SN Review: De Sims 4 Uit Eten

Review_Uit_Eten_Banner

Altijd al je eigen restaurant willen openen en runnen? Het derde game pack voor De Sims 4, De Sims 4 Uit Eten, maakt dit mogelijk! Open je eigen restaurant, decoreer het zoals jij wilt, stel het menu samen en neem werknemers aan. Het game pack voegt weer veel nieuwe opties toe aan je De Sims 4 spel. Of het spel ook daadwerkelijk het aanschaffen waard is, lees je in deze review!

Creëer-een-Sim

De Sims 4 Uit Eten

De Sims 4 Uit Eten De Sims 4 Uit Eten

Voor een volledig overzicht van alle toegevoegde kleding en kapsels, klik hier!
De Sims 4 Uit Eten voegt wel degelijk nieuwe items toe aan CES, maar veel zijn het er niet. Als je veel van nieuwe kapsels en kleding houdt, ben je bij dit Game Pack niet aan het juiste adres. Het voegt voornamelijk kleding toe om personeel van je restaurant leuk aan te kleden. Daarnaast zijn er enkele nieuwe kapsels toegevoegd aan het spel: voor zowel mannen, vrouwen als kinderen is er iets nieuws te vinden. De hoeveelheid toegevoegde kleding en kapsels mag dan niet veel zijn, ze zien er echter wel mooi afgewerkt uit. Vooral de volledige outfits voor de vrouwen zien er naar mijn mening heel leuk uit; zie ook de drie afbeeldingen hierboven.

Bouw- en Koopmodus

De Sims 4 Uit Eten

Er zijn flink wat nieuwe voorwerpen toegevoegd aan de bouw- en koopmodus in De Sims 4 Uit Eten game pack. Veel van de voorwerpen zijn specifiek bedoeld voor je restaurant en moeten ook daadwerkelijk aanwezig zijn als je een restaurant wil openen, zoals een ontvangstbalie, een karretje waar je bediening terecht kan en een kokseiland. Er zijn echter ook vele leuke decoratiestukken toegevoegd die je niet alleen in een restaurant setting hoeft te gebruiken! Denk hierbij aan schilderijen en bloemen, maar ook barkrukken en tafels zullen niet misstaan op een thuiskavel.

De Sims 4 Uit Eten De Sims 4 Uit Eten

Het spel bevat daarnaast ook een nieuw bord dat je zelf kan aanpassen naar de stijl van jouw restaurant; zie op de eerste foto hierboven links. Er zijn verschillende opdrukken beschikbaar die op drie plekken op het bord geplakt kunnen worden. Een leuke toevoeging om nog net wat meer een eigen draai te geven aan je restaurant!

Open een restaurant!

De Sims 4 Uit Eten

De Sims 4 Uit Eten

Wanneer je je restaurant van de grond af aan op hebt gebouwd, of een van de zes beschikbare pre-made kavels uit de bibliotheek in je wereld hebt geplaatst, is het tijd om je restaurant te openen! Via een speciaal menu is het mogelijk om je restaurant een naam te geven en om verschillende instellingen voor je restaurant te beheren. Denk hier bijvoorbeeld aan het aanpassen van de naam van je restaurant en het beheren van de financiën. Daarnaast is het mogelijk om het menu van je restaurant aan te passen. Verschillende gerechten vereisen verschillende vaardigheidsniveaus van de koks. Als laatste is het nog mogelijk om de outfits van je personeel te stylen, wat net een extra touch geeft aan de uitstraling van het restaurant.

Wanneer je al deze zaken geregeld hebt, kan je je restaurant met een knop in het menu openen. Je werknemers zullen op het werk verschijnen en gasten zullen arriveren in je restaurant om een versnapering te nemen. Wanneer de gasten eenmaal een tafel toegewezen hebben gekregen, zal de bediening langskomen om de bestelling op te nemen. Sterren boven het hoofd van deze Sims laten zien hoe tevreden zij zijn over de gang van zaken in het restaurant.

De Sims 4 Uit Eten De Sims 4 Uit Eten

Als eigenaar van het restaurant heb je de optie om interactie te hebben met je klanten. Zo kan je bepaalde Sims voorrang geven in de wachtrij of hun maaltijd betalen. Hiermee kan je persoonlijke interactie hebben met jouw klanten en wellicht een hogere beoordeling krijgen! Aan het einde van de dag, als je zelf hebt besloten het restaurant weer te sluiten, kan je een overzicht bekijken over hoe de klanten denken over jouw restaurant, inclusief pluspunten en verbeterpunten. Aan de hand van dit rapport kan je verbeteringen doorvoeren in je restaurant of bepaalde dingen juist onaangeraakt laten!

Naast het runnen van een restaurant is het natuurlijk ook mogelijk om zelf een restaurant te bezoeken voor een etentje. Wanneer je naar een restaurant afreist, kan je aangeven welke Sims meegaan. Dit maakt het makkelijk om te bepalen met wie je uit eten wil. Eenmaal in het restaurant aangekomen, laat je een Sim uit je gezelschap een tafel opeisen, de Sims uit je gezelschap zullen dan plaatsnemen aan die tafel. Vervolgens kan men kiezen wat te nemen van het menu. Tijdens het wachten zullen Sims ditmaal, in tegenstelling tot het basisspel, wel netjes aan de tafel blijven zitten! Dit is zeker een pluspunt. Wachtend op het eten is het namelijk mogelijk om gezellig met elkaar te kletsen en kinderen kunnen zelfs tekeningen maken aan tafel. Dit is een hele leuke toevoeging omdat dit in het echte leven ook vaak gebeurt!

Conclusie

De Sims 4 Uit Eten game pack is een leuke toevoeging aan je spel. De gameplay die het met zich meebrengt, en dan vooral het runnen van het eigen restaurant, levert veel leuke opties met zich mee die allemaal goed zijn uitgewerkt. De bouw- en koopmodus bevatten daarnaast ook genoeg mooie, afgewerkte voorwerpen die je ook op thuiskavels kan gebruiken. Ben je een groot fan van CES, dan is dit pakket wellicht wat minder geschikt voor jou, al zijn de kleding en kapsels wel goed afgewerkt.

Geschreven door: Imme

EA bedankt voor het mede mogelijk maken van deze review.

Beoordeling: 7,6