Je kunt gewoon niet zonder!

SIMposium: Patricia’s reis door Sims 3 Wereldavonturen – Tool

World Building Tool:

Ken jij mensen die altijd maar klagen dat EA nooit naar ons luistert? Of ben jij misschien zelf zo een persoon? Nou stop dan maar met klagen want we hebben nu echt bewijs dat EA wel degelijk naar ons luistert!

Al na een maand dat De Sims 3 uit was gekomen wilde mensen eigen buurten kunnen maken. Zo een tool komt nu in December uit, en ja het zal hoogstwaarschijnlijk gratis zijn. World Building Tool zal z’n eigen sectie krijgen onder ‘Exchange’ waar je ook de nieuwe buurten zal kunnen downloaden van andere mensen.

Hier zijn wat feiten wat ik tijdens de demo van World Building Tool heb opgeschreven:
– Je zal je eigen textures kunnen uploaden en gebruiken in de tool.
– Er zullen verschillende soorten brushes ter beschikking zijn in de tool. Brushes om mountains mee te maken, hills, sheer cliff en nog meer.
– Je Sims kunnen nooit altijd overal lopen waar ze maar willen. Ook hierin heb je een zeggenschap als je de World Building Tool gebruikt.
-Het gele landschap: als je gedeeltes van je landschap geel maakt betekent het in het spel dat jouw camera niet over die gedeelte heen kan komen.
– Het rode landschap: als je gedeeltes van je landschap rood maakt betekent dit dat je Sims niet over de plekken kunnen lopen die jij in de tool rood heb gemaakt.
– Het blauwe/paarse landschap: als je gedeeltes van je landschap blauw/paars maakt betekent dit dat je Sims daar juist wel overheen kunnen lopen in het spel.

Wees gerust, de kleuren die zojuist zijn opgenoemd zie je alleen in de tool als alpha kleuren. Als je later het landschap exporteert en in je spel heb staan zie je de kleuren niet meer, je behoudt dan alleen de effecten die zojuist zijn opgenoemd.

– Bruggen zijn aparte objecten, die kan je niet zelf bouwen.
– Er zijn weg texturen, zodat je je eigen weg kan neerleggen. Een beetje zoals je ook in Simcity kan maken qua wegen.
– Hetzelfde geldt voor de lava textuur.
– Je kan objecten in de wereld zetten die werkelijk alle kanten op kunnen. Je kan ze zelfs laten vliegen in de lucht. Als je het landschap later in je spel hebt staan zullen de objecten nog steeds vliegen en zie je een schaduw onder de objecten.
– Je kan je eigen spawners plaatsen, zoals een insecten spawner, vis spawner, etc. Dit zorgt ervoor dat je je eigen unieke vissersplaatsen e.d. kan creëren.
– Zulke spawners heb je ook in bijvoorbeeld golven, die je dan langs het strand kan zetten om golven op te laten komen.
– Als je klaar bent met het aankleden van de natuur in je wereld kan je verder gaan met commerciële lots en residentiële lots te plaatsen.
– Je kan huizen en openbare lots niet op het water bouwen, wel over lava.
– Als je een woonhuis neerzet zal de mailbox zichzelf automatisch plaatsen.
– Je kan openbare lots zelf maken, zoals een bibliotheek. Het wordt echter niet aangeraden, het spel werkt het beste met z’n originele content.
– Werkplekken kan je helemaal niet zelf maken. Dat zullen rabbit holes blijven.
– World import is een mooie toevoeging in de tool. Als je bijvoorbeeld een plaatje van een bloem importeert kan je ervoor kiezen dat het landschap zich automatisch aan de bloem textuur aanpast, zodat het ook net als de bloem wordt in de tool.
– Deze tool kan je ook gebruiken om verschillende vakantielanden mee te maken.
– Als je je wereld heb gesaved kan je het nog wel bewerken. Maar als je je land heb geëxporteerd kan je er niets meer aan veranderen. Wees er dus zo meteen zeker van dat je wereld perfect is voordat je het exporteert.

| Lees verder op de volgende pagina – Werelden en gameplay|

Inhoudsopgave:
Voorwoord
Feitjes
Interview met Grant Rodiek
Nieuwe cheats
Wereld bouw tool (de pagina die je nu bezoekt)
Werelden en gameplay
China
Frankrijk
Egypte
Haren en kleding
Conclusie

Patricia’s screens pagina


Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>