De Sims 3 Community blog: het maken van een wereld voor De Sims 3

De laatste weken zijn de mensen van The Sims Studio druk met het online zetten van allerlei blogs. Waarschijnlijk heeft de kritiek die er is / was op De Sims franchise geholpen want er wordt flink gecommuniceerd met de fans. En is ook weer een nieuw blog online gekomen.

In dit nieuwe blog wordt uitgelegd wat er allemaal komt kijken bij het maken van een nieuwe buurt / wereld voor De Sims 3. Persoonlijk vind ik deze blogs erg leuk om te lezen want ze geven toch een kijkje in de keuken van The Sims Studio.

Heb jij je ooit afgevraagd hoe de wereld van De Sims 3 precies ontstaat?

Het creëren van de werelden voor De Sims 3 is een boeiend proces. Er zijn een hoop getalenteerde mensen en heel wat uurtjes werk nodig om een abstract idee uit te werken tot een volledige wereld. Teams van modelmakers, conceptvormgevers, ontwerpers, regisseurs en animators werken eenvoudige concepten uit tot gebouwen, kapsels en alles wat daar tussen zit. Samen bepalen ze zo het unieke uiterlijk van De Sims 3!

Het begint allemaal met een simpel idee voor het spelthema van het productieteam, zoals “beestenbende” of “wereldavonturen.”Deze ideeën worden meestal geselecteerd uit een veel langere lijst vol concepten, die voortgekomen zijn uit brainstormsessies. Alle ideeën worden grondig geëvalueerd, om zo te bepalen wat er vervolgens gecreëerd zal worden.

Wanneer het basisthema af is, wordt het resultaat doorgestuurd naar de afdeling conceptuele vormgeving. De getalenteerde vormgevers uit het team creëren de visuele taal die het thema tot leven moet wekken op het scherm. Ze beginnen met foto’s en afbeeldingen, waarmee verschillende proefsferen voor de nieuwe wereld van De Sims worden gecreëerd. De vormgevers werken deze eerste ideeën uit met behulp van “stijlgidsen” en “kamerinrichtingen”: grafische diorama’s van de sfeer in de game, waarin de essentie van het thema tot uitdrukking komt

Soms worden de beste elementen van de verschillende thema’s gecombineerd tot het beeld dat je op het scherm te zien krijgt. Voor De Sims 3 Beestenbende voor PC/Mac wist het team van conceptuele vormgevers dat ze een omgeving moesten creëren waarin zowel dieren als Sims zich op hun gemak zouden voelen. Ze besloten dat een boerderij zeer geschikt zou zijn, maar wat voor boerderij moest dat dan worden? De twee beelden van een kamer hierboven verbeelden een vroege visie op Appaloosa Plains, de buurt uit De Sims 3 Beestenbende. Elementen van beide stijlen werden gecombineerd tot het uiteindelijke uiterlijk van de game.

De stijlgidsen en kamerinrichtingen worden vervolgens gepresenteerd aan het hoofd vormgeving, die verantwoordelijk is voor het bepalen van de uiteindelijke stilistische benadering en ervoor moet zorgen dat de voorwerpen en ontwerpen, van gebouwen tot vlinderstrikjes, een samenhangend geheel vormen binnen de game.

Zo gauw iedereen het eens is over de sfeer van de game, komen de modelmakers aan de beurt. Zij moeten tweedimensionale schetsen omzetten in de 3D-beelden die je tijdens het spelen van De Sims 3 ziet.

De inspiratie voor deze kleding was het vestje dat rechtsonder is afgebeeld.

Modelmakers van het “personageteam” (kleding en kapsels) tot het “wereldvormgevingsteam” (gebouwen en terrein) werken samen met de ontwerpers en animators om de algemene omgeving in elkaar te zetten. Bovendien maken ze samen voorwerpen die kunnen bewegen en waar Sims interacties mee uit kunnen voeren. Ook hier moet ook alles goed gecontroleerd worden door het hoofd vormgeving, want alles moet er fantastisch uitzien, zodat je Sims zich meteen thuis zullen voelen in hun nieuwe wereld!

De voorwerpen zullen uiteindelijk in de nieuwe omgeving verschijnen die er speciaal voor ontworpen is. Dit proces neemt enkele maanden in beslag en gedurende deze periode werken verschillende teams en mensen samen om een complete naadloze wereld te maken waarin je Sims naar hartenlust rond kunnen dwalen, dingen kunnen ontdekken en met het leven kunnen spelen!

3 reacties

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *