De Sims 4 basisspel
Actief: De Sims zijn over het algemeen vrij energiek, kunnen andere Sims opzwepen en raken van streek als ze langere tijd niet kunnen sporten
Creatief: Deze Sims raken eerder geïnspireerd, kunnen creatieve ideeën met andere Sims delen en kunnen van streek raken als ze lange tijd niet creatief zijn
Geniaal: Deze Sims zijn vaker geconcentreerd en ze kunnen ideeën met andere Sims delen. Ze raken van streek als ze hun mentale vaardigheden een tijd lang niet verbeterd hebben.
Grapjas: Deze Sims zijn vaak speels.
Heethoofd: Deze Sims zijn vaak boos, kunnen andere Sims opjutten en worden zelf boos wanneer ze het mikpunt van ondeugendheid zijn.
Opgewekt: Deze Sims zijn over het algemeen blijer dan andere Sims.
Romantisch: Deze Sims zijn vaak flirterig en ze worden verdrietig als ze lange tijd geen romantische sociale interacties ondernemen.
Somber: Deze Sims raken snel verdrietig, ze kunnen tegen andere Sims zuchten en terwijl ze verdrietig zijn, krijgt hun creatieve vaardigheid een boost.
Zelfverzekerd: Deze Sims zijn vaak vol zelfvertrouwen.
Boekenwurm: Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door boeken te lezen. Ook kunnen ze op unieke wijze boeken analyseren en bespreken.
Foodie: Deze Sims worden blij en hebben plezier wanneer ze lekker eten. Ze voelen zich ongemakkelijk wanneer ze slecht voedsel eten en ze kunnen naar kookprogramma’s kijken om ideeën op te doen.
Kunstliefhebber: Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door kunstwerken te bekijken. Ook kunnen ze op unieke wijze kunst bewonderen en bespreken.
Muziekliefhebber: Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door naar muziek te luisteren en beleven daar bovendien plezier aan. Ze worden blij van het bespelen van een instrument.
Nerd: Deze Sims worden blij wanneer ze sciencefiction lezen of computergames spelen. Ze raken gespannen wanneer ze lang niet gespeeld hebben. Ze zijn beter in het vinden van verzamelbare voorwerpen en kunnen nerdige dingen met andere nerds bespreken.
Perfectionistisch: Het duurt voor deze Sims langer om zelf spullen te maken, maar ze leveren wel betere kwaliteit. Bovendien krijgen ze na het maken van hoogwaardige producten krachtige gemoedstoestanden, terwijl ze het maken van een slecht product juist negatieve gemoedstoestanden ondervinden.
Ambitieus: Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door successen te behalen binnen hun carrière en ondergaan negatieve gemoedstoestanden wanneer ze falen binnen hun carrière. Ze raken van streek als ze geen promotie krijgen.
Gestoord: Deze Sims kunnen in zichzelf praten en hebben onvoorspelbare emoties.
Houdt van buiten: Deze Sims kunnen enthousiast zijn over de natuur tegen andere Sims. Ze worden blij wanneer ze in de buitenlucht zijn.
Kinderachtig: Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door naar de kinderzender te kijken. Bovendien raken ze speels wanneer ze met kinderen spelen en ze worden blij door met speelgoed te spelen.
Lui: Deze Sims krijgen krachtige gemoedstoestanden door televisie kijken, een dutje te doen of comfortabele meubels te gebruiken. Ze raken sneller uitgeput tijdens het sporten en voelen zich gespannen wanneer ze huishoudelijk werk moeten doen.
Materialistisch: Deze Sims kunnen bezittingen bewonderen en erover opscheppen. Ze worden verdrietig wanneer ze lange tijd niets nieuws gekocht hebben.
Netjes: Deze Sims worden blij wanneer ze het huishouden doen en beleven hier plezier aan. Ze kunnen schoonmaakwoede krijgen en bovendien voelen ze zich extreem ongemakkelijk wanneer het vies is om hun heen.
Onhandig: Deze Sims falen vaker terwijl ze fysieke activiteiten uitvoeren. Ze kunnen om hun klunzigheid lachen en raken er niet door van streek.
Slons: Een vieze omgeving heeft geen invloed op deze Sims. Ze maken sneller spullen vies en kunnen tussen het vuilnis naar voedsel graven.
Snob: Deze Sims kunnen kritiek leveren op producten van lage kwaliteit, raken verveeld door “slechte” televisieprogramma’s en hebben meer zelfvertrouwen wanneer er andere snobs in de buurt zijn.
Veelvraat: Deze Sims reageren negatiever op honger. Ze vinden het altijd fijn om te eten, ongeacht de kwaliteit van het voedsel en ze zullen zelfs bedorven voedsel naar binnen werken.
Bindingsangst: Deze Sims raken gespannen als ze te lang dezelfde baan of relatie hebben. Ze worden blij als ze ontslag nemen of een relatie verbreken. Het duurt langer voor ze klaar zijn voor een aanzoek en ze kunnen hun bindingsangst bespreken.
Bro: Deze Sims kunnen andere bro’s broederlijk omhelzen, bouwen zelfvertrouwen op rond andere bro’s en worden energiek wanneer ze naar sport kijken.
Einzelgänger: Deze Sims zijn blij om alleen te zijn, ze ervaren geen negatieve gemoedstoestanden wanneer hun sociale balk bijna leeg is. Bovendien raken ze gespannen wanneer ze rond vreemden zijn en ze schamen zich vaker na sociale afwijzingen.
Gemeen: Deze Sims worden blij door gemeen of ondeugend met andere Sims om te gaan en ze bouwen zelfvertrouwen op nadat ze een gevecht gewonnen hebben.
Goed: Deze Sims worden blij door in de buurt van Sims met positieve gemoedstoestanden te zijn, kunnen donaties doen aan goede doelen, worden verdrietig van interacties met kwaadaardige Sims en kunnen wereldvrede bespreken.
Heeft een hekel aan kinderen: Deze Sims worden boos wanneer er kinderen in de buurt zijn, raken gespannen nadat ze een kindje hebben geprobeerd te maken en kunnen tegen kinderen gemeen uit de hoek komen.
Kwaadaardig: Deze Sims worden blij als ze in de buurt zijn van Sims met negatieve gemoedstoestanden, kunnen maniakaal lachen en snode plannen bespreken. Bovendien worden ze boos van interacties met goede Sims.
Op familie gericht: Deze Sims worden blij door in het gezelschap van familie te zijn en ze worden verdrietig als ze te lang geen interacties met hun familie hebben. Bovendien kunnen ze opscheppen over hun familie.
Spontaan: Deze Sims verdienen krachtige gemoedstoestanden door vriendelijk met andere Sims om te gaan. Hun sociale behoeftebalk loopt sneller leeg en ze ondervinden negatieve gemoedstoestanden wanneer hun sociale behoeftebalk niet goed gevuld is.