SN Review: De Sims 3 Film Accessoires

SNFilmAccessoiresReviewBanner

“Drie, twee, één, en… actie!” De nieuwe film Simmy the Kid is volop in productie. De regisseurs en acteurs doen hun uiterste best om van de westernfilm een succes te maken, maar dat lukt ze niet zonder het nieuwe accessoirepakket De Sims 3 Film Accessoires. “Creëer het juiste sfeertje met accessoires geïnspireerd door horror-, western- en superheldenfilms,” staat op de cover van het negende accessoirepakket. Zullen regisseurs met deze accessoires een Oscar in de wacht slepen, of zal de film een grote flop worden?

Westernthema

De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review

Het pakket is gebaseerd op drie filmthema’s waar westernstijl er één van is. Het thema telt elf items. In het Wilde Westen maakte men nog geen gebruik van sanitair die wij in onze huizen hebben. Sims moeten zo nu en dan toch hun blaas legen. Het The Sims-team heeft daar een mooie oplossing voor gevonden: de Alles in één-badkamer voor Buiten! Dit is een hokje die ergens op de prairie kan worden gezet, om de stank buitenshuis te houden.

Enter de saloon door de ‘Hoefijzer’ Saloondeur. Een echte cowboy valt met de deur in huis. Deze klapdeuren zorgen ervoor dat je Sim een goede eerste indruk bij de saloongasten achterlaat. Verder biedt het westernthema een bar, een schommelstoel, een eettafel en een opbergkast. Het thema kent slechts drie decoratie-items waarvan alle drie schilderijen zijn.

De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review

In Creëer-een-Sim kunnen spelers een ware cowboy of cowgirl schapen. Voor de mannen zijn er twee outfits en één nieuw kapsel. De mannen kunnen hun snor overigens in een nieuwe vorm laten knippen. Voor de vrouwen zijn er vier outfits en vijf nieuwe kapsels. Één outfit van de vrouwen is geïnspireerd op Annie Oakley. Miss Annie Oakley was een Amerikaanse scherpschutter in de negentiende eeuw.

Horrorthema

Het tweede thema dat De Sims 3 Film Accessoires met zich meebrengt, is horror. Bloederige taferelen, een wereld vol zombies en laat hersens uit de pan rijzen voor een spannende filmscène. Dit thema bevat welgeteld twaalf items. Deze twaalf items zijn te verdelen in de categorie gebruiksvoorwerpen en de categorie decoratie. De categorie gebruiksvoorwerpen telt tien items waaronder een enorm bed, de ‘Open Blik’ Openhaard – gedecoreerd met kattenogen en cobraslangen – en een aantal tafeltjes en zitgelegenheden. De andere twee items zijn decoratieve items en bestaan uit een verscheurd gordijn en een combinatie van hersens en ogen in potten.

De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review

De mannen kunnen zich verkleden in twee nieuwe outfits. Eén van deze outfits is geïnspireerd op Rocky Horror. De komische horrorfilm waarin Rocky Horror de hoofdpersonage is, verscheen in het jaar 1975. De hoofdrolspeler is in deze film schaars en gênant gekleed. Voor de vrouwen zijn er vier outfits verschenen waarvan merendeel een jurk is. Als laatst zijn er nog drie nieuwe kapsels voor de vrouwelijke Sims, en dat brengt ons aan het eind van het horrorthema.

Superheldenthema

Het superheldenthema is het laatste thema die Film Accessoires te bieden heeft. Dit thema is gebaseerd op helden als Superman en Batman. In dit thema zit dan ook een soortgelijke BatMobiel: een SimMobiel. Voor de schurken is er de Voortvluchtige Supermotor. Verder zijn er dertien andere items toegevoegd.

De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review

Leuke items in het superheldenthema zijn de SuperStraal, de Superstrakke Kostuumkist en de Metalen Hand van Maxis Man. Verder is er nog een tafel waar een plattegrond van de stad op getekend staat en een dressoir. Enkele decoratie-items zoals de Mijn Eerste Pronkmuur maken het thema compleet.

De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review De Sims 3 Film Accessoires Review

Sims kunnen echte helden en schurken worden. In Creëer-een-Sim van de game zijn er vijf outfits voor de mannen en vier soorten maskers. Voor de vrouwen zijn er vijf outfits en zes soorten maskers beschikbaar. Leuk om te weten is dat er een superheldenpak bestaat met het Freezerbunny erop. Voor de jongere generatie zijn er ook drie superheldenoutfits te vinden in de verkleedkist. Ben je klaar om de misdaad te bestrijden of aan te wakkeren?

Overige features in Film Accessoires

Naast de drie hierboven genoemde thema’s zijn er nog een paar nieuwe dingen die Film Accessoires met zich meebrengt. Ten eerste is het laadscherm veranderd. Dit is in principe niet ongebruikelijk. Het laadscherm is – hoe kan het ook anders – overspoeld met filmrolletjes. Ten tweede zijn er nieuwe radiokanalen toegevoegd. De drie nieuwe zenders zijn Griezelig, Legendarisch en Wilde Westen.

Beoordeling

De drie thema’s western, horror en superhelden zijn leuk bedacht door het The Sims-team, maar het pakket voelt niet compleet. Het beste thema is superhelden, aangezien dit het meest vernieuwend is. De andere twee thema’s zouden evengoed een aanvulling op De Sims 3 Beestenbende en Bovennatuurlijk kunnen zijn. Elk thema telt slechts een tiental objecten. Deze objecten zijn mooi vormgegeven, maar niet geschikt voor een ‘normaal’ ingericht huis. Bovendien zou een heel huis, ingericht op één thema, niet haalbaar zijn. Vergeleken met andere accessoirepakketten bevat het pakket evenveel items. Om precies te zijn telt dit pakket 81 items. Een vergelijking met de Store kan natuurlijk niet achterwege blijven, want 81 items voor ongeveer 17,99 Euro is relatief goedkoop. Echter, het is meer de vraag of deze 81 items waarde toevoegen aan de game. In de ogen van het Simsnieuws-team doet dat het helaas niet. Vrijwel elk accessoirepakket krijgt dezelfde beoordeling. Gelukkig is dit de laatste beoordeling die we aan een accessoirepakket toe kunnen kennen, want Film Accessoires is het laatste pakket voor de De Sims 3-reeks.

Vragen en stellingen

Op het forum is gevraagd of leden De Sims 3 Film Accessoires gaan kopen, en zo ja, welk thema hen het meest aanspreekt. 47% van de stemmers liet weten dat ze het pakket aan gingen schaffen. 20% kijkt de kat uit de boom en heeft nog niet besloten of hij het pakket in huis gaat halen. Redenen om Film Accessoires niet te kopen hebben te maken met de prijs, het onderwerp en de toevoegingswaarde. Van het percentage stemmers die de game wel heeft, vindt 67% het horrorthema het leukst. Op de tweede plek komt het westernthema en op de laatste plek dus het superheldenthema.

Meningen van leden:

Simsfan1988:
Ik vind het wel een leuk accessoirepakket: leuke thema’s. Jammer dat het wat duur is! Mijn collectie is nu in ieder geval weer compleet!

Bas: Voorlopig koop ik het nog niet. Het lijkt me wel een pakket met veel leuke dingen! Natuurlijk ga ik het in de toekomst kopen voor mijn collectie, maar de laatste tijd speel ik niet echt meer De Sims. Waarschijnlijk komt dat door alle bugs die ik heb; dat komt de speelervaring niet echt ten goede, en mijn motivatie om te spelen dus ook niet.

Minermb: Nee, want ik koop bijna nooit accessoirepakketten!

Teamleden en hun meningen:

AnsjJ2:De Sims 3 Film Accessoires heeft mij vanaf het punt dat het werd aangekondigd niet zo zeer aangesproken. Na de release wou ik het wel een kans geven en heb het accessoirepakket gekocht. Jammer genoeg blijft mijn standpunt en spreekt dit accessoirepakket mij niet aan. Jammer, dat dit accessoirepakket het laatste pakket van deze reeks is. EA had in mijn ogen beter kunnen nadenken over een IKEA- of H&M-pakket.

Fransor: Ik vind De Sims 3 Film Accessoires een leuke toevoeging voor het spel. Ik houd wel van die vreemde dingetjes. Alleen mis ik nog wel heel veel en hadden sommige dingen van mij echt niet gehoeven. Ik mis eigenlijk de knipogen naar iconische films. Daarin heeft deze uitbreiding mij erg teleurgesteld. Desalniettemin is alles erg mooi gemaakt en kan je eindelijk een superheld zijn!

Ray: Ik vind de Sims 3 Film Accessoires niet echt bepaald leuk, want het is een soort toevoeging voor Middernacht. Eerlijk gezegd, hadden ze dit ook in Middernacht of Showtime kunnen stoppen. Sommige outfits zijn wel leuk om te zien, maar voor de rest is het pakket niet echt bijzonder.

Stefanovic: Dit pakket is niet echt een musthave. In het algemeen vind ik accessoirepakketten niet bijzonder, en dit pakket verandert daar niet veel aan. Het is meer dat ik mijn collectie compleet wil houden. Pakketten als deze zijn duur en in mijn ogen niet compleet.

– Geschreven door Stefanovic