De Sims 4 StrangerVille gids: Het mysterie van StrangerVille

Bezeten
ŎMĂŔM ĎĔ MŎĔĎĘR, ŹĺĴ βŘĔŊGŢ VŔ€D€

Waarschuwing: Deze gids vertelt het hele verhaal van De Sims 4 StrangerVille. Uiteraard zit het dus vol met spoilers, dus ga nu weg al wil je alles zelf uitzoeken. Mocht je enkel specifieke hints nodig hebben, zoek dan op de pagina naar de titel van de huidige opdracht in je werkboek of het voorwerp dat je moet bemachtigen. Het verhaal staat chronologisch uitgewerkt met enkel informatie die je op dat moment kunt achterhalen, dus het is veilig om er vanuit hier naartoe te scrollen.

Deze gids volgt het ‘StrangerVille-mysterie’-doel dat je het beste kunt selecteren als actieve doel tijdens het ontrafelen van het mysterie. Immers krijg je dan gratis tevredenheidspunten en een leuke karaktereigenschap aan het einde van de rit.

EA Game Changers

Met dank aan EA voor het verlenen van vervroegde toegang.

Deel 1: Nieuwe bewoner

Op het moment dat je naar StrangerVille gaat – zij het om het er te gaan wonen, zij het om er enkel naartoe te reizen – wordt je verwelkomd door een melding dat StrangerVille wordt bezeten door een groot mysterie. Het is aan jou om dat op te lossen waarbij je hier ook al meteen je eerste hint krijgt. Je hebt namelijk allereerst meer informatie nodig over het mysterie en daarvoor kun je het beste gaan praten met de lokale bewoners, het eerste aanknopingspunt om te beginnen.

Stap 1.1: Over StrangerVille praten (50)

Klik op een andere Sim en selecteer ‘Over StrangerVille praten’.

Om met de lokale bewoners in contact te komen kun je het beste naar een van de twee openbare kavels in de wereld gaan en selecteer je de interactie Over StrangerVille praten. Alle specifieke StrangerVille-mysterie-interacties zoals deze herken je aan het speciale zonderlingplant-tekentje. Je hoeft in dit geval niet eens eerst kennis te maken, dus moeilijk is het niet. Als het goed is wordt je al snel gewezen op een drietal zaken:

  • Er bevindt zich een afgelegen laboratorium waar vreemde dingen gebeuren;
  • Sommige Sims gedragen zich ineens erg raar;
  • Militairen en wetenschappers weten misschien meer.
Klokklok bar
In de Klokklok bar kun je in contact komen met de vele militairen die er pauze komen nemen.

Als je verder komt in het onderzoek zal er steeds iets meer informatie worden gegeven, bijvoorbeeld over zaken die je nodig zult hebben of dat mensen vreemde dingen doen. Mocht je dus ergens een keer vast komen te zitten, dan kun je op deze manier snelle hints krijgen.

Stap 1.2: Koop curiosa bij het curiosawinkeltje (50)

Het curiosawinkeltje ligt in de buurt van het woonwagenpark. Klik op het rek en selecteer ‘koop Curiosa’ om te kijken wat er allemaal te koop is. Er schijnt zelf een geheim inventaris te zijn.

Tijdens het ondervragen van Sims in de buurt zul je vast ook wel op het curiosawinkeltje worden gewezen. Deze kun je vinden tussen het trailerpark en het vliegtuigwrak in StrangerVille Plaza. Daar tref je een nogal vreemde Sim aan die wel eens meer zou kunnen weten over het onderzoek. Ook biedt hij curiosa aan om te kunnen gebruiken tijdens het onderzoek. Voor nu is er nog niets dat je nodig hebt, maar je zult hier later vaker terugkomen. Je kunt in de tussentijd wel alvast een uniek en shirt ontgrendelen voor in Creëer-een-Sim. Ze bieden overigens geen extra voordelen.

Creëer-een-Sim kleding voor vrouwen
Het shirt en de hoed die je kunt kopen bij het curiosawinkeltje.

Overigens is het enige ‘zinnige’ dat je hier op dit moment kunt kopen de 51M5-afluisterapparatuur waarmee je andere Sims kunt afluisteren – daarover snel meer. Als je onderhandelt met de winkeleigenaar kun je korting krijgen wat ze goedkoper maakt dan elders.

Curiosawinkel
In het curiosawinkeltje kun je allerlei curiosa kopen voor tijdens je zoektocht. Misschien dat ook de eigenaar, een complottheoriegelover, je verder kan helpen.

Stap 1.3: Onderzoek de verzegelde deur in het geheime lab (75)

Reis naar het geheime lab aan de rand van StrangerVille en onderzoek de verzegelde deur.

Een geheim laboratorium schreeuwt natuurlijk om een bezoekje, dus het zal niet heel lang duren voordat je daar een kijkje gaat nemen. Geen zorgen, het militaire terrein is verlaten en je kunt er vrij naar binnen. In het lab is het een rommeltje en vind je midden in het lab een mysterieuze stalen deur. Klik op de deur en onderzoek hem nader.

Vergrendelde deur
De vergrendelde deur in het laboratorium valt niet te missen. Maar welke geheimen bevinden zich hierachter?

Deel 2: Persoonlijke spion

Het laboratorium is gevonden, nu is het zaak om binnen te komen in het geheime gedeelte.

Stap 2.1: Verzamelen 15 bewijsstukken (250)

Bewijs is in heel StrangerVille te vinden.

De foto van de verzegelde deur die je aan het einde van de vorige stap hebt gemaakt is meteen de eerste van de vijftien bewijsstukken die je nodig zult hebben. In totaal zijn er twaalf ‘unieke’ bewijsstukken te verzamelen in StrangerVille:

  • Luchtsurveillancefoto
  • Clandestiene dongel
  • Gecodeerde USB-stick
  • Haperende hologram-uitdraai
  • Haastig gekrabbeld briefje
  • Infrarode microfilm
  • Pakje met zonderlinge zaadjes
  • Gedeeltelijk geredigeerd rapport
  • Vreemde blauwdrukken
  • Verdachte wazige foto
  • Foto van verzegelde deur
  • Foto van Zonderlingplant

Deze bewijsstukken kun je maar eenmaal verzamelen. Op de gecodeerde USB-stick na – daarover later meer – zijn alle bewijsstukken overigens puur decoratief en kun je er weinig mee. Je kunt bewijsstukken vanaf deel twee van het verhaal – je merkt zelf wel wanneer dit het geval is – wel verkopen voor 10 Simdollars per stuk. Dat kan rechtstreeks in je inventaris of aan de eigenaar van het curiosawinkeltje.

Laboratorium

De meeste bewijsstukken kun je allemaal in het laboratorium vinden in de stapels papier (‘Haastig gekrabbeld briefje’, ‘Vreemde blauwdrukken’, ‘Verdachte wazige foto’, ‘Pakje met zonderlinge zaadjes’, ‘Gedeeltelijk geredigeerd rapport’ of ‘Luchtsurveillancefoto’) of de stapels archieven (‘Infrarode microfilm’, ‘Clandestiene dongel’, ‘Haperende hologram-uitdraai’, ‘Pakje met zonderlinge zaadjes’ of ‘Gecodeerde USB-stick’). Wanneer je Sims minimaal niveau 3 van de programmeervaardigheid bezit, kun je er ook voor kiezen om de aanwezige computers te hacken. Dit heeft een 50 procent kans je een bewijsstuk (‘Luchtsurveillancefoto’, ‘Infrarode microfilm’, ‘Gedeeltelijk geredigeerd rapport’, ‘Vreemde blauwdrukken’ of ‘Verdachte wazige foto’) te geven, maar maakt in alle gevallen de computer kapot.

Zonderlingplanten

Deze is triviaal en vereist dat je enkel een foto maakt van een van de zonderlingplanten in de wereld. Zonderlingplanten zijn de vreemde paarse planten die overal beginnen te verschijnen, al moet je dat inmiddels al wel doorhebben.

Zonderlingplanten
De zonderlingplanten zijn niet al te moeilijk om te vinden.

Archieven van StrangerVille doorzoeken

In de bibliotheek van StrangerVille zijn ook een aantal bewijsstukken te vinden als je die nog niet in het laboratorium hebt gevonden. Klik daarvoor simpelweg op een van de boekenkasten en selecteer de interactie Archieven van StrangerVille doorzoeken. Je kunt dan de volgende bewijsstukken vinden: ‘Luchtsurveillancefoto’, ‘Haastig gekrabbeld briefje’, ‘Infrarode microfilm’, ‘Gedeeltelijk geredigeerd rapport’, ‘Vreemde blauwdrukken’ of ‘Verdachte wazige foto’. Al heb je al deze bewijsstukken gevonden, dan volgt er simpelweg wat achtergrondinformatie uit bijvoorbeeld een krantenartikel.

Met militairen, wetenschappers of complottheoriegelovers praten

Op het moment dat je een vriendschappelijke relatie van minimaal 20 met een militair, wetenschapper of complottheoriegelover hebt, kun je hem of haar om het bestaan van de legerbasis, het onderzoekslab of bewijs over het StrangerVille-mysterie vragen. Hier kun je ‘Vreemde blauwdrukken’, ‘Clandestiene dongel’, ‘Gedeeltelijk geredigeerd rapport’, ‘Haperende hologram-uitdraai’, ‘Infrarode microfilm’, ‘Luchtsurveillancefoto’ en ‘Gecodeerde USB-stick’.

Sims afluisteren

Een andere manier om aan bewijs te komen is door het afluisteren van Sims. Hiervoor heb je twee zaken nodig: het Surveillancestation (500 Simdollars) en het 51M5-afluisterapparaat (25 Smdollars per stuk). De afluisterapparaten kun je aanschaffen via het Surveillancestation of in de curiosawinkel. Een Sim afluisteren die je door de interactie Afluisterapparaat plaatsen met hem uit te voeren. In tegenstelling tot wat de melding naderhand doet geloven kan deze interactie niet falen. In principe zijn er een aantal unieke groepen Sims om af te luisteren:

  • Wetenschappers
  • Complottheoriegelovers
  • Militairen
  • Curiosawinkeleigenaar
  • George Cahill
  • Agenten

De eerste vier zullen altijd resulteren in een supergeheime geluidsopname die je kunt gebruiken tijdens je onderzoek als bewijsstukken. Agenten lijken op het eerste oog misschien interessant maar die kun je logischerwijs niet afluisteren. George Cahill geeft in vier van de vijf gevallen eenvoudige geluidsopnames die je net zo goed kunt gebruiken als bewijsstukken. Bezeten Sims lijken misschien interessant om af te luisteren maar zijn in feite gewone Sims en brengen je dus ook niet verder.

Sims afluisteren
Andere Sims afluisteren kan van belang zijn wanneer je niet weet wie je nou wel en niet kunt vertrouwen.

Mocht je geen bewijs vinden dat je kunt gebruiken in je onderzoek ontvang je nog altijd gewoon bewijsmateriaal waarmee je de betreffende Sim kunt afpersen. Dat kun je doen wanneer ze zich weer normaal gedragen en levert je wat extra Simdollars op (in ieder geval meer dan je kwijt bent aan de afluisterapparatuur). Let op: je maakt er geen vrienden mee uiteraard. Voor de militaire carrière is het later soms echter een vereiste dagtaak.

Stap 2.2: Stel een geheim dossier over StrangerVille samen (250)

Verzamel bewijs in StrangerVille. Klik er vervolgens op in de inventaris van je Sim om een geheim dossier over StrangerVille samen te stellen. Het geheime lab is misschien wel een goede plek om te beginnen.

Als heb je eenmaal vijftien verschillende bewijsstukken verzameld – dit kunnen zowel afgeluisterde gesprekken als verzamelde bewijsstukken in de wereld zijn – kun je ze samen laten voegen tot een geheim dossier. Geen moeilijke stap meer als je de vorige stap hebt voltooid. Het vereist simpelweg dat je op de stapel bewijsstukken in de inventaris van je Sim klikt en dan de interactie Geheim dossier samenstellen selecteert.

Stap 2.3: Open de verzegelde deur in het geheime lab (300)

Je hebt een keycard nodig voor die deur in het geheime lab. Praat met de locals in de stad om te kijken of zij weten hoe je er een kunt bemachtigen.

Met het geheime dossier kun je gaan proberen een keycard te verzamelen voor het laboratorium. Er zijn een aantal verschillende manieren om hieraan te komen en praten met allerlei Sims brengt je al snel bij je doel:

  • Door het geheime dossier om te ruilen bij wetenschappers met een vriendschappelijke relatie van minimaal 20;
  • Door het geheime dossier plus 250 Simdollars om te ruilen bij het curiosawinkeltje;
  • Door het geheime dossier te uploaden te delen op het hackersforum. Het ‘nadeel’ is dat je hier een dag moet wachten op je keycard;
  • Verder kun je als militair op niveau 5 een aanvraag doen voor een keycard op de computer. Hiervoor hoef je niet eerst bewijsmateriaal te verzamelen en het kost je niets, al moet je ook hier een dag wachten.

Met een keycard in hand kun je weer teruggaan naar het laboratorium en deel twee van het verhaal starten.

Deel 3: Pathogene onderzoeker

Eenmaal in het lab zul je een ruimte vol met een mysterieus gas tegenkomen. Naar binnen gaan heeft geen zin (tenzij je al een geest bent) dus je zult je er om een of andere manier tegen moeten wapenen. Je zult terug naar de stad moeten gaan en de wetenschappers eens moeten vragen naar de sporen en hoe je je ertegen kan wapenen.

SN Review: De Sims 4 StrangerVille
Het openen van de deur was niet zonder gevolgen…

Zodra je weggaat zul je echter merken dat het openen van de deur niet zonder gevolgen was. Door jouw toedoen zit de hele stad nu onder de sporen en wordt het geteisterd door een speciaal weertype, ‘Zonderling weer’. Dat zorgt voor vreemd gekleurde lucht en een vreemde wolkenlucht boven het laboratorium. Het verandert de gameplay overigens niet direct en gedraagt zich simpelweg als half bewolkt warm weer. Indirect is deel twee van het verhaal gestart en zul je merken dat daardoor alle effecten van de infectie heviger worden.

Stap 3.1: Infectiescanner verkrijgen (500)

Vind een infectiescanner door militairen in de plaatselijke bar te ondervragen. Zodra je er een in je inventaris hebt, scan je de grond om sporenclusters te onthullen.

Het eerste stuk verkrijgen van het hazmatpak dat je nodig zult hebben om het gas te trotseren, het sporenfilter, is het moeilijkst. Je zult hiervoor namelijk – na gepraat te hebben met de wetenschappers – vijftien sporenclusters voor moeten analyseren, terwijl je op dit moment nog geen idee hebt hoe je daar überhaupt aan kunt komen. Eens rondvragen bij Sims geeft je al snel het idee dat de militairen in de stad meer weten. Tijd dus om naar de bar te gaan.

De conclusie is reden simpel: ze willen het namelijk niet aan zomaar een Sim geven. Er zijn echter een aantal manieren om ze toch zo ver te krijgen je de infectiescanner te geven:

  • Het gemakkelijkst is simpelweg niveau 5 van de militaire carrière te bereiken en op je strepen gaan staan. Dan krijg je de scanner meteen;
  • Je kunt de militairen anders proberen te verleiden. Realistisch gezien is dit de lastigste optie omdat je of een goede relatie met de betreffende militair of een hoge charismavaardigheid moet hebben in combinatie met een flirterige emotie;
  • Je kunt de militairen imponeren met lichamelijke kracht. Hoe hoger de fitnessvaardigheid van je Sim, hoe hoger de kans. Zonder vaardigheid is de kans 1/11, op niveau 2 1/6, vanaf niveau 3 7/17, vanaf niveau 6 3/4 en vanaf niveau 9 9/10. Je kunt het echter eindeloos blijven proberen, dus ook op de lagere niveaus maak je zeker kans;
  • Je kunt er ook voor kiezen om met de militairen te gaan vechten om een infectiescanner. Win je het gevecht, dan is de infectiescanner voor jou;
  • Je kunt de militairen omkopen voor 750 Simdollars.

Stap 3.2: Zet het hazmatpak in elkaar (500)

Ga op zoek naar een hazmatpak en een sporenfilter en combineer ze met elkaar in je inventaris. Vraag de wetenschappers in de bibliotheek en de eigenaar van het curiosawinkeltje naar de sporen om er meer over te weten te komen.

De infectiescanner gebruiken doe je door ergens op de grond te klikken en dan de interactie Hier scannen te selecteren. Met een beetje geluk vind je er in de buurt af en toe eentje. Als je echter slim bent, ga je meteen naar het laboratorium toe (daar zit de bron immers) en gebruik je de infectiescanner daar. Met een enkele acculading kun je dan vaak al vijftien sportenclusters verzamelen.

Infectiescanner
Het gebruiken van de infectiescanner.

Ga vervolgens naar een van de chemische analyse-apparaten in het laboratorium en verkrijg daar de infectieprofielgegevens. Breng dat naar een van de wetenschappers in de stad en vraag om een sporenfilter te laten maken. Hiervoor heb je echter een vriendschappelijke relatie van minimaal 20 nodig om kennis niet zomaar gedeeld mag worden. Een dag later vind je je sporenfilter in de brievenbus.

In de tussentijd kun je werken aan de rest van het hazmatpak. Het tweede en laatste stuk, het onvolledige hazmatpak, verkrijgen is makkelijk. Ga daarvoor weer terug naar het curiosawinkeltje en koop het onder de geheime collectie voor 1.000 Simdollars. Al heb je eenmaal beide stukken, dan kun je ze gemakkelijk combineren vanuit je inventaris tot een volledig hazmatpak.

Stap 3.3: Het diepste gedeelte van het lab (500)

Werk je door de giftige hal om de laatste deur achterin het geheime lab te openen.

Nu komt weer een makkelijke stap. Doe het hazmatpak simpelweg aan en ga terug naar het laboratorium. Je kunt nu twee extra deuren openen waarna je ineens oog in oog staat met de Moeder, de schurk in het verhaal.

Hazmatpak
Wat bevindt er zich achter deze deur?

Het hazmatpak kun je hierna overigens uitlaten aangezien het gas zal verdwijnen op het moment dat je de Moeder hebt bereikt.

Deel 4: Held van StrangerVille

Nu de bron van het probleem, een gemene plant onder de naam ‘de Moeder’, is gevonden is het tijd er voor eens en altijd een eind aan te maken.

Stap 4.1: Vaccineer 3 Sims (750)

Maak een experimentele vaccinatie met het chemische analyse-apparaat in het geheime lab. Test dit 3 keer op bezeten Sims en je kunt een echte vaccinatie met behulp van het chemische analyse-apparaat maken. Zodra je de vaccinatie hebt, kun je andere Sims vaccineren en ze rekruteren.

Om het op te kunnen nemen tegen de Moeder zul je er eerst voor moeten zorgen dat je tegen de infectie kan. Op dit moment zul je waarschijnlijk namelijk al geïnfecteerd zijn waardoor je het moeilijk kunt gaan opnemen tegen datgene dat jouw Sim bezit. Daarom is het nodig een vaccinatie te ontwikkelen. Dat begint bij het maken van een experimentele vaccinatie die je vervolgens moet testen op bezeten Sims.

Het maken van een experimentele vaccinatie vereist vijf sporenclusters plus één zonderlingfruit en kan worden gemaakt op het chemische analyse-apparaat. Aangezien je het vaccin moet testen op drie verschillende Sims doe je jezelf er goed aan om nu al meteen drie experimentele vaccinaties te maken. De sporenclusters verzamel je redelijk gemakkelijk rondom het laboratorium met de infectiescanner, zonderlingfruit kun je als het goed is inmiddels oogsten bij een van de zonderlingplanten in de buurt. Als die eenmaal volledig zijn gegroeid verschijnt er de interactie Verzorgen waarna je ze kunt oogsten (soms kun je ze meteen oogsten). Ook kun je ze altijd kopen in de curiosawinkel.

Laboratorium
Bij deze chemische analyse-apparaten kun je vaccinaties maken die je kunnen helpen bij het gevecht tegen de Moeder.

Wanneer dat eenmaal gedaan is kun je terugreizen naar het StrangerVille Plaza. Wacht tot je een bezeten Sim ziet en selecteer de interactie Experimentele vaccinatie testen. Doe dit driemaal en je weet dat je vaccinatie succesvol is. Maak een nieuwe voor jezelf en je kunt tegen de Moeder vechten.

Stap 4.2: Rekruteer tot maximaal 3 Sims (750)

Klik op Sims om ze voor je gevechten tegen de Moederplant proberen te rekruteren. Geïnfecteerde Sims zullen je niet willen helpen.

Hoe hard je echter ook je best doet, je kunt de Moeder in je eentje nooit verslaan. Een eerste keer zal de Moeder je nog sparen, maar een tweede keer volgt gegarandeerd de dood. Daarom is het zaak tot drie verschillende Sims te rekruteren om je te helpen. Voor iedere Sims heb je een nieuw vaccinatie nodig (plus eentje voor jezelf) en het maken ervan gaat hetzelfde als bij de experimentele vaccinatie. Eventuele overgebleven experimentele vaccinaties kun je laten omzetten tot gewone vaccinaties. Extra vaccinaties kun je later gebruiken tijdens het gevecht met de Moeder.

Om een Sim te rekruteren geef je hem eerst de vaccinatie en vraag je hem vervolgens mee te strijden tegen de Moeder. Let erop dat je vriendschappelijke relatie met die Sim minimaal 20 moet zijn omdat ze je voorstel anders zullen afwijzen.

Stap 4.3: Vernietig de bron van de infectie (1.000)

Dit is de laatste stap om de infectie uit StrangerVille te verdrijven. Het zal niet makkelijk zijn…

Het eerste baasgevecht in de De Sims-franchise is een feit. De Moeder moet verslagen worden en daarvoor moet je letten op een aantal verschillende zaken. Zodra het gevecht begint zie je linksboven in beeld een menu met twee balken. De bovenste geef de hoeveelheid levenspunten van de Moeder aan (begint op 250), de onderste het infectieniveau van je Sim en jouw rekruten (begint op 0).

Gevecht met de Moeder
Het gevecht met de Moeder.

Om de Moeder te verslaan moet je dus de bovenste balk helemaal leeg krijgen, maar tegelijkertijd voorkomen dat de onderste balk helemaal vol raakt (100). Tijdens het gevecht kun je commando’s uitdelen aan je rekruten om je aanvalsplan vast te stellen:

Aanvalsmode Gemoedstoestand Resultaat
Aanvallen!
Je team brengt meer schade toe, maar raakt sneller geïnfecteerd!
Boos Moeder -8
Team +6
Kijk uit!
Jij en je bondgenoten lopen minder kans geïnfecteerd te raken, maar brengen ook minder schade toe aan de Moederplant.
Zelfverzekerd Moeder -3
Team +2
Oorverdovende oorlogskreet!
Jij en je bondgenoten schreeuwen het uit bij het vernietigen van de handlangers van de Moederplant.
Speels Moeder -3
Team +3
Adempauze
Jij en je bondgenoten zijn herstellende van de infectie en brengen geen schade toe aan de Moederplant.
Energiek Moeder -0
Team -30

De sleutel tot succes is logischerwijs weten wanneer je een adempauze moet nemen. Daarmee kun je het grootste deel van het infectieniveau van je team namelijk weghalen en vervolgens verder gaan met het gevecht. Een andere handigheid is het gooien van een vaccinatie. Dit neemt 20 levenspunten van de Moeder af tegenover 5 infectiepunten voor je team. Al heb je geen vaccinaties meer, dan is de Megaspray ook een goede interactie. Dit haalt ook 20 levenspunten van de Moeder af en geeft jullie team 10 infectiepunten.

Een doodnormaal StrangerVille

Al je de Moeder verslagen en je hebt deze gids gevolgd, dan krijgt je Sim automatisch de karaktereigenschap ‘Held van StrangerVille’. Het voordeel van deze karaktereigenschap is dat je dagelijks een 75 procent kans hebt om cadeaus zoals een toekomstkubus, kindermeubels, een blok klei of vissen te ontvangers van dankbare inwoners. Bovendien kun je hiermee gratis winkelen in het curiosawinkeltje.

Verder keert het weer weer terug naar normaal en zullen er ook geen bezeten Sims meer rondlopen in de wereld. Eenmaal verslagen loont het echter om de Moeder weer terug tot leven te wekken en te proberen ermee te communiceren. Wanneer je relatie met de Moeder namelijk minimaal 50 is, kun je iedere dag om een cadeau vragen:

  • Carrièresucces: “Overweldigende focus” (Geconcentreerd +3 – 24 uur), zorgt voor extra werkprestaties;
  • Energie: “Overweldigende kracht” (Energiek +3 – 24 uur), energiebehoefte neemt tijdelijk niet af;
  • Levensverlenging: reset de huidige leeftijd van je Sim;
  • Rijkdom: tussen de 500 en 2.000 Simdollars.

Oftewel, je kunt eindeloos leven zonder meer te hoeven werken na het verslaan van de Moeder. Met het tot leven wekken van de Moeder kun je er ook voor kiezen de infectie weer terug te brengen in de stad; je kunt het terugzetten naar een van de vier fases uit het verhaal: delen twee tot en met vier uit deze gids plus geen infectie.