Verborgen kavels in De Sims 4

De Vergeten Grot
De Vergeten Grot ziet er flink anders uit dan de rest van Oasis Springs!

Verschillende van de werelden in De Sims 4 kennen naast de reguliere buurten ook een verborgen gebied. Om toegang tot deze verborgen gebieden te krijgen zul je ze eerst moeten ontgrendelen, maar wat kun je daarna dan verwachten van deze gebieden? In deze gids vertellen we je meer over hoe je de gebieden kunt ontgrendelen en wat ze precies inhouden en bevatten!

Sylvanheuvel

De verborgen kavel van Willow Creek is Sylvanheuvel. Het gebied is vrij te spelen door naar een kavel in het buurtje rechtsonder te gaan. Welke kavel maakt niet uit aangezien het zich toch op openbare grond afspeelt. Als je dan eenmaal in de buurt bent, moet je naar de hoek gaan waar je ook de hangaars en het spoorlijntje ziet, net zoals ook te zien is op de bovenstaande screen. Op het eerste oog zul je van een afstandje hier niet veel bijzonders aantreffen, maar als je wat inzoomt wel; één van de bomen is namelijk helemaal versierd met allerlei kleurrijke decoratie en vormt daardoor ook de plek waar we moeten zijn. Als je dan op de boom klikt, krijg je in eerste instantie alleen de optie op hem te Bekijken. Als je dit echter tweemaal hebt gedaan, krijg je ook de optie Water geven om de boom mee te bewateren wat je dan ook weer driemaal moet doen. Als laatste verschijnt er weer een optie Over bladeren complimenteren. Wanneer dat gedaan is, opent er zich een soort van deur in de schors van de boom die je met je Sim kunt gaan Verkennen.

Antwoorden

Hier krijg je steeds een aantal vragen met steeds twee antwoorden voorgelegd. Om Sylvanheuvel te bereiken zul je alle vragen goed moeten beantwoorden. Is er eentje fout, dan moet je weer opnieuw beginnen. De vragen zijn in eerste instantie vooral gokken, aangezien er geen pijl op te trekken valt, maar na een aantal keren proberen kom je er gelukkig vanzelf wel doorheen. Mocht je niet willen gokken, moet je steeds de onderstaande antwoorden kiezen:

De holle boom is heel wat groter dan verwacht! Het is donker…, maar vreemd genoeg helemaal niet eng. Een zacht schijnsel is de enige lichtbron en er klinkt alleen een rommelend geluid.
  • Het geluid volgen
  • Het licht volgen
{Sim} delft nog een beetje dieper en het wordt steeds donkerder. Uit een zachte plons maakt ze op in een ondiep stroompje terecht te zijn gekomen.
  • Stroomafwaarts gaan
  • Stroomopwaarts gaan
{Sim} kiest de weg van de minste weerstand en hoopt maar dat die niet uitkomt op een riool. Dan ziet ze ineens een etherische mist, die onheilspellend licht uitstraalt.
  • De mist betreden
  • De mist vermijden
De mist voelt warm en prettig aan, voor zover je dat tenminste van mist kunt zeggen. Ineens voelt {Sim} hoe ze pardoes omgedraaid wordt. De uitgang van de grot ligt nu recht voor haar.
  • Naar de open plek gaan
  • Terugkeren naar de ingang van de boom

Op naar Sylvanheuvel!

De Sylvanheuvel
De Sylvanheuvel is misschien nog wel het mooiste plekje van Willow Creek. Geen wonder dat het ‘verborgen’ is!

Na weer een kort laadscherm kom je terecht in een mysterieus bosachtig gebied genaamd Sylvanheuvel. Sylvanheuvel is eigenlijk maar een vrij klein gebied door de afwezigheid van kavels, maar bevat wel een hoop handige verzamelobjecten zoals visssen en zaden. Qua bomen en planten lijkt het gebied wel nog vrij veel op Willow Creek, maar door de lichteffecten ziet het er allemaal een stuk bijzonderder en specialer uit.

Verzamelobjecten in Sylvanheuvel
Sylvanheuvel bevat verschillende bijzondere verzamelobjecten waaronder deze Schorpioenvis. Deze kun je namelijk enkel hier vinden!

Het meest belangrijke punt om naar Sylvanheuvel te komen zijn de verzamelobjecten. Over het hele gebied liggen ten eerste flink een aantal verschillende planten verspreid die je kunt oogsten. In Sylvanheuvel kun je zo aardbeien, basilicum, grasklokjes, paddenstoelen, kersen, lelies, leeuwenbekjes en peren vinden. Verder vind je hier kikkers in de boomstammen en in het kleine centrale meertje, alleen wordt wat je vangst steeds willekeurig geregeld, dus valt er niet veel over te zeggen welke kikkers vindbaar zijn in Sylvanheuvel.

Als laatste kun je ook nog vissen vangen bij het kleine meertje langs de waterval. Dit is normaliter het meest waardevolle wat je hier kunt vinden aangezien vissen hier een aanzienlijke kans heeft op zeldzame vissen! In het bijzonder kun je hier de Schorpioenvis vinden welke exclusief in Sylvanheuvel te vinden is. Ook de Regenboogvis, de Steur of de Zeeduivel zijn hier aanwezig, welke ook aardig zeldzaam en waardevol kunnen zijn. Met planten in de buurt om je van eten te voorzien, kun je zo best wel even doorkomen.

De Vergeten Grot

De Vergeten Grot is de verborgen kavel van Oasis Springs. De kavel valt vrij te spelen door de vaardigheid handigheid maximaal te ontwikkelen en vervolgens een oude mijnschacht open te breken. In tegenstelling tot Sylvanheuvel kan dit alleen op twee verschillende plekken; de makkelijkste plek is via het park de Woestijnbloem. Achteraan in dat gebied vind je aan de linkerzijde een mijnschacht. De andere plek bevindt zich achter de Affluista Villa van de familie Landgraaf. Het maakt niet uit welke manier je neemt aangezien ze allebei op precies dezelfde plek uitkomen. Wel zul je ze allebei apart moeten openmaken, al is daar normaliter niet echt een reden voor.

Antwoorden

Wanneer je Sim dan de mijn is binnengetreden krijg je wederom een aantal vragen met steeds weer twee antwoorden waarvan er maar eentje goed is. Het principe werkt hier dus eigenlijk weer hetzelfde als bij Sylvanheuvel. Beantwoord je ze goed, dan ga je door met de volgende vraag. Beantwoord je er eentje fout, dan moet je weer opnieuw beginnen.

{Sim} is een avonturier in hart en nieren. Ze zet zich schrap om in de grot af te dalen. Er zijn twee paden. Het smallere pad is wat nauw, maar {Sim} kan er zich waarschijnlijk wel doorheen wurmen.
  • Nauw pad volgen
  • Breed pad nemen
Er is geen reden om onnodig risico te nemen! {Sim} kruipt over het hoofdpad heen en ziet in de duisternis een roetsjbaan die langzaam omhoog loopt, en een gammele ladder die verder naar beneden gaat.
  • Roetsjbaan nemen
  • Ladder beklimmen
{Sim} duikt zorgvuldig de duisternis in en grijpt zich onderweg vast aan de splinterige sporten. Na een lange afdaling ziet ze een zwak blauw schijnsel onder zich. Ze kan op een donkere mossige ondergrond stappen, of verder afdalen naar het blauwe schijnsel.
  • Op de richel stappen
  • Blijven klimmen
Een zacht mossig pad leidt {Sim} moeiteloos voorwaarts tot ze de ingang van een prachtige grot ziet.
  • Naar de grot reizen
  • Terug naar de ingang van de grot gaan

Op naar de Vergeten Grot!

De Vergeten Grot
De Vergeten Grot ziet er flink anders uit dan de rest van Oasis Springs!

Vervolgens opent de Vergeten Grot zich na een kort laadscherm. Zoals de naam waarschijnlijk al deed vermoeden is het gebied gewoon één grote donkere grot, waardoor het wel ineens een andere uitstraling heeft dan de rest van het zonnige Oasis Springs. De grot zelf is eigenlijk maar vrij saai, maar heeft wel wat leuke details zoals de grote kristallen aan de muren of de lichtstralen vanuit spleten van boven. Mede door het feit dat dit een afgesloten grot is, voelt de Vergeten Grot kleiner aan dan Sylvanheuvel, maar toch heeft nog steeds alles wat het nodig heeft. Een leuk detail hier is dat er naast een aantal oude mijnspullerjes ook een klein toilet aanwezig is in de grot.

Verzamelobjecten in de Vergeten Grot
In de Vergeten Grot vind je naast een hoop vissen verschillende planten en gesteenten.

In de grot zelf zijn ook weer voornamelijk bijzondere verzamelobjecten te vinden. Qua planten kun je hier aardappels, salie, ui, lelie en paddenstoelen aantreffen. Verder zijn er ook hier weer een aantal boomstammen aanwezig waarin kikkers gevonden kunnen worden en een aantal stenen waaruit mineralen gehakt kunnen worden, alleen worden deze allemaal weer willekeurig geregeld.

Ook hier geldt echter weer dat de visstek het meest waardevol is. In het bijzonder vind je hier zo de Vleermuisvis en de Zeewolf, maar ook weer enkele andere ongewone en bijzondere vissoorten zijn hier redelijk goed te vinden.

Diepe Woud (In de Natuur)

De verborgen kavel van de vakantiewereld Granite Falls is het Diepe Woud. De kavel kan op een soortgelijke manier worden bereikt als bij de Sylvanheuvel en de Vergeten Grot het geval was;

Om te beginnen moet je naar de Granite Falls Bossen gaan, de buurt waar je niet overnacht in Granite Falls. In die buurt vind je ergens achteraan een bosje dat je kunt Verkennen. Omdat de bomen echter sterk op elkaar lijken, kun je gemakkelijk het overzicht van waar je moet gaan zoeken, verliezen. Het gemakkelijkst kun je het vinden als je vanaf het water loodrecht het land op beweegt en dan zover mogelijk doorgaat. Ergens aan het uiteinde vind je dan het bosje. Het is nog altijd goed zoeken, maar blijf vooral goed kijken. Zie ook de bovenstaande twee screenshots voor de juiste oriëntatie.

Antwoorden

Ook hier zul je weer een viertal vragen krijgen. In tegenstelling tot de Sylvanheuvel en de Vergeten Grot zou je deze vragen op gevoel wel moeten kunnen beantwoorden.

Nu {Sim} omringd is door struikgewas en doornen zijn er maar twee mogelijkheden: een stapje vooruit of een stapje terug doen.
  • Een stapje vooruit
  • Terugtrekken uit het avontuur
Na enkele minuten met de struik geworsteld te hebben, blijkt een enorm web {Sim} de weg te versperren. Hopelijk hoort er geen enorme spin bij dat web…
  • Alternatieve route vinden
  • Door web gaan
{Sim} loopt superblij door het struikgewas en vangt een blink op van een schitterend voorwerp… Ah, de verleiding.
  • Het voorwerp negeren
  • Het voorwerp pakken
{Sim} heeft zich een weg door dit wilde struikgewas heen gewurmd om middenin het bos een heilige grot te vinden. Een grot met een mysterieuze Sim…
  • Naar Sim toe reizen
  • De braamstruiken verlaten

Naar het Diepe Woud!

Het Diepe Woud
Het Diepe Woud is een open plek in Granite Falls vol met verzamelobjecten die je nergens anders kunt vinden.

Het Diepe Woud is, in tegenstelling tot het bos dat je gewend bent in Granite Falls, een redelijk open plek. Qua grootte is het vergelijkbaar met de Sylvanheuvel en de Vergeten Grot en ook hier vind je dus verschillende zeldzame verzamelobjecten. Het is zo primair een plek voor verschillende insecten zoals Dwaallicht welke enkel hier te vinden zijn. Ook verschillende van de zeldzame vissen zoals de Blauwe Rivierkreeft en planten zoals de (Nep) Morieljepaddenstoelen uit het pakket zijn enkel hier te vinden.

De Kluizenaar

Het bijzondere van het Diepe Woud is dat er hier daadwerkelijk iemand woont: de Kluizenaar. Deze oudere heeft daar z’n eigen huisje vol met eigen planten; hij is namelijk vrijwel altijd bezig met het verzorgen van alle planten in de buurt. Via hem kun je een speciaal mengsel, schimmelkunstmest, ontgrendelen voor de plantkunde vaardigheid. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een recept voor extra goede mest wat altijd van pas kan komen mocht je met planten werken thuis.

De Kluizenaar zal je het recept natuurlijk niet zomaar geven. Daarvoor is het de bedoeling dat je eerst goede vrienden met hem wordt. Vervolgens verschijnt er de interactie Plantkunderecept leren waarmee je het recept automatisch aanleert. Hoewel het maken van het recept hoort bij de plantkunde vaardigheid, vereist het verder niet dat je daar een bepaald niveau van bezit.

De Kluizenaar
Schimmelkunstmest kan worden ontgrendeld door goede vrienden te worden met de Kluizenaar welke je kunt vinden in het Diepe Woud, de verborgen kavel van Granite Falls.

Sixam (Aan het Werk)

Sixam is de alienwereld in De Sims 4 Aan het Werk en is in tegenstelling tot de overige verborgen kavels een volledig verborgen wereld. Er komen is echter niet heel makkelijk. Óf je kiest er namelijk voor om niveau 10 van de raketwetenschap vaardigheid te bereiken om daarmee een wormgatgenerator te kunnen installeren op je raket, óf je moet niveau 6 van de wetenschappelijk carrière bereiken en de Electroflux Wormgatgenerator bouwen. Het kost je dus óf veel geld, óf veel tijd, maar kent geen vragen zoals bij de voorgaande verborgen kavels. Op Sixam zelf vind je verschillende nieuwe verzamelobjecten waaronder de nieuwe geoden-collectie. Meer over dit alles kun je verdere vinden in de aparte gids over aliens en Sixam.

Verzamelobjecten in Sixam
Geoden kunnen enkel op Sixam worden verzameld!

De Klippen (Beleef het Samen)

Naar De Klippen reizen
Via dit bosje kun je op De Klippen komen in Windenburg.

In tegenstelling tot de andere verborgen kavels is De Klippen uit De Sims 4 Beleef het Samen niet echt ‘verborgen’. Het gebied is namelijk gewoon toegankelijk via de kaart van Windenburg. Wel kent het een bijzondere manier om af te reizen naar het gebied, namelijk via het bosje achter het Van Windenburg Landgoed van de familie Villareal op het eiland linksonder (zie de screenshot hierboven). Al klik je daarop, dan verschijnt de optie Naar De Klippen reizen… waarmee je naar de desbetreffende kavel kunt reizen. Er zijn geen vragen of iets dergelijks omdat je sowieso al direct van de kaart zelf op de kavel kunt komen.

Het eiland zelf is vooral een plek om samen met clubleden bijeen te komen. Verzamelobjecten zijn er nagenoeg niet te vinden.

De Klippen
De Klippen in Windenburg is een rustige locatie waarop clubs in alle rust bijeen kunnen komen.

4 reacties

  1. Ik heb contact gelegd met buitenaardse wezens door als Ufoloog (Wetenschapper 6) een satelietschotel uit te vinden.

  2. Het is nu anders, bij willow Freek kan je al gelijk naar Sylvanheuvel reizen staat er als je eerst hebt bekeken enzo

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *