Je kunt gewoon niet zonder!

De Sims 4 Honden en Katten: Vraag en Antwoord

Na aanleiding van de aankondiging van De Sims 4 Honden en Katten eerder vandaag/gisteren hebben verschillende SimGuru’s de tijd genomen vragen van fans te beatwoorden op Twitter. Vooral het feit dat huisdieren niet speelbaar zijn, heeft nogal wat te weeg gebracht. Dat moet de gameplay namelijk ten goede komen omdat dat huisdieren realistischer en spontaner maakt, al is niet iedereen het daar mee eens. Begrijpelijk uiteraard, zeker ook omdat de SimGuru daarover ook lang hebben gediscussieerd. Twee andere belangrijke nieuwtjes zijn dat Creëer-een-Stijl waarmee je huisdieren kunt aanpassen niet naar voorwerpen of kleding komt en dat De Sims 4 Honden en Katten in het begin enkel nog zal verschijnen op Windows en macOS. Pas later zal het ook op de PlayStation 4 en Xbox One worden uitgebracht.

Er zullen de komende dagen vast nog wel meer tweets komen, dus deze post zal de komende tijd vast nog wel geregeld worden geüpdatet. Veel kan op dit moment nog niet worden gezegd, dus heel uitgebreid zijn de meeste reacties op dit moment nog niet.

Creëer-een-Huisdier

We maken Creëer-een-Stijl niet voor Sims. Het kleurenwiel dat je in de trailer ziet is exclusief voor katten en honden.

V: Zijn er enkel grote honden of ook kleine?
A: Er zijn grote en kleine honden en puppies.

V: Zijn er ook vossen en kunnen we die ook maken in Creëer-een-Sim?
A: Ja.

V: Kun je ook puppies en kittens hebben?
A: Je kunt ze niet alleen hebben, je kunt ze zelfs maken in Creëer-een-Huisdier.

V: Komen er ook loopstijlen voor honden en katten en kunnen we ze personaliseren?
A: Je kunt ze flink personaliseren! Dat had een grote focus binnen het omtwerp.

V: Kunnen we de vacht van huisdieren (qua vorm en verzorging, niet alleen kleur) aanpassen of is er slechts één optie per ras?
A: Je hebt heel veel opties. Er is een hoop variatie.

V: Zijn er ook geest-honden en -katten?
A: Ja.

Huisdieren gameplay

Huisdieren zijn niet speelbaar en er is ook geen cheat om dat wel voor elkaar te kunnen krijgen.

V: Nemen huisdieren omdat ze niet speelbaar zijn ook niet een van de sloten in van je huishouden?
A: Ze nemen nog altijd een slot in je huishouden in beslag.

V: Waarom zijn huisdieren niet speelbaar?
A: Het team wilde dat honden en katten realistischer en spontaner werden. Ze kunnen besturen zou dat wegnemen.

V: Als we huisdieren niet kunnen besturen, hoe kunnen we dan weten wanneer ze iets nodig hebben?
A: Je zult weten wat je moet doen wanneer je dat moet doen.

V: Kunnen we het interface zien van huisdieren met hun behoeftes, emoties (als ze die hebben), relaties, etcetera?
A: Je kunt zien wat je hoeft te zien.

V: Is er ook een interactie zoals “Ga daar naartoe” om een huisdier ergens naartoe te laten gaan?
A: Nee, maar je kunt ze wel roepen net zoals bij Sims.

V: Kun je huisdieren ook trainen? En kunnen ze jagen?
A: Ze kunnen worden getraind. Je kunt ze besturen net zoals je een hond in werkelijkheid zou besturen.

V: Is het mogelijk honden en katten te trainen zodat ze bijvoorbeeld de bank niet meer vernielen?
A: Ja.

V: Is de dierenkliniek een NPC of een carrière zoals de dokter?
A: Je kunt je kavel zelf ontwerpen, personeel aannemen en trainen, beloningen verzamelen, operaties uitvoeren en levens redden.

V: Kunnen we onze honden en katten naar de dierenkliniek brengen? Of werkt het hetzelfde als met het ziekenhuis uit De Sims 4 Aan het Werk?
A: Je brengt ze ernaartoe als ze ziek zijn.

V: Kunnen huisdieren ook bij hun baasje in bed liggen?
A: Dat hangt af van het bed en de hond of kat.

Overig

V: Wat wordt de naam van de nieuwe wereld uit De Sims 4 Honden en Katten?
A: Brindleton Bay.

V: Zijn er ook huizen aan het water of woonboten?
A: Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik geloof dat er huizen aan het water zijn, maar geen woonboten.

De Sims 4 Honden en Katten komt in november enkel nog uit op PC/Mac. We praten later nog over DLC voor de consoles.

17 gedachtes over “De Sims 4 Honden en Katten: Vraag en Antwoord”

  1. Els

    Inderdaad! Ik ben al blij dat het eraan komt en dat ze dan niet bespeelbaar zijn vind ik geen groot minpunt. Ik snap dat je het jammer vind als je Sims 3 huisdieren gewend bent, en het anders is als je had verwacht, maar dit is de Sims 4:). Ik ben vooral heel erg benieuwd hoe het dan allemaal werkt en in elkaar zit!

    1. Rudy

      Grote hondenrassen horen normaliter gewoon groot te zijn als volwassene. Er echt iets aan doen kun je dan ook niet. Misschien dat het om een bug gaat, maar weet je zeker dat het echt een groot hondenras is en niet toevallig een kleine?

      Als je het echt wilt veranderen, dan kun je dat altijd met cheats doen (testingcheats true, cas.fulleditmode, dan met shift op een Sim klikken en dan de optie ‘bewerken in CES’ selecteren), maar ik denk niet dat je dat wil.

    1. Rudy

      Er is helaas niet zo heel veel dat je daaraan kunt doen voor zover ik weet. Ieder dier is bang voor bepaalde soorten voorwerpen, en het enige dat je daaraan kunt doen is die voorwerpen bij ze vandaan halen. Je kunt ze kalmeren, maar dat heeft niet heel veel effect.

    1. Rudy

      Dat is op dit moment nog niet bekend. Er zijn geruchten die zeggen dat dat 20 maart 2018 wordt, maar dat is dus nog niet officieel. Mocht het waar zijn, dan horen we daar begin maart vast meer over

    1. Rudy

      Pakketten op de console worden meestal maar een week of twee van tevoren aangekondigd. Bovendien hebben we net Aan het Werk gehad, dus ik verwacht eigenlijk eerst nog wel twee accessoirespakketten (na Peuter/Achtertuin) en nog een/twee game packs voordat we weer een uitbreidingspakket gaan zien. Goede kans dat dat ‘m dus niet meer voor de zomervakantie gaat worden vrees ik helaas

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>