Sims Nieuws

Je kunt gewoon niet zonder!

Geplaatst onder De Sims 3 Uitbreidingen en De Sims 3 Wereldavonturen

Gamespot Wereldavonturen preview vertaling

Vorige week kwam Gamespot online met een preview over De Sims 3: Wereldavonturen (dat bericht kan je op deze pagina terug lezen). Daar heb ik een vertaling van gemaakt.

Wat ik heb gelezen bevalt me enorm. Ik weet zeker dat deze uitbreiding een super uitbreiding wordt, ook al had ik persoonlijk eerst dieren in het spel gehad. Veel lees plezier, en als je vragen hebt voel je vrij die te stellen zodat ik ze kan vragen op de Gamescom in Keulen!

De Sims 3 is eerder dit jaar uitgebracht en het heeft meer diepgang in het leventje van computer mensjes gebracht. De eerste uitbreiding voor dit spel, De Sims 3 Wereldavonturen, zal 3 geheel nieuwe gebieden toevoegen om te onderzoeken (China, Frankrijk & Egypte). Samen met nieuwe toegevoegde puzzels om op te lossen en een heleboel nieuwe karakter eigenschappen, kleding en nieuwe manieren om geld te verdienen. En wij krijgen de eerste kans om in het spel te kijken.

Wereldavonturen zal je de wereld rond laten dribbelen met 3 verschillende locaties. Je kan simpelweg op vakantie gaan (wat elk moment van je Sim leven kan als je de Simoleons voor het vliegkaartje hebt), of je kan op avontuur gaan — wat een uitgebreide versie is van het ‘kans’ systeem wat op elk moment van je carrière op kan komen. De avonturen via je werk zullen je meenemen na 1 van de wereldlocaties en zal je op het pad van een speurtocht zetten. Zo kan je bijvoorbeeld in een situatie terecht komen waarin het bedrijf waar je voor werkt wil dat jij op onderzoek uit gaat bij de ruïnes, om te zien of het bedrijf ze zonder pardoes plat kan gooien vanwege egoïstische redenen. Als jij zo een ruïne hebt onderzocht heb je de keuze om aan de kant van het bedrijf te staan, of je kan voor de kant van de bewoners kiezen om ze zo te helpen de ruïnes te laten staan omdat het voor hun heel veel betekent.

De speelmanier om op speurtocht te moeten en keuzes te maken is nieuw voor De Sims serie. Het laat Wereldavonturen meer op een rollenspel lijken. Je Sim zal een uitgebreide reis dagboek hebben wat voor je bijhoudt wat je zoal hebt uitgespookt in de andere landen. Het houdt bijvoorbeeld bij hoeveel relikwieën je Sims heeft gevonden, hoeveel puzzels je hebt opgelost, verschillende gebieden die je Sims heeft bezocht en de ‘Visa Punten’ die je Sim tijdens zijn/haar verblijf heeft gespaard (wat bepalend is aan de tijd dat je in het land hebt gespendeerd). Statistieken zijn heel belangrijk voor De Sims 3 Wereldavonturen team, en klaarblijkelijk ook voor de Sims communitie, er zullen daarom veel statistieken in het spel te vinden zijn. Er zullen een heleboel nieuwe spullen zijn om te vinden en te sparen. Inclusief nieuwe planten, zaadjes en nieuwe vissen om te vangen.

We hebben onze speurneus gevolgd toen we een val tegen het lijf liepen die vlammen uit de grond spuwde. Onze speurneus werd geraakt door de vlammen en liep paniekerig en jammerend weg, opzoek naar water om de vlammen mee te kunnen doven. De Sim belande uiteindelijk in een zwembad met als gevolg de moodlet ‘doorweekt’ te krijgen nadat de Sim het zwembad uitkwam.  Maar dankzij deze moodlet was onze Sim ook gelijk immuun voor het resterende vuur wat uit de grond kwam, dus kon hij er makkelijk door bij de tweede keer. Hij ging verder en stuitte op een kamer met een schat en urnen, niet wetend dat er verder in de kamer een sarcofaag stond waaruit een mummie ontwaakte.

Mummies zullen je Sims aanvallen en ze slepen in een gevecht. Tenzij je Sim de Chinese vechtkunsten onder de knie heeft zal hij/zij eindigen met een vloek over zich een. De vloek betekent dat je Sim na 2 weken de dood zal vinden. Maar er is echter een oplossing hiervoor. Als je jouw Sim niet dood wilt laten gaan door de vloek kan hij/zij de sfinx bezoeken en smeken om je leven. Als je van het avontuur houdt kan je jouw Sim in een vervloekte sarcofaag laten liggen voor een hele nacht, zodat je Sim er zelf als een mummie uitkomt! Als je Sim een mummie is zal hij/zij veel langzamer lopen en al heel snel doodgaan als je Sim in vuur en vlam staat. Maar het zal ook de kracht flink laten toenemen en je behoeften verminderen (als mummie zijnde hoef je dan bijvoorbeeld niet te slapen of niet naar de wc). Daarnaast zal je veel langer leven en krijg je nieuwe sociale opties om uit te voeren. (Als je als mummie dood gaat zal je terug kunnen komen als een geest mummie, ja je leest het goed: geest mummie.)

Ondanks dat je Sims bij een basis kamp beginnen zal elk land eigen bedrijven en voorzieningen hebben. Ook heeft ieder land zijn eigen inwoners waar je contact mee kan maken en vrienden mee kan worden of misschien zelfs nog veel meer. Zo kan je bijvoorbeeld met een inwoner waar je verliefd op bent geworden trouwen en mee naar Sunset Valley nemen. De Sims van de verschillende landen zijn zo gemaakt van uiterlijk dat je gelijk ziet dat ze niet oorspronkelijk uit Sunset Valley komen. Ook zal hun gedrag niet hetzelfde zijn als het gedrag wat je oorspronkelijk ziet in de alledaagse Sunset Valley of Riverview. Het gedrag van de Sims in de andere landen zullen toegepast zijn aan het cultuur waar ze vandaan komen. Trouw je met iemand van een ander cultuur, houdt dan in je achterhoofd dat het verschillende cultuur gedrag ook overgedragen kan worden aan de kinderen.

Samen met nieuw gedrag komen uiteraard ook nieuwe karaktereigenschappen, nieuwe vaardigheden en nieuwe activiteiten waarmee je het inkomen van je Sim mee aan kan spekken. De 3 nieuwe karaktereigenschappen zijn tevens de aanleiding naar de 3 nieuwe vaardigheden. De eerste vaardigheid heeft te maken met de vechtkunsten, die te leren is in China. Dit kan je oefenen met een train pop en omhoog werken door te vechten in een tournament wat in China wordt gehouden. De tweede vaardigheid is fotografie. Fotografie kan je beoefenen door met verschillende stijlen te fotograferen. Hoe meer je ermee oefent, hoe meer stijlen je vrij speelt. En als laatste heb je de vaardigheid ‘nectar maken’, wat afkomstig is uit Frankrijk. Dit houdt ook in dat je de “nectar” van druiven kan gebruiken om non-alcoholistisch drankjes mee te maken, wat je overigens ook (als het goed is gemaakt) de moodlet kan geven van ‘goede maaltijd’. Als het slecht is gemaakt zorgt het ervoor dat je Sim het spul uitspuugt en dat hun humeur naar beneden gaat voor een tijdje. Als je behoorlijk ervaren bent in het maken van wijn kan je ervoor kiezen om de flessen te laten rijpen in rekken, om het vervolgens later voor een goed sommetje Simoleons te verkopen. Als je deze vaardigheid wil beoefenen is het slim om ook aan de vaardigheid tuinieren te werken. Je kan namelijk zelf goede druiven groeien in je tuin om er vervolgens wijn van te maken.

Naast al deze extra’s geeft deze uitbreiding 3 gebieden om te ontdekken. Elk land zal ongeveer de grootte hebben van Sunset Valley, genoeg om te ontdekken dus! Er zal veel nieuwe kleding in het spel zitten plus een boel landschap spullen om te verzamelen. Met alle landschap spulletjes kan je thuis je eigen ruïne bouwen met spulletjes om te ontdekken. Er zal zeker heel veel nieuws zijn om te ontdekken voor de speler wat ook nog eens een nieuwe richting op gaat dan de vorige uitbreidingen.

6 gedachtes over “Gamespot Wereldavonturen preview vertaling”

  1. Patricia

    Nectar -> wijn. Geen goede combinatie, maar dat is wat Gamespot het zelf heeft benoemd. Ik zal aankomende vrijdag eens in het spel proberen te kijken of er ook andere namen voor zijn. ^_^

  2. ModMod

    Weet je, nog even over dat Nectar: wordt de benaming ‘nectar’ ook niet gebruikt voor hele dure, meestal zoete, zeer speciale, moeilijk te verkrijgen drankjes? In sprookjes enzo. Als een soort van ‘Godendrank’? Dan wordt er dus misschien niet verwezen naar een simpel aards (biologisch) wijntje, maar eerder naar iets mystieks, iets sims, dus?

  3. Jimmy

    ModMod, dat zou best eens kunnen ja :p

    Ik vind het iig erg leuk klinken. Vooral dat met die mummie. Maar zouden mummie’s ook mummie baby’s kunnen krijgen (dat zou wel lachen zijn :D) Eerlijk gezecht denk ik eigenlijk van niet, maar… Ik hoop het wel 🙂

  4. ModMod

    Waarom niet Jimmy? Als je geest-baby’s kunt krijgen, en je kunt dadelijk geest-mummies krijgen, waarom zou je dan geen (geest-)mummie baby’s kunnen krijgen?
    Tjonge, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken geestmummie baby’s! Die dan iedereen vervloeken ipv gewoon te huilen 🙂

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>