SimGuruGraham over globale objectspecificatie en ontwikkelingslijnen in De Sims 4 Wasgoed Accessoires

De Globale Objectspecificatie van de droger

Nadat SimGuruGraham ons gisteren meer heeft verteld over de totstandkoming van wasmachines en drogers, gaat hij vandaag dieper in op globale objectspecificatie van de droger. Dat is het proces waarin duidelijk wordt hoe alle functies die het object moet gaan hebben samenkomen tot één geheel:

Globale Objectspecificatie

Hier is een deel van de GSO (Global Object Spec, globale objectspecificatie of simpelgezegd ‘model specificatie’) die we hebben geriewed in de implementatie review meeting van vandaag voor de wasmachine.

De Globale Objectspecificatie van de droger

Vanuit het centrum van het object kun je het pad zien dat de Sim aflegt wanneer hij de wasmachine gebruikt evenals het transformeer bot. Het transformeer bot is hetgeen waaraan we de animaties vastmaken zodat de machine schudt wanneer hij in gebruik is. Hierdoor schudt ook alles wat eraan vast zit. Achter het transformeer bot vind je allereerst een plek om de visuele effecten aan te binden zodat je kleding in de machine kunt zien vallen. Alle XYZ coördinaten boven het object zijn de verschillende kleine en medium decoratie sloten waarop je decoratie kunt plaatsen.

Als laatste is het groene oppervlak bovenop de plek waar de katten [De Sims 4 Honden en Katten] zich langs verplaatsen en het groene paneel voorop de plek waar Sims knoppen op in kunnen drukken om de machine te gebruiken.

Onthoud dat dit slects één aspect is van wat we hebben besproken in de implementatie review meetings. Er is een hoop informatie om het hele team te voorzien van werk.

SimGuruGraham

Vervolgens gaat SimGuruGraham ook nog in op het concept van ontwikkelingslijnen. Dat is een structuur die wordt gehanteerd om aan verschillende pakketten op hetzelfde moment te kunnen werken zonder elkaar te beïnvloeden:

Ontwikkelingslijnen

Een belangrijke mijlpaal voor het community accessoirespakket is vandaag bereikt; onze ontwikkelingslijn is officieel geopend voor ons om te beginnen met werken! Verschillende ontwikkelingslijnen zijn er om te kunnen werken aan verschillende pakketten op hetzelfde moment. Elke geplande release heeft zijn eigen ontwikkelingslijn om aan te werken.

Het zal je misschien verrassen dat we momenteel zes actieve ontwikkelingslijnen hebben. Dat is een uitdaging voor SimGuruSteve die helpt met de interne builds. Elke dag worden de veranderingen verstuurd naar de build van verschillende ontwikkelingslijnen getest, geverifieerd en geleidelijk aan geïntegreerd in de andere ontwikkelingslijnen. Werk vericht op het Honden en Katten uitbreidingspakket heeft bijvoorbeeld geen invloed op ons accessoirespakket totdat we de verschillende veranderingen in code die zij hebben gemaakt implementeren.

Omdat het community accessoirespakket later uitkomt dan Honden en Katten mogen veranderingen die wij maken voor wasgoed dat pakket niet beïnvloeden. Door onze ontwikkelingslijn klaar te hebben terwijl we de implementatie review meetings afronden zijn we goed gepositioneerd om de productie in te gaan aankomende maandag.

SimGuruGraham

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *