SN Gids: Rechercheur

SN Gids: Rechercheur

| Dokter | Rechercheur | Wetenschapper |

Politiebureau

Aan het werk

Om aan het werk te gaan reist je Sim af naar het Politiebureau. De eerste twee werkdagen krijgt je Sim een korte introductie en uitleg over de politiecarrière, daarna kun je zelf aan de gang gaan en een nieuwe zaak op je hoeden te nemen, op patrouille te gaan, of vingerafdrukken en mugshots verzamelen van de criminelen in de cel. Een nieuwe zaak start je op de computer door Zaak toegewezen krijgen te selecteren. Hierna start de zaak en kun je beginnen met het verzamelen van bewijsmateriaal op de plaats delict met de interactie Naar plaats delict gaan op de computer.

Bewijsmateriaal verzamelen

Bewijsmateriaal verzamelen

Op de plaats delict moet je aanwijzingen vinden om in het politiebureau te kunnen analyseren. Een gemakkelijke manier om bewijsmateriaal te vinden is door op de grond te klikken en de interactie Naar aanwijzingen zoeken</samp te selecteren. Onder je Sim zie je nu driemaal een gele cirkel verschijnen die mogelijk bewijsmateriaal voor je zal oplichten. Bewijs kan voorkomen als graffiti op de vloer, vernielde of kapotte objecten en als gestolen objecten. Als je eenmaal bewijsmateriaal hebt gevonden, kan je het door je Sim op de foto laten zetten en daarna een monster laten verzamelen of naar vingerafdrukken laten zoeken. Om een zaak succesvol af te kunnen ronden heb je normaal wel minstens vijf aanwijzingen nodig.

Getuigen ondervragen

Ook getuigen op de kavel kunnen worden ondervraagd voor extra informatie over de misdaad. Dit kun je doen door de interactie Getuigenis opnemen bij de desbetreffende Sim. Zodra je dan voldoende bewijs hebt verzameld kun je terugkeren naar het politiebureau door op je Sim te klikken en vervolgens de interactie Terug naar het politiebureau te selecteren. Hierna wordt de plaats delict opgeruimd en al het niet-verzamelde bewijs vernietigd, dus later terugkeren om meer bewijs te verzamelen kan niet meer!

Terug op het politiebureau kunnen de vingerafdrukken en monsters worden geanalyseerd met het analyseapparaat. Afhankelijk van hoe goed je Sim’s Inzicht is, kan dit goed gaan of mislukken, maar na een aantal keren proberen heb je meestal wel genoeg bruikbare resultaten kunnen verzamelen. Ook foto’s en getuigenissen kunnen worden onderzocht, maar dan op de computer met de interactie Met politiedatabase vergelijken.... In het begin hoef je de verzamelde resultaten nu alleen nog maar te archiveren op de computeren waarna ze door een hogere rechercheur zullen worden uitgewerkt, maar later in de carrière (vanaf niveau 4) zal je dat ook zelf moeten doen. Daarvoor heb je eerst een Misdaadplattegrond nodig, welke je kunt starten door de interactie Misdaadplattegrond starten bij het grote bord vooraan in de kantoorruimte. Gevonden aanwijzingen kunnen hieraan toegevoegd worden met Aanwijzingen toevoegen. Langzaam zal je Misdaadplattegrond voller komen te staan met foto’s en aanwijzingen van de dader.

Verdachte arresteren

Verdachte arresteren

Zodra er genoeg bewijsmaterialen zijn verzameld, kun je de interactie Opsporing aanvragen gebruiken om een dader aan te gaan houden. Je wordt dan naar een kavel toegestuurd waar de crimineel is gezien en zich op dat moment ook in de buurt zal bevinden. Wanneer je je werkboek op de telefoon bekijkt krijg je te zien wat voor aanwijzingen je hebt om de dader mee te identificeren, zoals bijvoorbeeld ‘de dader draagt een rok’. Aan de hand daarvan zul je moeten zoeken naar een Sim die voldoet aan al die profileringen. Als je een vollere Misdaadplattegrond had met meer aanwijzingen, zul je nu ook meer aanwijzingen krijgen en sneller een dader kunnen aanwijzen. Om je toch wat te helpen kun je ook omstanders vragen of zij iets van de dader hebben gezien met de interactie Naar verdachte vragen. Soms zullen ze niks hebben gezien, maar soms zullen ze ook wijzen in de richting waar de verdachte is. Een eenmaal gevonden verdachte kun je oppakken door Oppakken te gebruiken. Let wel op, want als je de verkeerde Sim arresteert, krijg je een flinke prestatiedaling van je carrière!

Zaak sluiten

Wanneer de goede verdachte is gearresteerd gaat je Sim terug naar het politiebureau. Het enige wat nu nog rest om de zaak af te kunnen ronden is het ondervragen van de verdachte. Dit kan door op de verdachte te klikken en dan ‘Verdachte ondervragen’. Nu ga je naar een klein kamertje in het bureau en kan de ondervraging beginnen. Bovenaan in het scherm verschijnt een oranje metertje met daarboven hoe de verdachte zich voelt. Als het metertje vol is, is de ondervraging voltooid.

Zodra je op de verdachte klikt heb je de keuze een Goede agent of Slechte agent te zijn, of met Bewijsmateriaal te komen. Door het uitvoeren van verschillende interacties vult het oranje metertje zich langzaam, maar hoe je dit doet verschilt per verdachte. Soms kan het zo zijn dat je veel interacties als goede agent moet uitvoeren en soms juist helemaal niet.

Op patrouille gaan

Patrouille

Op patrouille staan staat los van het oplossen van zaken en heeft in feite ook niet heel veel nut, maar is op den duur nodig om promotie te kunnen maken of om doelen te voltooien. Je gaat met je Sim op patrouille door op straat, de Misdaadplattegrond of op de computer te klikken en Patrouilleren te selecteren. Nu reis je af naar een kavel en kun je daar in de buurt wat rondlopen. Tijdens je patrouille is het natuurlijk hoofdzakelijk de bedoeling kleine misdaden, zoals vechten of het omschoppen van vuilnisbakken, op te sporen en te beboeten, maar een bij-taak is ook om contact te leggen met wat buurtbewoners en gewoon eens wat te kletsen.

De nieuwe ingerichte kamer met de vrij te spelen items

Niveaus

RangSalarisTakenBeloning
Kadet (1)

8:00-17:00 (ma-vr)
§20/uur
§180/dag
§900/week
2 dagen werken-
Politieagent (2)

8:00-17:00 (wo-zo)
§28/uur
§252/dag
§1.260/week
Naar plaats delict gaan, Patrouilleren§160, Politieoutfit
Korporaal (3)

9:00-18:00 (wo-zo)
§38/uur
§342/dag
§1.710/week
1 verdachte ondervragen§224, 6 trailiestukken, De eenzame slaper, Moeilijke tijd spiegel, Stinkmans Muurbankje, Koud staal, 3 schappen
Rechercheur (4)

9:00-18:00 (di-za)
§52/uur
§468/dag
§2.340/week
1 zaak oplossen§304, Raam zonder Grenzen, Spiegelglas, Achter de tralies, Opperste paraatheid veiligheidshek, Geborsteld staal dubbele deur
Senior-rechercheur (5)

9:00-18:00 (di-za)
§78/uur
§702/dag
§3.510/week
2 zaken oplossen§416, Rechercheursoutfit, Blinde Spiegelruit, De Krater
Adjudant (6)

9:00-18:00 (di-za)
§92/uur
§828/dag
§4.140/week
3 zaken oplossen§624, 'Beschermen en dienen' bod, Heb je deze boeven gezien?, 'Blijf weg' waarschuwingsbalk, 'Leuk geprobeerd' beveiligingscamera, Het Simzegel der Solidariteit en Kracht, Magnifieke vlaggenstok
Inspecteur (7)

9:00-18:00 (ma-vr)
§123/uur
§1.107/dag
§5.535/week
4 zaken oplossen§736, 3 dozen, 'Kijk mij ik ben belangrijk' folders, IJskoude kus, 'Wees voorzichtig' tafellamp
Hoofdinspecteur (8)

9:00-17:00 (ma-vr)
§150/uur
§1.200/dag
§6.000/week
5 zaken oplossen§984, 5 lampen, 4 stukken muurdecoratie, 'Ster aan de Muur' plakkaat
Kolonel (9)

9:00-17:00 (ma-di, do-vr)
§205/uur
§1.640/dag
§6.560/week
6 zaken oplossen§1.200, 2 banken, 2 stoelen, 2 archiefkasten, 'Rechthoek met Planken' boekenkast, Five-O haltafel, Bureau noir
Hoofdcommissaris (10)

9:00-17:00 (ma-vr)
§265/uur
§2.120/dag
§10.600/week
-§1.640, Gevangenenoutfit, Het wettelijke station, Kristallijn bipsholster, Kristallen commissaris bureau

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *