De Sims 4: Karaktereigenschappen

Extravert

Karaktereigenschappen

Deze karaktereigenschappen zijn altijd beschikbaar waarvan iedere volwassen Sim er drie heeft.

AfbeeldingNaamEffect
ActiefActief
Deze Sims zijn over het algemeen vrij energiek, kunnen andere Sims oppeppen en raken van streek als ze lange tijd niet kunnen sporten.

Conflicteert met: Lui
  • "Energiek gevoel" (Energiek +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • "Niet genoeg beweging" (Gespannen +1) wanneer een tijd lang niets actiefs gedaan is.
  • Ouderen krijgen 10 % meer bonusdagen.
  • Fitness geeft plezier.
  • Astronaut en Atleet verbeteren 50 % sneller.
CreatiefCreatief
Deze Sims raken eerder geïnspireerd, kunnen creatieve ideeën met andere Sims delen en kunnen van streek raken als ze lange tijd niet creatief zijn.
  • "Geïnspireerd gevoel" (Geïnspireerd +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • "Oncreatief gevoel"(Gespannen +1) wanneer een tijd lang niets creatiefs gedaan is.
  • Schilderen geeft plezier.
  • Entertainer, Schilder en Schrijver verbeteren 50 % sneller.
Covalente BondGeniaal
Deze Sims zijn vaker geconcentreerd en ze kunnen ideeën met andere Sims uitwisselen. Ze raken van streek als ze hun mentale vaardigheden een tijd lang niet verbeterd hebben.
  • "Geconcentreerd gevoel" (Geconcentreerd +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • "Niet op de proef gesteld" (Gespannen +1) wanneer een tijd lang niets mentaals gedaan is.
Grapjas
Deze Sims zijn vaak speels.

Conflicteert met: Snob
  • "Speels gevoel" (Speels +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • Gek doen interactie.
  • Entertainer verbetert 50 % sneller.
Heethoofd
Deze Sims zijn vaak boos, kunnen andere Sims opjutten en worden zelf boos wanneer ze het mikpunt van ondeugendheid zijn.

Conflicteert met: Heethoofd en Somber
  • "Boos gevoel" (Boos +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • Opjutten interactie.
  • Crimineel verbetert 50 % sneller.
Niet-flirterig (Stedelijk Leven)
Deze Sims worden gespannen rond flirterige Sims en worden zelden zelf flirterig. Het is moeilijk voor hen om romantisch in het openbaar te doen.

Conflicteert met: Romantisch
  • "Flirterige ramp" (Beschaamd +1 - 1 uur) bij niet succesvolle romantische interacties.
  • Niet succesvolle romantische interacties op niet-flirterige Sims leveren "Effe dimmen" (Beschaamd +2 - 1 uur) op en bij de niet-flirterige Sim "Flirterige afwijzing" (Beschaamd +1 - 1 uur).
  • "Het gaat allemaal te snel" (Gespannen +1 - 2 uur) bij een succesvolle romantische interactie op die Sim.
FlirterigRomantisch
Deze Sims zijn vaak flirterig en ze worden verdrietig als ze lange tijd geen romantische sociale interacties ondernemen.

Conflicteert met: Flirterig
  • "Flirterig gevoel" (Flirterig +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • "Hopeloos verliefd" (Gespannen +1) wanneer een tijd lang niet geflirt te hebben.
  • Roos aanbieden en Hand kussen interacties zonder flirterig te zijn.
  • Schilder verbetert 50 % sneller.
Somber
Deze Sims raken snel verdrietig, ze kunnen melancholische gedachten delen met Sims en terwijl ze verdrietig zijn, krijgt hun creatieve vaardigheid een boost.

Conflicteert met: Vrolijk en Heethoofd
  • "Verdrietig gevoel" (Verdrietig +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • "Gebroken hart door verraad" (Verdrietig +3 - 24 uur) wanneer partner vreemdgaat.
  • "Kapot van verbroken relatie" (Verdrietig +3 - 24 uur) wanneer relatie verbroken is.
  • 20 % kans op "Zorgwekkende rekeningen" (Verdrietig +1 - 4 uur) bij het betalen van de rekeningen.
  • Zucht… interactie.
Vrolijk
Deze Sims zijn over het algemeen blijer dan andere Sims.

Conflicteert met: Somber en Heethoofd
  • "Vrolijk gevoel" (Blij +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
ZelfverzekerdZelfverzekerd
Deze Sims zijn vaak vol zelfvertrouwen.
  • "Zelfverzekerd gevoel" (Zelfverzekerd +1 - 4 uur) op willekeurige momenten.
  • Zakelijke en Geheim agent carrières verbeteren 50 % sneller.
Boekenwurm
Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door op unieke wijze boeken te analyseren en bespreken.
  • Boeken lezen geeft meer plezier.
  • Boek analyseren geeft "Intrigerend boek" (Geïnspireerd +2 - 4 uur).
  • Nieuwste boeken bespreken en Favoriete schrijvers bespreken interacties.
  • Schrijver verbetert 50% sneller.
FoodieFijnproever
Deze Sims worden blij en hebben plezier wanneer ze lekker eten. Ze voelen zich ongemakkelijk wanneer ze slecht voedsel eten en ze kunnen naar kookprogramma's kijken om ideeën op te doen.

Conflicteert met: Veelvraat
  • "Geïnspireerd om te koken" (Geïnspireerd +2 - 4 uur) door het kijken naar de kookzender.
  • Sterkere gemoedstoestanden bij het eten van maaltijden.
  • Geavanceerde kooktechnieken onderzoeken interactie op de computer.
  • Favoriete recepten bespreken, Culinaire gerechten bespreken en Haute cuisine bespreken interacites.
  • Culinaire carrière verbetert 50% sneller.
KunstliefhebberKunstliefhebber
Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door kunstwerken te bekijken. Ook kunnen ze op unieke wijze kunst bewonderen en bespreken.
  • Bewonderen bij kunst geeft plezier en met 50% kans "Inspirerende kunst" (Geïnspireerd +2 - 4 uur).
  • Gemaakte schilderijen zijn meer waard.
  • Schilder verbetert 50% sneller.
MuzikaalMuziekliefhebber
Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door naar muziek te luisteren en beleven daar bovendien plezier aan. Ze worden blij van het bespelen van een instrument.
  • Aandachtig luisteren naar muziek geeft "Geïnspireerd door de muziek" (Geïnspireerd +2).
  • "Muziek in hart en nieren" (Blij +1) tijdens het maken van muziek.
  • "Als de muziek is afgelopen" (Gespannen +1 - 2 uur) wanneer een tijd lang niet naar muziek geluisterd te hebben.
  • Muziek maken geeft meer plezier.
  • Entertainer carrière verbetert 100% sneller.
Nerd
Deze Sims worden blij wanneer ze sciencefiction lezen of computergames spelen. Ze raken gespannen wanneer ze lang niet gespeeld hebben. Ze zijn beter in het vinden van verzamelbare voorwerpen en kunnen nerdige dingen met andere nerds bespreken.
  • "Verzamelbaar voorwerp bemachtigd!" (Zelfverzekerd +1 - 4 uur) bij het vinden van een verzamelobject.
  • "Complete nerd" (Blij +2) tijdens het lezen van sci-fi boeken.
  • "Games nodig! (Gespannen +1) wanneer een tijd lang niet gegamed te hebben.
  • "Nerderig gesprek" (Geconcentreerd +2 - 4 uur) bij het praten met andere nerds.
  • Nieuwste games bespreken en Briljante uitvinding onthullen interacties.
  • Techneut verbetert 100% sneller.
Perfectionistisch
Het duurt voor deze Sims langer om zelf spullen te maken, maar ze leveren wel betere kwaliteit. Bovendien krijgen ze na het maken van hoogwaardige producten krachtige gemoedstoestanden, terwijl ze van het maken van een slecht product juist negatieve gemoedstoestanden ondervinden.
  • Voorwerpen maken duurt 30 % langer tegenover een 30 % hogere kwaliteit.
  • "Perfect gemaakt" (Blij +3 - 4 uur) na het maken van voorwerpen van perfecte kwaliteit.
  • "Imperfect werk" (Beschaamd +2 - 4 uur) na het maken van voorwerpen van matige kwaliteit.
  • Schilder verbetert 50% sneller.
AmbitieusAmbitieus
Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door successen te behalen binnen hun carrière en ondergaan negatieve gemoedstoestanden wanneer ze falen binnen hun carrière. Ze raken van streek als ze geen promotie maken.

Conflicteert met: Lui
  • "Promotie verdiend!" (Blij +3 - 8 uur) bij promotie.
  • "Vernederende degradatie" (Beschaamd +4 - 8 uur) bij demotie.
  • "Ontslagen?!" (Verdrietig +5 - 24 uur) wanneer ontslagen.
  • "Ongerust over promotie" (Gespannen +1 - 4 uur) wanneer een tijd lang geen promotie gekregen te hebben.
  • "Werkloos!" (Gespannen +1 - 4 uur) wanneer geen werk.
  • Alle carrières verbeteren 50 % sneller.
  • Zakelijke carrière verbetert 150 % sneller.
Dansmachine (Beleef het Samen)
Deze Sims staan te trappelen om een nacht lang helemaal los te gaan! In uitgaansgelegenheden als bars, nachtclubs en lounges, kunnen deze Sims een flinke stoot energie krijgen met de interactie 'Tijd voor een feestje.'

Dansmachines krijgen ook een blije gemoedstoestand wanneer ze op openbare locaties arriveren.
  • "Hipheid checken" (Blij +1 - 4 uur) bij het binnengaan van een bar, lounge of club.Tijd om te feesten! interactie op die kavels wat "Tijd om te feesten!" (Energiek +2 - 4 uur) oplevert.
  • "Waar is dat feestje?" (Verveeld +1 - 4 uur) wanneer een tijd lang niet gedanst te hebben.
HondenliefhebberHondenliefhebber (Honden en Katten)
Deze Sims zijn graag in de buurt van honden. Ze bouwen sneller een relatie met honden op en doen meer gezellige dingen met honden dan de doorsnee Sim zou doen.
  • "Hondje!" (Blij +1 - 3 uur) bij het ontmoeten van een nieuwe hond.
  • "Mijn eigen hond!" (Blij +2 - 3 uur) bij het adopteren van een hond.
  • "Nooit meer blaffen" (Verdrietig +5 - 24 uur) bij het overlijden van een hond.
  • "Een harig vaarwel" (Verdrietig +4 - 24 uur) bij het verlies van een hond.
  • Relaties met honden verbeteren 50 % sneller.
  • Enthousiast zijn over honden en Liefde voor honden delen interacties.
Houdt van buiten
Deze Sims kunnen enthousiast zijn over de natuur tegen andere Sims. Ze worden blij wanneer ze in de buitenlucht zijn.

Conflicteert met: Preuts
  • "Frisse lucht!" (Blij +1) wanneer buiten.
  • "Opgesloten" (Gespannen +1) wanneer een tijd lang niet buiten geweest.
  • Enthousiast zijn over het buitenleven interactie.
KattenliefhebberKattenliefhebber (Honden en Katten)
Deze Sims maken vaak katten tot hun metgezel en geven dan ook de voorkeur aan het gezelschap van katten in plaats van andere Sims.
  • "Poesie!" (Blij +1 - 3 uur) bij het ontmoeten van een nieuwe kat.
  • "Mijn eigen kat!" (Blij +2 - 3 uur) bij het adopteren van een kat.
  • "Nooit meer spinnen" (Verdrietig +5 - 24 uur) bij het overlijden van een kat.
  • "Een harig vaarwel" (Verdrietig +4 - 24 uur) bij het verlies van een kat.
  • Relaties met katten verbeteren 50 % sneller.
  • Enthousiast zijn over katten en Liefde voor katten delen interacties.
Kinderachtig
Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door naar de kinderzender te kijken. Bovendien raken ze speels wanneer ze met kinderen spelen en worden ze blij door met speelgoed te spelen.

Conflicteert met: Hekel aan kinderen, Snob en Kwaadaardig
  • "Kind in hart en nieren" (Spees +1 - 4 uur) wanneer spelen met kinderen of speelgoed.
  • "Kinderachtige programma's gezien" (Blij +1 - 3 uur) wanneer naar de kinderzender kijken.
  • Spelen met speelgoed geeft plezier.
  • Praten tegen speelgoed vervult sociale behoefte.
Kleptomaan
Deze Sims vinden het niet erg om dingen van anderen te 'lenen', maar worden wel wat ongedurig als ze langere tijd niets hebben gejat.

Conflicteert met: Goed
  • Proberen te jatten interactie bij veel voorwerpen waarmee ze gestolen kunnen worden.
  • "Oppergapper" (Energiek +1 - 2|4|8 uur) bij het succesvol stelen van voorwerpen, duur afhankelijk van de waarde.
  • "Behoefte om te jatten" (Gespannen +1 - 2 uur) wanneer een tijd lang niets gestolen te hebben.
Lui
Deze Sims krijgen krachtige gemoedstoestanden door televisie te kijken, een dutje te doen of comfortabele meubels te gebruiken. Ze raken sneller uitgeput tijdens het sporten en ze voelen zich gespannen wanneer ze huishoudelijk werk moeten doen.

Conflicteert met: Actief, Ambitieus en Netjes
  • "Bankhanger" (Blij +1) bij het kijken naar de televisie.
  • "Lui dutje" (Blij +2 - 2 uur) na het doen van een dutje.
  • "Zo comfortabel!" (Blij +2) bij comfortabele zit plek.
  • "Abrupt ontwaakt" (Boos +2 - 4 uur) wanneer iemand ze ontwaakt.
  • "Te veel klusjes!" (Gespannen +2) wanneer te veel klusjes gedaan.
  • Minder hygiëne verlies bij gebruik van het toilet.
  • Sims worden sneller moe bij fitness.
  • Sims kunnen slapen in stoelen.
  • Alle carrières verbeteren 50 % langzamer.
MaterialistischMaterialistisch
Deze Sims kunnen bezittingen bewonderen en erover opscheppen. Ze worden verdrietig wanneer ze lange tijd niets nieuws gekocht hebben.
  • "Ik hou van spullen!" (Blij +1|+2|+3 - 4 uur) bij het aanschaffen van nieuwe meubels.
  • "Muffe omgeving" (Gespannen +1 - 4 uur) wanneer een tijd lang niets gekocht.
  • Klagen over formaat van tv en Opscheppen over bezittingen interacties.
  • Zakelijk verbetert 50 % sneller.
Netjes
Deze Sims worden blij wanneer ze het huishouden doen en beleven hier plezier aan. Ze kunnen schoonmaakwoede krijgen en bovendien voelen ze zich extreem ongemakkelijk wanneer het vies is om hun heen.

Conflicteert met: Lui en Slons
  • Geen ongemakkelijke gemoedstoestand bij schoonmaken.
  • Schoonmaken geeft plezier.
  • Vieze omgeven zijn tweemaal zo sterk.
  • Openbare badkamers geven tweemaal zo snel een ongemakkelijke gemoedstoestand.
  • Plassen buiten zelfs op kunnen dweilen.
Onhandig
Deze Sims falen vaker terwijl ze fysieke activiteiten uitvoeren. Ze kunnen om hun klunzigheid lachen en raken er niet door van streek.
  • Meer kans om geëlektrocuteerd te worden bij het repareren van voorwerpen.
  • "Wat onhandig van me!" (Speels +1) bij falen.
  • Atleet en Astronaut verbeteren 50 % langzamer.
Onvoorspelbaar
Deze Sims kunnen in zichzelf praten en hebben onvoorspelbare emoties.
  • Blij|Flirterig|Boos|Verdrietig +1 - 3 uur gemoedstoestand op willekeurige momenten.
  • Tegen willekeurige objecten kunnen praten.
  • Met jezelf flirten in de spiegel geeft "Charmante reflectie" (Flirterig +1 - 4 uur).
  • Gemene interacties kunnen ongeacht de relatie worden gebruikt.
SlonsSlons
Een vieze omgeving heeft geen invloed op deze Sims en ze maken sneller spullen vies.

Conflicteert met: Netjes en Preuts
  • Geen ongemakkelijke gemoedstoestand bij het gebruiken van openbare badkamers.
  • Hygiëne neemt 50 % minder af bij het gebruik van toiletten.
  • Geen ongemakkelijke gemoedstoestand bij een vieze omgeving.
Snob
Deze Sims kunnen kritiek leveren op producten van lage kwaliteit, raken verveeld door "slechte" televisieprogramma's en hebben meer zelfvertrouwen wanneer er andere snobs in de buurt zijn.

Conflicteert met: Grapjas en Slons
  • "Snobistisch omsingeld" (Zelfverzekerd +1) wanneer in de buurt van andere snobs.
  • "Interessante materie" (Blij +1 - 3 uur) bij het kijken naar de nieuwszender, "Levensmoe" (Verveeld +1 - 3 uur) bij alle anderen.
  • Kritisch beoordelen van voorwerpen geeft plezier.
Veelvraat
Deze Sims reageren negatiever op honger. Ze vinden het altijd fijn om te eten (ongeacht de kwaliteit van het voedsel), zullen zelfs bedorven voedsel naar binnen werken en kunnen eten opduiken tussen het afval.

Conflicteert met: Fijnproever en Preuts
  • "Uitgehongerd" (Ongemakkelijk +2) bij honger.
  • Bedorven voedsel eten geeft geen ongemakkelijke gemoedstoestand.
  • Eten opduiken interactie bij vuilnisbakken.
Preuts (In de Natuur)
Lichtgeraakte Sims worden misselijk als ze blootgesteld worden aan kriebelige beestjes, overgevende Sims, geweld en de dood. Deze Sims voelen zich ongemakkelijk als ze bij vieze dingen in de buurt zijn.

Conflicteert met: Houdt van buiten, Veelvraat en Slons
  • "Bah, wat smerig!" (Ongemakkelijk +1 - 2 uur) bij het zoeken tussen het vuilnis, opruimen van bedorven eten, vuilnis weg te gooien, in het vuilnis te spelen, schoon te maken of een plasje op te dweilen.
  • "Vies insect!" (Ongemakkelijk +1 - 3 uur) bij het proberen een insect te vangen.
  • Sims worden misselijk bij het vangen van vissen of kikkers, het verkennen van een grot, het zien overlijden van een andere Sim, gevochten te hebben, privacy van anderen te schenden of iemand te zien overgeven.
VegetarischVegetarisch(Stedelijk Leven)
Deze Sims zullen op actieve wijze eten vermijden die vleesproducten bevatten en kunnen ziek worden als ze dergelijk voedsel eten.
  • "Overtreden van principes" (Verdrietig +1) tijdens het eten van vlees.
  • "Besmet met vlees" (Ongemakkelijk +5 - 30 minuten) en misselijk na het eten van vlees.
  • Soms "Vegetarisch goedgekeurd" (Blij +1 - 2 uur) na het eten van een vegetarische maaltijd.
  • Klagen over smaakloze vleesvervangers en Over vegetarische voordelen oreren interacties.
  • Enthousiast zijn over vegetarisme met andere vegetariërs wat een 75 % kans heeft "Vegetarisch superioriteitscomplex" (Blij +1 - 2 uur) te geven.
BindingsangstBindingsanst
Deze Sims raken gespannen als ze te lang dezelfde baan of relatie hebben. Ze worden blij als ze ontslag nemen of een relatie verbreken. Het duurt langer voor ze klaar zijn voor een aanzoek en ze kunnen hun bindingsangst bespreken.

Conflicteert met: Op familie gericht
  • "Verstikkend gevoel" (Gespannen +1 - 4 uur) wanneer langdurig dezelfde relatie.
  • "Opgesloten gevoel" (Gespannen +1 -4 uur) wanneer langdurig dezelfde baan.
  • "Carrièrevrijheid" (Blij +2 - 8 uur) wanneer ontslag genomen.
BroBro
Deze Sims kunnen andere bro's broederlijk omhelzen, bouwen zelfvertrouwen op rond andere bro's en worden zelfverzekerd wanneer ze naar sport kijken.
  • "Chillen met bro's" (Blij +2) wanneer in de buurt van andere bro's.
  • "Er gaat niets boven sport!" (Zelfverzekerd +1 - 4 uur) wanneer naar de sportzender gekeken te hebben.
  • Broederlijke omhelzing en Broederlijke boks interacties met andere bro's.
EinzelgängerEinzelgänger
Deze Sims zijn blij om alleen te zijn, ze ervaren geen negatieve gemoedstoestanden wanneer hun sociale balk bijna leeg is. Bovendien raken ze gespannen wanneer ze rond vreemden zijn en ze schamen zich vaker na sociale afwijzingen.

Conflicteert met: Extravert en Ingewijde
  • Sociale behoeftes nemen 50 % langzamer af.
  • "Van eenzaamheid genieten" (Blij +1) wanneer alleen.
  • "Vreemd gevaar" (Gespannen +1) wanneer in de buurt van vreemden.
  • Soms "Sociaal ongemakkelijk" (Beschaamd +1 - 2 uur) bij gesprekken.
ExtravertExtravert
Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door vriendelijk met andere Sims om te gaan. Hun sociale behoeftebalk loopt sneller leeg en ze ondervinden negatieve gemoedstoestanden wanneer hun sociale behoeftebalk niet goed gevuld is.
  • "Plezierig gesprek" (Blij +2) bij een plezierig gesprek.
  • "Heel eenzaam" (Verdrietig +2) en "Verlaten" (Verdrietig +3) bij lage sociale behoefte.
  • Sociale behoefte neemt sneller af.
  • Geheim agent carrière en school verbeteren 50 % sneller.
Gemeen
Deze Sims worden blij door gemeen of ondeugend met andere Sims om te gaan en ze bouwen zelfvertrouwen op nadat ze een gevecht gewonnen hebben.

Conflicteert met: Goed
  • "Heerlijke gemeenheid" (Blij +1 - 4 uur) bij gemene interacties.
  • "Iemand in elkaar geslagen!" (Zelfverzekerd +3) bij het winnen van een gevecht.
  • Criminele carrière verbetert 100 % sneller.
GoedGoed
Deze Sims worden blij door in de buurt van Sims met positieve gemoedstoestanden te zijn, kunnen donaties doen aan goede doelen, worden verdrietig van interacties met kwaadaardige Sims en kunnen de wereldvrede bespreken.

Conflicteert met Gemeen, Kwaadaardig en Kleptomaan
  • "Goede stemming" (Blij +1) wanneer in de buurt van Sims met positieve emoties.
  • "Goed gedaan" (Blij +2 - 4 uur) bij het maken van een donatie.
  • "Verdrietig over kwaadaardigheid" (Verdrietig +1 - 3 uur) na praten met een kwaadaardige Sim.
  • Wereldvrede bespreken interactie.
  • Criminele carrière verbetert 75 % langzamer.
Heeft een hekel aan kinderenHekel aan kinderen
Deze Sims worden boos wanneer er kinderen in de buurt zijn, raken gespannen nadat ze een kindje hebben geprobeerd te maken en kunnen tegen kinderen gemeen uit de hoek komen.

Conflicteert met: Op familie gericht en Kinderachtig
  • "Bah! Kinderen!" (Boos +1) wanneer in de buurt van kinderen.
  • "O nee, peuters" (Gespannen +1) wanneer in de buurt van peuters.
  • "Verontrustend nieuws" (Gespannen +2 - 4 uur) wanneer te horen gekregen dat er een baby komt.
  • "Gespannen over conceptie" (Gespannen +1 - 4 uur) na proberen een kindje te maken.
  • "Zwangerschapsalarm!" (Blij +1 - 3 uur) wanneer niet zwanger na zwangerschapstest.
  • Gespannen gemoedstoestanden tijdens zwangerschap.
  • "Kinderachtige kwelling" (Verveeld +1 - 3 uur) na het lezen van kinderboeken.
IngewijdeIngewijde (Beleef het Samen)
Deze Sims zijn graag lid van een club. Ze zijn het gelukkigst wanneer ze door vrienden omringd zijn.

Conflicteert met: Einzelgänger
  • "Onder Sims" (Blij +1) wanneer in een groep van minimaal 3 Sims.
  • "Chillen missen" (Verdrietig +1) wanneer een tijd lang niet in een groep geweest.
  • "Nieuwsgierig naar clubs" (Verveeld +1 - 4 uur) wanneer niet in een club.
  • Ingewijdenverhaal vertellen interactie bij niet-clubleden.
Jaloers
Deze Sims raken sneller jaloers dan andere Sims. Ze krijgen meer zelfvertrouwen als ze bij hun liefje in de buurt zijn, maar als ze hun liefje een tijdje niet gezien hebben, raken ze gespannen.
  • "Helemaal van mij" (Zelfverzekerd +1) wanneer in de buurt van geliefde.
  • "Onzeker gevoel" (Gespannen +1) wanneer geliefde een tijd lang niet gezien te hebben.
  • "Jaloerse steken" (Gespannen +1 - 3 uur) op willekeurige momenten.
  • "Afgunstig" (Verdrietig +1 - 4 uur) in het bijzijn van andere stellen zonder zelf een relatie te hebben.
  • "Jaloerse woede" (Boos +3 - 4 uur) wanneer wordt geflirt met geliefde.
KwaadaardigKwaadaardig
Deze Sims worden blij als ze in de buurt zijn van Sims met negatieve gemoedstoestanden, kunnen maniakaal lachen en snode plannen bespreken. Bovendien worden ze boos van interacties met goede Sims.

Conflicteert met: Op familie gericht en Goed
  • "Ellende in de buurt" (Blij +1) wanneer in de buurt van Sims met negatieve gemoedstoestanden.
  • "Goed tegen kwaad" (Boos +1 - 3 uur) na praten met een goede Sim.
  • Kwaadaardige plannen bespreken interactie.
  • Goedheid afwijzen interactie bij goede Sims.
  • Criminele carrière verbetert 150 % sneller.
Op familie gerichtOp familie gericht
Deze Sims worden blij door in het gezelschap van familie te zijn en ze worden verdrietig als ze te lang geen interacties met hun familie hebben. Bovendien kunnen ze opscheppen over hun familie.

Conflicteert met: Bindingsangst en Hekel aan kinderen
  • "Familietijd" (Blij +1) wanneer in de buurt van familie.
  • "Mist familie" (Verdrietig +1) wanneer een tijd lang niet in de buurt van familie te zijn geweest.
  • Over familie opscheppen interactie.

Bonuseigenschappen

Deze karaktereigenschappen krijg je bij het kiezen van je eerste doel.

AfbeeldingNaamOntgrendelmethodeEffect
SchurkerigSchurkerig
Schurkerige Sims voeren sterkere en gemenere interacties uit.
Bonuseigenschap bij 'Afwijkend'-doelen.
  • Effectieve vaardigheidsniveau ondeugd 2 niveaus hoger.
  • Gemene interacties hebben een hogere slagingskans en zijn 50 % krachtiger.
DromerDromer
Dromers krijgen betere boosts voor hun vaardigheden wanneer ze geïnspireerd zijn.
Bonuseigenschappen bij 'Creativiteit'-doelen.
  • Geïnspireerd zijn verbeterd creatieve vaardigheden even snel als heel geïnspireerd.
DierenliefdeDierenliefde (Honden en Katten)
Relaties met dieren beginnen met hogere waarden.
Bonuseigenschappen bij 'Dier'-doelen.
  • Relaties met huisdieren starten 5 %-punt hoger.
  • De vriendelijkste kennismaking introductie bij huisdieren.
Zakelijk inzichtZakelijk inzicht
Sims met een zakelijk inzicht verdienen meer Simdollars met hun beroepen.
Bonuseigenschappen bij 'Fortuin'-doelen.
  • Sims verdienen 10 Simdollars per uur meer.
HuiselijkHuiselijk
Huiselijke Sims zullen hun gezinsbanden sneller sterker zien worden.
Bonuseigenschap bij 'Gezin'-doelen.
  • Relaties met familieleden verbeteren tot vijfmaal sneller.
Snelle leerlingSnelle leerling
Snelle leerlingen krijgen vaardigheden nét iets sneller onder de knie!
Bonuseigenschap bij 'Kennis'-doelen.
  • Alle vaardigheden verbeteren 10 % sneller.
AantrekkelijkAantrekkelijk
Aantrekkelijke Sims zijn succesvoller in de romantiek dan anderen.
Bonuseigenschap bij 'Liefde'-doelen.
  • Effectieve vaardigheidsniveau charisma 2 niveaus hoger.
  • Romantische interacties hebben een hogere slagingskans.
ThuisbasisThuisbasis (Stedelijk Leven)
Deze Sims worden blij wanneer ze in hun eigen buurt zijn.
Bonuseigenschap bij 'Locatie'-doelen.
  • "Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens" (Blij +1 - 3 uur) wanneer lange tijd in thuisbuurt te zijn.
VerzamelaarVerzamelaar
Verzamelaars kunnen vaker zeldzame verzamelbare voorwerpen vinden!
Bonuseigenschap bij 'Natuur'-doelen.
  • Alle verzamelobjecten hebben een even grote kans gevonden te worden.
GezelligheidsdierGezelligheidsdier
Gezelligheidsdieren bouwen sneller vriendschappelijke relaties op.
Bonuseigenschap bij 'Populariteit'-doelen.
  • Effectieve vaardigheidsniveau charisma 2 niveaus hoger.
  • Vriendelijke interacties zijn 25 % krachtiger.
Snelle stofwisselingSnelle stofwisselin
Het is makkelijk om fit en slank te blijven als je een snelle stofwisseling hebt.
Bonuseigenschap bij 'Sportief'-doelen.
  • Spiermassa neemt 50 % sneller af.
  • Vetpercentage neemt 50 % langzamer toe.
SmaakessentieSmaakessentie
Sims met smaakessentie maken voedsel en dranken van een betere kwaliteit.
Bonuseigenschap bij 'Voedsel'-doelen.
  • Effectieve vaardigheidsniveau koken, culinair koken en mixologie 1 niveau hoger.

Beloningseigenschappen

Deze karaktereigenschappen krijg je bij het voltooien van doelen.

AfbeeldingNaamOntgrendelmethodeEffect
DierenfluisteraarDierenfluisteraar (Honden en Katten)
Het is makkelijker om dieren te trainen en discipline bij te brengen en je bouwt sneller een relatie met ze op.
Beloningseigenschap bij 'Dierenvriend'.
  • Nieuwe trucjes worden ongeveer 100 % sneller aangeleerd.
  • Relaties met huisdieren verbeteren 50 % sneller.
  • Standjes zijn succesvoller.
Lang geleefdLang geleefd
Met lang geleefd kunnen Sims langere levens leiden, ongelukjes daargelaten.
Beloningseigenschap bij 'Bodybuilder'.
  • Ouderen krijgen 25 % meer bonusdagen.
ExpressionistischExpressionistisch
Expressionistische Sims kunnen zich geweldig inleven en maken bijzonder emotionele kunststukken, ongeacht hun humeur!
Beloningseigenschap bij 'Uitzonderlijke schilder'.
  • Sims kunnen emotionele kunstwerken (boeken, schilderijen en houtsnijwerken) maken zonder die specifieke emotie te hebben.
PoëtischPoëtisch
Poëtische Sims kunnen het leven zelf in boekvorm vastleggen en dit gebruiken om een verloren geliefde terug te halen.
Beloningseigenschap bij 'Succesvolle auteur'.
  • Geeft de mogelijkheid het levensboek te schrijven waarmee overleden Sims terug tot leven kunnen worden gewekt.
LuitlokkerLuitlokker
Luitlokkers kennen heel wat nummers, waarmee ze anderen in hun greep kunnen krijgen.
Beloningseigenschap bij 'Muzikaal genie'.
  • Geeft toegang tot de "Song van Schoonmaken", "Het Meesterwerk van Moeheid", "De Melodie van Maaltijd", "Het Vers van Verfijndheid" en "De Etude van Exodus" waarmee je andere Sims kunt laten schoonmaken, in slaap laten vallen, honger krijgen, naar formele kleding veranderen en weggaan.
MeesterbreinMeesterbrein
Meesterbreinen weten precies welke dingen ze moeten zeggen om woede, verdriet en afgunst bij hun tegenstanders op te wekken.
Beloningseigenschap bij 'Openbare vijand'.
  • Subtiel vernederen, Twijfel zaaien en Hatelijke roddel verspreiden interacties die "Subtiel onderuit gehaald" (Verdrietig +50 - 4 uur), "Twijfel gezaaid" (Gespannen +2 - 4 uur) en "Hatelijke roddel" (Boos +2 - 4 uur) geven aan het slachtoffer.
KwelgeestKwelgeest
Kwelgeesten kunnen bijna alles saboteren, of dit nu een voorwerp is of de beste bedoelingen van een andere Sim.
Beloningseigenschap bij 'Ondeugdbaas'.
  • Sims kunnen verschillende voorwerpen saboteren zodat dat bij de gebruiker "Gesaboteerd!" (Beduusd +1 -2 uur) geeft.
RolmodelRolmodel (Ouderschap)
Rolmodellen bieden extra karakterwaarden als ze in de buurt zijn van peuters, kinderen en tieners.
Beloningseigenschap bij 'Superouder'.
  • Karakterwaarden van kinderen in de buurt van deze Sim verbeteren 50 % sneller.
OnnavolgbaarOnnavolgbaar
Door onnavolgbaar te zijn, kunnen de vaardigheidsverbeteringen van je kinderen aan die van jezelf toe worden gevoegd!
Beloningseigenschap bij 'Succesvolle stamboom'.
  • Het verbeteren van vaardigheden door kinderen telt ook mee bij de ouder.
PatriarchPatriarch/Matriarch
Patriarchen/Matriarchen bieden vaardigheidboosts als ze in de buurt van hun kinderen zijn.
Beloningseigenschap bij 'Groot blij gezin'.
  • "Ouderlijk toezicht" (Blij +2) bij kinderen waarmee alle vaardigheden 200 % sneller verbeteren en een effectief vaardigheidsniveau van 2 hoger geeft.
Ik ben de meesterIk ben de meester (Vampieren)
Sim heeft alle geesteskrachten onder de knie en heeft nu de kracht om zijn|haar nageslachtsvampieren efficiënter te commanderen.
Beloningseigenschap bij 'Vampierfamilie'.
  • Alle vampier-bevelen aan kinderen worden opgevolgd.
Verse kokVerse kok
Verse koks maken eten van de beste kwaliteit dat nooit bederft!
Beloningseigenschap bij 'Meesterkok'.
  • Gemaakt voedsel bederft niet en is van perfecte kwaliteit.
DrankjesmeesterDrankjesmeester
Drankjesmeesters kunnen krachtige drankjes mengen, die van invloed zijn op de emoties van de drinker.
Beloningseigenschap bij 'Meestermixoloog'.
  • Geeft toegang tot zes verschillende emotiedrankjes (geconcentreerd, flirterig, blij, geïnspireerd, zelfverzekerd en energiek) welke 3 uur lang een +100 gemoedstoestand geven.
SchranderSchrander
Schrandere Sims ontvangen elke week een rechtstreekse storting gebaseerd op hun kapitaal van huishouden.
Beloningseigenschap bij 'Enorm rijk'.
  • Geeft iedere week 5 % rente over het kapitaal van je huishouden.
EconomischEconomisch
Economische Sims ontvangen elke week een korting van 10% op aankopen in Bouwen. Kortingen worden direct toegepast op het kapitaal van huishouden.
Beloningseigenschap bij 'Villabaron(es)'.
  • 10 % korting op alles in bouwen.
Een ware meesterEen ware meester (Vampieren)
Sim kan als ware meester der vampieren onweerstaanbare bevelkrachten gebruiken op al het nageslacht.
Beloningseigenschap bij 'Meestervampier'.
  • Vampierenergie neemt 20 % langzamer af.
  • Vampierkrachten zijn effectiever.
ProfessoraalProfessoraal
Professorale Sims kunnen handige handleidingen schrijven over elke vaardigheid die ze uitstekend onder de knie hebben.
Beloningseigenschap bij 'Renaissance-Sim'.
  • Sims kunnen vanaf niveau 5 vaardigheidsgidsen schrijven.
MuseumbezoekerMuseumbezoeker (Jungle Avonturen)
Museumbezoekers houden van musea!
Beloningseigenschap bij 'Archeologiepupil'.
  • "Deskundige kennis" (Zelfverzekerd +2) bij het bezoeken van een museum.
  • "Affectiecollectie" (Flirterig +2) bij het hebben van een date in een museum.
  • "Dit hoort in een museum!" (Blij +3 - 24 uur) bij het schenken van artefacten aan een museum.
WebmasterWebmaster
Webmasters benutten hun computers optimaal en ontgrendelen allerlei handige manieren om ze te gebruiken.
Beloningseigenschap bij 'Wizzkid'.
  • Internetstalken waarmee je alle karaktereigenschappen van een bepaalde Sim te weten kunt komen.
  • Geld verdienen met online klusjes waarmee je extra Simdollars kunt verdienen.
  • Onderzoeksmarathon 'verbetert' alle vaardigheden tegelijk.
HandigHandig
Handige Sims kunnen in een wip voorwerpen repareren en verbeteren.
Beloningseigenschap bij 'Wizzkid'.
  • Insta-reparatie! waarmee voorwerpen sneller gerepareerd kunnen worden.
  • Instant verbetering waarmee in een keer alle upgrades kunnen worden toegevoegd aan een voorwerp.
Kennis (Stedelijk Leven)
Sims met kennis krijgen een geweldige korting op aankopen bij marktkraampjes als ze met verkopers onderhandelen.
Beloningseigenschap bij 'Stedelijk'.
  • Kenniskorting bij marktkraampjes geeft 80 % korting.
SpelerSpeler
Spelers zullen nooit jaloezie bij andere Sims veroorzaken, wat ze ook doen.
Beloningseigenschap bij 'Sierromanticus'.
  • Relaties worden niet jaloers als je in de buurt romantische interacties met andere Sims uitvoert.
MaatjeMaatje
Sims met een maatje voeren speciale interacties met hun partner uit die het leven een stuk aangenamer maker.
Beloningseigenschap bij 'Zielsverwant'.
  • Last delen en Emotionele steun verlenen interacties waarmee negatieve gemoedstoestanden van je Sim's partner sneller afnemen.
Natuurkenner
Sims die natuurkenner zijn hoeven niet bang te zijn voor vuur; ze zijn immuun en kunnen vlammen met gemak blussen.
Beloningseigenschap bij 'Freelance botanicus'.
  • Sims zijn immuun voor vuur en kunnen vuur sneller blussen.
HengelaarskalmteHengelaarskalmte
Sims met hengelaarskalmte zullen hun problemen tijdens het vissen als sneeuw voor de zon zien verdwijnen.
Beloningseigenschap bij 'Hengelpro'.
  • Negatieve gemoedstoestanden nemen vijfmaal zo snel af tijdens het vissen.
CuratorCurator
Curators kunnen hun verzamelbare voorwerpen zoals metalen, kristallen, elementen en fossielen voor extra geld aan het Simsoniaanse Museum verkopen.
Beloningseigenschap bij 'De curator'.
  • Biedt de mogelijkheid verzamelobjecten aan het Simsoniaanse Museum te verkopen.
SchatzoekerSchatzoeker (Jungle Avonturen)
Schatzoekers krijgen extra schatten!
Beloningseigenschap bij 'Jungle verkenner'.
  • Het open maken van schatten geeft een extra relikwie.
Geboren leiderGeboren leider (Beleef het Samen)
Sims die geboren leiders zijn kunnen veel sneller clubpunten verdienen en kunnen andere leiders met gemak van de troon stoten.
Beloningseigenschap bij 'Leider van een roedel'.
  • Sneller clubpunten verdienen.
  • Het overnemen van een club slaagt altijd.
  • Geboren leiders kunnen niet van de troon gestoten worden.
HilarischHilarisch
Hilarische Sims maken altijd de juiste grap en hebben een paar extra-speciale dijenkletsers achter de hand.
Beloningseigenschap bij 'De grappenmaker'.
  • Grappen slagen altijd.
  • Bewapende grap, Afschuwelijke grap en Grappigste mop ter wereld vertellen waarmee je Sims respectievelijk "In een stuip" (Beduusd +8 - 3 uur), "Ongemakkelijke mop" (Beschaamd +1 - 3 uur) of "Lig in een deuk!" (Speels +3 - 3 uur) kunt geven.
GeliefdGeliefd
Niemand vergeet geliefde Sims! Iedereen wil altijd met hen bevriend blijven.
Beloningseigenschap bij 'Wereldvriend'.
  • Relaties nemen niet meer automatisch af.
Perfecte hostPerfecte host
Perfecte hosts krijgen meer punten voor elk sociale evenement dat ze organiseren.
Beloningseigenschap bij 'Feestbeest'.
  • Evenementen starten automatisch al met de bronzen beloning.
Simmelijkheid opnieuw verworvenSimmelijkheid opnieuw verworven (Vampieren)
Deze vampier staat bekend als een van de goede en aardige vampieren op de wereld. Sims zijn eerder geneigd om zich beschikbaar te stellen voor het voeden aan deze vampier om ervoor te zorgen dat de vampier goedaardig blijft.
Beloningseigenschap bij 'Goede vampier'.
  • Vragen bloed te drinken veel vaker succesvol.
SmeltmeesterSmeltmeester
Smeltmeester hebben voldoende liefde en aandacht aan het maken van tosti's geschonken om echte gruyereguru's te worden.

Ze kunnen tosti's oproepen en tostischilderijen maken.
Beloningseigenschap bij 'Tostidoel'.
  • Tosti oproepen waarmee uit het niets een tosti verschijnt.
  • Tostischilderij maken
  • Over tosti oreren interactie.
Creatief talentCreatief talent
Sims met een creatief talent bouwen hun volwassenen creatieve vaardigheden sneller op.
Beloningseigenschap bij 'Artistiek wonderkind'.
  • Creatieve vaardigheden verbeteren 25 % sneller.
Mentaal talentMentaal talent
Sims met een mentaal talent kunnen hun volwassen mentale vaardigheden sneller opbouwen.
Beloningseigenschap bij 'Wondernerd'.
  • Mentale vaardigheden verbeteren 25 % sneller.
Fysiek begaafdFysiek begaafd
Fysiek begaafde Sims kunnen hun volwassen fysieke vaardigheden sneller opbouwen.
Beloningseigenschap bij 'Onstuimige rakker'.
  • Fysieke vaardigheden verbeteren 25 % sneller.
Sociaal begaafdSociaal begaafd
Sociaal begaafde Sims kunnen hun volwassen sociale vaardigheden sneller opbouwen.
Beloningseigenschap bij 'Sociale vlinder'.
  • Sociale vaardigheden verbeteren 25 % sneller.

Beloningseigenschappen

Deze karaktereigenschappen kunnen worden gekocht tegen inruiling van tevredenheidspunten. Meer hierover op de aparte pagina over Tevredenheidspunten en Beloningen.

AfbeeldingNaamPrijsEffect
Altijd welkomAltijd welkom
Sims die altijd welkom zijn, zullen zich meer thuis voelen in de woningen van anderen. Ze zullen een gastheer of -vrouw nooit op de zenuwen werken!
500Sims reageren niet langer negatief wanneer je iets doet in hun huis wat ze eigenlijk niet goed vinden zoals slapen en het nemen van een douche.
OplettendOplettend
Oplettende Sims leren de eigenschappen van anderen door ze alleen maar te ontmoeten.
500Sims krijgen vrijwel meteen alle karaktereigenschappen van andere Sims te weten.
Snelle SchoonmakerSnelle schoonmaker
Snelle schoonmakers kunnen alles veel sneller schoon krijgen!
500Schoonmaken gaat vijf keer zo snel.
SportaholicSportaholic
Sportaholic hebben plezier tijdens het sporten en verliezen hun hygiëne niet tijdens het sporten!
500Hygiënebehoefte neemt niet meer af tijdens fitnessen terwijl plezier juist toeneemt.
MentorMentor
Zo gauw mentoren niveau 10 van bepaalde vaardigheden bereiken, komt de interactie 'Bijscholen' beschikbaar, waardoor ze andere Sims kunnen helpen om hun vaardigheden sneller te ontwikkelen!
1.000Sims die niveau 10 van bepaalde vaardigheden (Fitness, Handigheid, Logica, Muzikaal, Schilderen en Schrijven) behalen kunnen andere Sims Bijscholen. Dit geeft een boost van 250 % aan de snelheid waarmee de vaardigheid wordt aangeleerd.
NachtuilNachtuil
Nachtuilen bouwen 's nachts extra vaardigheden op.
1.000Tussen 20:00 uur en 2:30 uur krijgt je Sim de gemoedstoestand "Nachtuil" (Blij +1 - 6,5 uur) welke een boost van 25 % geeft aan alle vaardigheden.
OchtendSimOchtendSim
OchtendSims bouwen 's ochtends extra vaardigheden op.
1.000Tussen 5:00 uur en 11:30 uur krijgt je Sim de gemoedstoestand "OchtendSim" (Blij +1 - 6,5 uur) welke een boost van 25 % geeft aan alle vaardigheden.
SnellezerSnellezer
Snellezers kunnen veel sneller een boek lezen dan de gemiddelde Sim.
1.000Boeken kunnen twee keer zo snel worden gelezen. Dat zorgt er overigens niet voor dat je sneller een vaardigheid aanleert via de vaardigheidsboeken.
Gratis dienstenGratis diensten
Alle enkele dienstverzoeken zijn gratis.
1.500Alle diensten zijn gratis.
MarketeerbaarMarketeerbaar
Marketeerbare Sims kunnen voorwerpen die ze hebben gemaakt voor meer Simdollars verkopen!
1.500Gemaakte spullen zijn tot maximaal driemaal zoveel waard.
Creatieve visionairCreatieve visionair
Creatieve visionairs hebben meer kans op het schrijven en schilderen van meesterwerken.
2.000Geeft een 20 % hogere kans om Meesterwerken te maken bij schilderijen en boeken.
OnafhankelijkOnafhankelijk
De sociale behoefte van onafhankelijke Sims daalt veel langzamer.
2.000Sociale behoefte neemt 50 % langzamer af.
OndernemendOndernemend
Ondernemende Sims maken gedurende hun carrière meer kans op promotie.
2.000De progressiebalk van de werkprestaties vult sneller.
SchaamteloosSchaamteloos
Schaamteloze Sims zullen zich nooit ergens over schamen!
2.000Geen beschaamde gemoedstoestanden meer.
Stalen blaasStalen blaas
Sims met een stalen blaas hoeven zich maar zelden zorgen te maken over een volle blaas.
2.000Blaas behoefte neemt niet meer af.
ZuinigZuinig
Het huishouden van een zuinige Sim heeft lagere rekeningen.
2.000Rekeningen zijn 25 % goedkoper.
CharmantCharmant
Charmante Sims kunnen met één blik iedereen om hun vinger wikkelen.
2.500Ontgrendelt de romantische interactie Bedriegen welke de andere Sim de "Betoverd"-gemoedstoestand (Flirterig +50 - 4 uur) bij succes.
AntiseptischAntiseptisch
De hygiënebehoefte van antiseptische Sims daalt veel langzamer.
3.000Hygiënebehoefte neemt 50 % langzamer af.
ConnectiesConnecties
Sims met connecties kunnen op een hoger niveau aan hun carrière beginnen!
3.000Carrières starten op niveau 4.
Geweldige zoenerGeweldige zoener
Geweldige zoeners hebben ongelooflijk veel succes met zoenen en verhogen met elke zoen hun charisma!
3.000Zoenen heeft een slagingskans van 100 % en geeft een klein beetje charisma.
VruchtbaarVruchtbaar
Vruchtbare Sims zetten makkelijker een kindje op de wereld en maken meer kans op het krijgen van een tweeling of drieling.
3.000De kans op tweelingen en drielingen is 66.7 % groter (nu resp. 16,7 % en 1,7 %).
ZorgeloosZorgeloos
Zorgeloze Sims raken nooit gespannen.
3.000Geen gespannen gemoedstoestanden meer
HooggeleerdeHooggeleerde
Hooggeleerden krijgen alle vaardigheden veel sneller onder de knie!
4.000Vaardigheden worden 25 % sneller aangeleerd.
Nooit moeZelden slaperig
Sims die nooit moe zijn, hebben minder slaap nodig.
4.000Energiebehoefte neemt 50 % langzamer af.
Professionele LuilakProfessionele luilak
Professionele luilakken zijn niet bang om gedegradeerd of ontslagen te worden.
4.000Sims worden nooit gedegradeerd op hun werk.
Super-groene-vingersSuper-groene-vingers
Sims met super-groene vingers zullen zien dat hun planten extreem gezond zijn!
4.000Zaden geplant door Sims ontkiemen vijfmaal sneller, groeien tweemaal sneller, geven tweemaal zoveel zaden, hebben 90 % minder last van insecten en hebben 80 % minder snel water nodig.
Zelden hongerigZelden hongerig
Sommige Sims hebben gewoon niet zo'n trek.
4.000Hongerbehoefte neemt 50 % langzamer af.
Geweldige verhalenvertellerGeweldige verhalenverteller (In de Natuur)
Geweldige verhalenvertellers weten vaak nog indrukwekkendere en betere verhalen te vertellen!
500Het vertellen van verhalen geeft een +2 gemoedstoestand i.p.v. +1.
Fornuis- en Grillmeester (In de Natuur)
Fornuis- en Grillmeesters maken kans om prachtige gerechten te bereiden op fornuizen en barbecues!
1.500Sims hebben een 20 % kans meesterwerken te maken van alle nieuwe gerechten op het fornuis of de barbecue die ze een extra gemoedstoestand geeft van +1 - 4 uur tot +4 - 6 uur.
Ongelooflijk vriendelijk (In de Natuur)
Ongelooflijk vriendelijke Sims worden onmiddellijk aardig gevonden als je via een aardige introductie kennis met ze maakt!
2.000Sims krijgen bij een vriendelijke kennismaking meteen een vriendschappelijke relatie van 25 %.
OnafhankelijkNiemand nodig
Sims met de eigenschap 'niemand nodig' hoeven nooit gezellig te doen met andere Sims.
5.000Sociale behoefte neemt niet meer af.
AntiseptischAltijd fris
Sims met de eigenschap 'altijd fris' hoeven nooit onder de douche of in bad!
8.000Hygiënebehoefte neemt niet meer af.
Zelden hongerigAltijd vol
Sims met de eigenschap 'altijd vol' hoeven nooit meer te eten.
10.000Hongerbehoefte neemt niet meer af.
Nooit moeNooit moe
Sims die nooit moe zijn, hebben nooit slaap nodig.
10.000Energiebehoefte neemt niet meer af.
Hitte-acclimatisatie (Jaargetijden)
Sims met hitte-acclimatisatie worden niet zozeer beïnvloed door het warme weer, maar voelen wel de effecten.
500Sims ervaren ongeveer de helft minder effect van warmte.
Kou-acclimatisatie (Jaargetijden)
Sims met kou-acclimatisatie worden niet zozeer beïnvloed door het koude weer, maar voelen wel de effecten.
500Sims ervaren ongeveer de helft minder effect van kou.
Waterbestendig (Jaargetijden)
Waterbestendige Sims worden niet nat in de regen.
500Sims krijgen niet te maken met de negatieve effecten van regen.
Stormjager (Jaargetijden)
Stormjager Sims zijn dol op stormachtig weer en genieten van angstaanjagende omstandigheden.
1.000Sims krijgen positieve gemoedstoestanden van onweer en geraakt worden door de bliksem.
Hittebestendig (Jaargetijden)
Hittebestendige Sims worden niet negatief beïnvloed door hoge temperaturen en genieten van de hitte.
2.000Sims krijgen niet te maken met de negatieve effecten van warmte.
IJsbestendig (Jaargetijden)
IJsbestendige Sims worden niet negatief beïnvloed door lage temperaturen en genieten van de kou.
2.000Sims krijgen niet te maken met de negatieve effecten van kou.
Geldboom (Jaargetijden)
Een geldboom voor je Sims om hun rijkdom uit te breiden.
5.000Geeft je Sim het zaadje voor de geldboom.

Karakterwaarden eigenschappen

Deze karaktereigenschappen zijn te ontgrendelen door een of meerdere van de karakterwaarden (Ouderschap) meer dan 90 procent of minder dan 10 procent te hebben.

AfbeeldingNaamOntgrendelmethodeEffect
Slechte manierenSlechte manieren (Ouderschap)
Sims met slechte manieren kunnen proberen om aardig te zijn, maar dat mislukt altijd bij bepaalde sociale interacties. Ze zullen vaak walgelijke manieren hebben, veel vloeken en nooit willen afwassen.
Weinig manieren.
  • Walgelijk gedrag bij kinderen kunnen aanmoedigen.
  • Onbedoeld interesses beledigen, Onbedoeld dromen verbrijzelen en Opmerking over verschijning maken interacties.
  • "Met tegenzin gasten ontvangen" (Gespannen +2 - 4 uur) bij hosts waarbij gasten slechte manieren hebben.
Goede manierenGoede manieren (Ouderschap)
Sims met goede manieren willen geen walgelijke acties uitvoeren, in ieder geval niet in het bijzijn van anderen. Ze hebben ook een nieuwe beleefde introductie en bouwen sneller vriendelijke relaties op. Goedgemanierde Sims kunnen de gastheer of gastvrouw van een huis dat ze bezoeken ook dankbaarheid tonen.
Veel manieren.
  • "Beter dan dat" (Beschaamd +2 - 2 uur) door iets walgelijks in het bijzijn van anderen te doen.
  • "Had dat niet mogen zeggen" (Beschaamd +2 - 2 uur) door verboden woorden te roepen.
  • Vriendschappelijke relaties verbeteren 50 % sneller.
  • Beleefde introductie introductie.
  • Sim dankbaarheid tonen interactie.
  • "Wat een elegante manieren" (Gespannen +2 - 4 uur) bij hosts waarbij gasten goede manieren hebben.
OnverantwoordelijkOnverantwoordelijk (Ouderschap)
Onverantwoordelijke Sims voelen zich niet prettig op het werk, maar het negeren van rekeningen of lummelen maakt ze blij. Ze kunnen ook op nieuwe situaties stuiten als ze aan het werk zijn.
Weinig verantwoordelijkheid.
  • "Arbeidsongemak" (Ongemakkelijk +2 - 6 uur) tijdens het werken.
  • "Rekeningen genegeerd!" (Blij +2 - 4 uur) bij het negeren van de rekeningen.
VerantwoordelijkVerantwoordelijk (Ouderschap)
Verantwoordelijke Sims zijn beter in hun werk en kunnen kinderen en tieners leren verantwoordelijk te zijn.
Veel verantwoordelijk.
  • Alle carrières verbeteren sneller.
  • Over verantwoordelijkheid leren waarmee kinderen verantwoordelijkheid kunnen worden aangeleerd.
TwistziekTwistziek (Ouderschap)
Twistzieke Sims beginnen niet altijd op de juiste manier aan een gesprek met Sims die ze niet mogen. Oprecht excuses aanbieden is nog moeilijker en ze willen graag een punt maken.
Weinig conflictoplossing.
  • Verontschuldigingen hebben een lagere kans geaccepteerd te worden.
BemiddelaarBemiddelaar (Ouderschap)
Bemiddelaar Sims maken meer kans om succesvol excuses aan andere Sims aan te bieden en kunnen de forums bemiddelen. Ze kunnen ook verschillen met Sims bijleggen waar ze lange tijd onaardig tegen zijn geweest.
Veel conflictoplossing.
  • Vragen om forums niet te trollen op de computer.
  • Verschillen bijleggen interactie.
  • Verontschuldigingen hebben een hogere kans geaccepteerd te worden.
OngevoeligOngevoelig (Ouderschap)
Ongevoelige Sims kunnen negatieve emoties van andere Sims in twijfel trekken. Ze kunnen ook andere Sim opjutten. Ongevoelige Sims maken meer kans op sociale mislukkingen als ze tegen Sims met slechte manieren praten.
Weinig empathie.
  • Negatieve gemoedstenden bespotten waarmee negatieve gemoedstoestanden van de ander met 100 % toenemen.
  • Opjutten waarbij de ander de gemoedstoestand "Geërgerd!" (Boos +2 - 2 uur), "Het zit niet mee" (Beschaamd +2 - 2 uur), "Wentelen in verdriet" (Verdrietig +2 - 2 uur) of "Emotioneel uitgeput!" (Gespannen +2 - 2 uur) krijgt als hij al een van die emoties heeft.
  • Interacties hebben een lagere slagingskans als de ander een negatieve emotie heeft.
MeelevendMeelevend (Ouderschap)
Meelevende Sims kunnen andere Sims hun negatieve emoties helpen verlichten. Ze kunnen ook empathie laten zien door emotionele lasten te delen. Deze Sims raken echter gestrest als ze gemeen doen.
Veel empathie.
  • Emoties kalmeren interactie waarmee negatieve gemoedstoestanden van de ander met 25 % afnemen.
  • Emotionele last delen waarmee negatieve gemoedstoestanden van de ander met 50 % afnemen maar je zelf wel een +1 gemoedstoestand gedurende 2 uur krijgt.
  • "Onmiddellijk spijt" (Ongemakkelijk +2 - 2 uur) bij gemene interacties.
Onbeheerste EmotiesOnbeheerste emoties (Ouderschap)
Sims met onbeheerste emoties kunnen hun negatieve emoties niet zo snel verlichten als andere Sims. Als ze sterke negatieve emoties hebben, kunnen ze emotioneel instorten.
Weinig emotionele beheersing.
  • Negatieve gemoedstoestanden nemen 40 % langzamer af.
Emotionele beheersingEmotionele beheersting (Ouderschap)
Sims met de eigenschap ‘emotionele beheersing’ kunnen negatieve humeuren verlichten door te joggen, naar bepaalde muziek te luisteren, een blog op de computer te schrijven of door een instrument te bespelen. Over het algemeen verdwijnen hun negatieve emoties sneller dan bij andere Sims.
Veel emotionele beheersing.
  • Negatieve gemoedstoestanden nemen tweemaal zo snel af.
  • Met emotie spelen op instrumenten om negatieve gemoedstoestanden sneller te laten afnemen.

Extra eigenschappen

Deze karaktereigenschappen zijn op verschilende manieren te ontgrendelen.

AfbeeldingNaamOntgrendelmethodeEffect
ZiektebestendigZiektebestendig (Aan het Werk)
Weerbarstige Immuniteit, Sims hebben een kleinere kans om ziek te worden en genezen sneller.
Niveau 8 van de dokterscarrière.
  • Sims worden minder snel ziek en genezen sneller.
OpperkunstigOpperkunstig (Stedelijk Leven)
Opperkunstige Sims genieten heel wat aanzien binnen de kunstwereld en krijgen 20% korting op alle kunst die elke week in Bouwen wordt gekocht. Kortingen worden rechtstreeks op het kapitaal van huishoudens toegepast.
Niveau 8 van de recensent carrière.
  • 20% korting op kunst.
PeperfanPeperfan (Stedelijk Leven)
Peperfans vinden nooit iets te pittig en voelen zich uren vrolijk na het eten van een pittige maaltijd.
Door het eten van alle pittige gerechten.
  • Het eten van pittig eten geeft "Pittige Voldoening" (Blij +1 - 4 uur).
StokjesproStokjespro (Stedelijk Leven)
Van glibberige noedels tot kleine erwtjes, deze Sims hebben de kunst van met stokjes eten volledig onder de knie.
Door het eten van alle gerechten die stokjes vereisen.
  • Het eten met stokjes gaat vrijwel altijd goed.
Gelukkige peuterGelukkige peuter
Sim heeft als peuter een flinke voorsprong opgebouwd. Dat komt goed van pas om alle vaardigheden sneller te leren.
Door alle peutervaardigheden naar niveau 3 te krijgen.
  • Alle vaardigheden verbeteren 10 % sneller.
ToppeuterToppeuter
Sim heeft als peuter zo'n flinke voorsprong opgebouwd met vaardigheden, dat alle andere vaardigheden extra snel ontwikkeld zullen worden.
Door alle peutervaardigheden naar niveau 5 te krijgen.
  • Alle vaardigheden verbeteren 25 % sneller.
Vadertje Winters Baby (Jaargetijden)
Wauw! Vadertje Winter is de vader van Sim! Dat is ongelooflijk! Zou hij|ze magische krachten krijgen?
Door een kind te zijn van Vadertje Winter.
  • Sims verdienen tweemaal zoveel tevredenheidspunten.
Scoutingtalent (Jaargetijden)
Al je scoutingvaardigheden maken het verdienen van toekomstige vaardigheden een stukje makkelijker.
Niveau 5 van de scouting buitenschoolse activiteit.
  • Alle vaardigheden verbeteren 25 % sneller.

Doodsoorzaken

Afhankelijk van hoe een Sim is overleden krijgt deze ook nog een extra karaktereigenschap.

AfbeeldingNaamOntgrendelmethodeEffect
Dood door woede
Is hevig geëmotioneerd heengegaan en zijn|haar woede achtervolgt hem|haar nog steeds.
  • Op willekeurige momenten "Geestwoede" (Boos +2).
  • Op willekeurige momenten "Geestwoede" (Boos +1) bij omstanders.
Dood door koeienplant
Deze Sim is door een koeienplant opgegeten en voelt zich nog steeds een beetje vreemd in de buurt van planten.
  • Plant verwelken bij een negatieve gemoedstoestand.
Dood door bloemen (Jaargetijden)
Sim overleed door een bloemstuk met doodsgeur. Sim kon een cadeau niet weigeren en betaalde daarvoor de prijs.
Dood door verdrinking
Deze Sim is in water verdronken en is nu bang voor water in wat voor vorm dan ook.
  • "Watervrees" (Gespannen +2) bij het aanraken van water.
  • Laat af en toe plassen achter.
Dood door oververmoeidheid
Blijkbaar is het mogelijk om het te overdrijven. Dat heeft deze Sim met de dood moeten bekopen.
-
Dood door elektrocutie
Deze Sim was in shock toen hij|zij werd geëlektrocuteerd.
  • Beheersen om kapot te maken wanneer boos om voorwerpen kapot te maken.
Dood door schaamte
Deze Sim schaamde zich dood. En dat bedoelen we in dit geval letterlijk.
  • Op willekeurige momenten "Achtervolgd door schaamte" (Beschaamd +2).
Dood door brand
Deze Sim is omgekomen in een brand en wordt nog altijd door de vlammen achtervolgd.
  • Vuurtje stoken wanneer boos.
Dood door bevriezing (Jaargetijden)
Deze Sim is overleden door excessieve blootstelling aan ijskoud weer.
-
Verhongerd
Deze Sim is omgekomen van de honger en de knorrende maag is hem|haar naar het hiernamaals gevolgd.
-
Doodgelachen
Deze Sim is schaterend door de slappe lach omgekomen.
  • Op willekeurige momenten "Griezelig gelach" (Speels +2).
  • Op willekeurige momenten "Griezelige slappe lach" (Speels +1) bij omstanders.
Dood door bliksem (Jaargetijden)
Deze Sim werd net iets te vaak door de bliksem getroffen.
Dood door ouderdom
Deze Sim is overleden toen zijn|haar tijd om was.
-
Dood door oververhitting (Jaargetijden)
Deze Sim is overleden aan te lange blootstelling aan hoge temperaturen.
-
Overleden door gif (Jungle Avonturen)
Deze Sim is door vergiftiging overleden.
-
Dood door kogelvis (Jungle Avonturen)
Deze Sim speelde met het leven en at een bijzonder giftige vis.
-
Overleden door klierige knaagdierkoorts (Mijn Eerste Huisdier Accesoires)
Deze Sim is ten prooi gevallen aan klierige knaagdierkoorts en verspreidt pestilentie en ziekte in het hiernamaals.
-
Dood door stoom (Wellnessdag)
Deze Sim is overleden door een overdosis stoom en is heet en uitgedroogd.
  • Sauna kunnen saboteren.
Dood door zonlicht (Vampieren)
Deze Sim is overleden aan overmatige blootstelling aan die schadelijke UV-stralen!
-

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *