke build van het pakket. Onze productie tijdlijn is redelijk strak bepaald en is sinds het eerste De Sims 4 accessoirespakket al van dezelfde lengte. In een uitzonderlijk geval kunnen we nog complexe problemen tegenkomen laat in de productie waardoor het nodig is extra tijd uit te schrijven om bugs in die features op te lossen. Gelukkig heeft dit vaak echter maar weinig impact op de releasedatum van het accessoirespakket aangezien er normaliter best wat tijd zit tussen het goud gaan van het pakket en de release die we daarvoor kunnen gebruiken. Wanneer dit gebeurt heeft het wel een effect op de releasedatums van opkomende pakketten omdat we logischerwijs minder snel doorkunnen met het volgende pakket.

Als antwoord op de originele vraag waarom er tussen sommige pakketten langere pauzes zitten dan andere is het antwoord vrij simpel; sommige accessoirespakketten gaan nou eenmaal goud al maanden voor de releasedatum. De Sims 4 Vintage Glamour Accessoires was bijvoorbeeld al in productie op het moment dat De Sims 4 Kinderkamer Accessoires uitkwam. Weer andere accessoirespakketten komen juist de week nadat ze goud gaan uit. Ons accessoirespakkettenteam heeft de capaciteit om vier accessoirespakketten per jaar uit te brengen, maar de releasedatum ervan hangt af van andere factoren die ook de releasedatum van grotere pakketten meeneemt. Hierbij moet ik wel vermelden dat dit enkel geldt voor accessoirespakketten; game packs en uitbreidingspakketten worden ingeroosterd dat ze meteen kunnen worden uitgebracht op het moment dat ze worden afgerond.

SimGuruGraham

Design meetings eerder deze week

Ook op Twitter is SimGuruGraham doorgegaan met het uitleggen van wat er nou komt kijken bij het maken van accessoirespakket. Dit is na aanleiding van de verschillende design meetings zoals hierboven benoemd van eerder deze week over De Sims 4 Wasgoed Accessoires, het community accessoirespakket dat ergens in 2018 moet uitkomen. Nu we daar hebben kunnen stemmen over de voorwerpen, kleding en gameplayvoorwerpen kan het team flink vaart maken met het pakket en de progressie daarvan wordt nu besproken.

Ik had zojuist een meeting van 90 minuten over de kledingsstapels, het design waar de hele logica van het wassen van kleding op rust. De rest van de dag ga ik werken aan een zogenoemde Content Tracker, een grote spreadsheet dat de status van alle nieuwe features en assets bijhoudt.

De dag eindigt bij het uittypen van de notulen van de drie Design Review meetings, ter referentie voor de andere teamleden. Dan komt ook de minder leuke taak van het opsommen van de verwachtingen na aanleiding van de meeting om te kijken of we op de goede weg zijn. Als we teveel hebben, moet er ergens worden gekort. Dat hoort nou eenmaal bij het proces. Een van de doelen van dit project was om te laten zien hoe het ontwerpen van zo’n pakket nou echt gaat en het niet enkel in een positief licht te zetten.

Uiteindelijk zullen we echter geen pakket uitbrengen waar we zelf niet achter staan. Een deel van mijn verantwoordelijkheden als producer is om ervoor te zorgen dat we een iets moois neerzetten dat past binnen het tijdschema voor ieder pakket. Wat jullie zien en beïnvloeden is het binnenste van wat straks hopelijk een geweldig eindproduct wordt.

SimGuruGraham

Later meer over deze meetings

In de tussentijd heeft ook SimGuruDrake laten weten dat deze design meetings zijn opgenomen om ons er later meer over te kunnen vertellen. Wanneer we daar meer over zullen horen, zal nog moeten blijken, maar ik verwacht dat dat na de vakantie ergens zal zijn.

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *