Sims Nieuws

Je kunt gewoon niet zonder!

Geplaatst onder De Sims 3 Uitbreidingen, De Sims 3 Wereldavonturen en Nieuws

Lyndsay Pearson (Sims 3 Producer) @ IGN – Vertaling

De Engelstalige gamesite IGN besteedde gisteren aandacht aan de eerste uitbreiding van De Sims 3. Ze hebben o.a. een Q&A met Lyndsay Pearson online gezet (zie ook dit bericht van onze site).

Het is een interview met leuke informatie. Wist jij bijvoorbeeld al dat je niet zo maar gelijk een huis kan kopen in het andere land? Je moet eerst je reputatie opbouwen voor je ook maar dicht in de buurt komt voor een eigen plekje.

Lees gauw verder en vergeet niet op ‘meer lezen…’ te klikken voor de gehele interview.

IGN: Hier zitten we dan met de eerste uitbreiding van De Sims 3. Wereldavonturen lijkt een uitzondering in tegenstelling tot de andere uitbreidingen waarmee jullie zijn begonnen. De uitbreidingen van de eerste twee spellen waren gefocust op nevelachtige thema’s, zoals nachtleven en Gaan Het Maken. Maar nu hebben we China, Frankrijk en Egypte? Is dit een manier om een nieuwe weg in te slaan?

Lyndsay Pearson: Plekken bezoeken vanuit het echte leven is altijd al iets wat de spelers heeft aangetrokken. Er is altijd al aangegeven dat er meer realiteit in het spel moet zitten, wat we deden d.m.v. beroemdheden in het spel te zetten, of bekende kapsels in het spel te maken, etc. Je Sims mee nemen naar een plek vanuit het echte leven maar het toch geïnspireerd te houden op het spel is een extraatje wat we proberen na te leven. Je Sims mee nemen naar een gemeenschappelijke plek is één ding, maar om je Sims naar de beroemde Piramides mee te nemen is een ander (groot) iets voor ons om te maken, waar we overigens ook heel enthousiast mee bezig zijn geweest. Wanneer de spelers deze uitbreiding in hun bezit hebben zullen ze zien dat we het onmogelijke hebben kunnen maken met behulp van de opties in de wereld van De Sims 3. Het is geen uitbreiding wat laat zien dat het spel drastisch is veranderd. Want ook al bezoekt je Sims het oude Egypte, het zal toch altijd een Sims-achtige thema hebben waarin je wordt herinnerd dat het nog altijd om De Sims gaat.

IGN: Wat is de kern van Wereldavonturen? Je Sims kunnen verschillende plekken bezoeken, maar is het ook een plek waar ze een leven kunnen opbouwen? Of bezoeken ze de landen om vervolgens altijd weer terug te keren naar Riverview of Sunset Valley? Of zullen er bijvoorbeeld gebouwen zijn om je Sims een tijdelijke verblijf te geven, zoals in een hotel?

Lyndsay Pearson: In De Sims 3: Wereldavonturen gaat het niet alleen om een land “bezoeken”. Je bent een observator van een andere cultuur of bestemming. In deze uitbreiding ben je gelijk een deel van de plekken waar je naar toe reist, het is heel anders dan er alleen aanwezig zijn. Je Sims zullen beginnen in een soort van “basis kamp” en zullen hun reputatie en eer moeten opbouwen om een plekje te kunnen krijgen/bouwen waar ze uiteindelijk zouden kunnen wonen. Ook al is de basis kamp een algemene plek voor je Sims, het gaat erom dat je het land intrekt en stuit op verschillende soorten ervaringen. Je Sims kunnen bijvoorbeeld naar de stad lopen om wat bewoners te ontmoeten en gevraagd worden om een heilig voorwerp te zoeken wat je Sims een geweldig avontuur zal laten beleven, wat misschien wel naar een geheime plek van de locatie leidt, of naar een verloren graf.


IGN: Is er een andere filosofie met de eerste uitbreiding van De Sims 3 nu dat EA een boel nieuwe content kan uitbrengen via De Sims 3 online winkel? Vroeger was het zo dat je een uitbreiding of een stuff pack nodig had om nieuwe spullen te krijgen. Betekent dit dat jullie moeten focussen op verschillende gebieden qua uitbreiding, aangezien niet iedereen in de online winkel kan kopen?

Lyndsay Pearson: We zetten heel veel spullen en kleding in de online winkel elke maand zodat spelers kunnen kiezen wat ze wel of niet willen in hun spel. De Sims 3 Wereldavonturen zal een gehele nieuwe ervaring met zich mee brengen, iets wat we niet konden maken en verkopen in de online winkel. Onze uitdaging komt pas echt met de mogelijkheid om spullen en content aan de spelers aan te bieden, hoe zorgen we er voor dat we niet teveel overlappen? De online winkel heeft de mogelijkheid om kleine downloads aan de spelers te bieden. We zullen waarschijnlijk nooit een enkele thema set van spullen in een uitbreiding stoppen, maar we kunnen de set wel aanbieden in de online winkel als mensen dat leuk zouden vinden. De online winkel biedt een makkelijke en complete manier aan in het delen van items, maar we zullen zeker niet stoppen met het plannen en maken van grote innovaties in uitbreidingen. Wereldavonturen focust zich op het leveren van het spelen in een gebied vanuit het echte leven, iets wat we op geen enkel andere manier hadden kunnen aanbieden.

IGN: Tijdens de officiele release van Wereldavonturen wordt er aangegeven dat er exclusieve content ter beschikking gesteld zal worden wanneer de uitbreiding zal worden verkocht. Zullen die exclusieve items ook aangeboden worden aan diegene die de uitbreiding niet zullen kopen?

Lyndsay Pearson: Bijkomende content en SimPoints wat gebruikt wordt in de online winkel zijn geweldige manieren voor ons om spelers nog meer te prikkelen die de uitbreiding sowieso willen kopen. Dat gezegd te hebben, realiseren we ons dat er veel waarde is aan de spullen die wij aanbieden. We zijn aan het evalueren hoe we er zeker van kunnen zijn dat we die spullen kunnen aanbieden aan iedereen, zodat iedereen er plezier van kan hebben. Houdt het nieuws in de gaten voor meer informatie over de online content.

IGN: De release geeft ook aan dat we nieuwe karakters kunnen ontmoeten in de nieuwe landen. Hebben we het in onze beschikking om de nieuwe karakters mee te nemen naar Riverview/Sunset Valley, of om ze over te zetten?

Lyndsay Pearson: Tijdens het bezoeken van de verschillende landen zullen je Sims bewoners van de specifieke land kunnen ontmoeten. Net zoals elke andere Sim in hun eigen stad kunnen ze vrienden maken, verliefd worden of zelfs vijanden maken. Nadat ze weer naar huis zijn gekeerd kunnen ze hun nieuwe vrienden bellen en uitnodigen om langs te komen of gewoon kletsen aan de telefoon om de relatie op pijl te houden. Je kan ze uitnodigen, met ze trouwen of ze bij je in laten trekken. Misschien is je Sim een geboren kok en heeft hij/zij altijd nieuwe Franse recepten willen leren, waardoor ze verliefd kunnen worden op een beroemde Franse chef-kok. Dat is een verhaal wat je nu kan vertellen.

IGN: Laatste vraag. Elke uitbreiding van De Sims 2 bracht een nieuwe manier van spelen. Is er een nieuwe manier in Wereldavonturen? Zo ja, hoe gaat het dan precies?

Lyndsay Pearson: Wereldavonturen brengt een hele nieuwe manier van spelen met zich mee, iets wat we nog nooit eerder hebben kunnen maken. Met behulp van het ‘kansen’ systeem wat we hebben ingebracht in De Sims 3 proberen we je Sims een gehele nieuwe avonturen te verwikkelen. Je kan beginnen kennis te maken met de bewoners van het land wat je bezoekt. Een lokale verkoper kan je dan bijvoorbeeld vragen om op zoek te gaan naar een sleutel wat een schatkist zal kunnen openen, waardoor je tegen een geheime deur zal kunnen stuiten, etc. Je pakt geen algemene en onwillekeurige opdrachten, je kan deel uitmaken van een verhaal. Elke lokatie biedt een ander verhaallijn aan en geheimen om te ontrafelen. We zijn momenteel ook bezig in het ontwikkelen van een meer interactieve systeem in de graven en piramdes e.d. De speler zal puzzels moeten oplossen om van kamer naar kamer te kunnen. Je kan niet meer in een andere kamer klikken en zeggen ‘ga hier naartoe’. Je zal gebruik moeten maken van de vaardigheden die je Sims op dat moment hebben. Ook kan je gebruik maken van special spullen en het goed maken van puzzels om zo verder te komen. Het hele team is heel enthousiast over deze nieuwe opties en wat we er nog van kunnen maken. We kijken erg uit om alle informatie met jullie te delen.

6 gedachtes over “Lyndsay Pearson (Sims 3 Producer) @ IGN – Vertaling”

  1. hiki

    Wist jij bijvoorbeeld al dat je niet zo maar gelijk een huis kan kopen in het andere land? Je moet eerst je reputatie opbouwen voor je ook maar dicht in de buurt komt voor een eigen plekje. .. fuckaduck ik wilde meteen verhuizen eigenlijk: liefst China … moet ik eerst reputatie hebben :S … snik … 😛

  2. Jimmy

    Lijkt me leuk, ik ben ook blij met dat laatste stuk, hoewel ik niet precies voor me zie hoe je puzzels zou moeten gaan oplossen. Gewoon een soort van online spel in het spel zelf (zoals Catch the Seasons)? Dat wordt dan wat minder ‘simsachtig’, iniedergeval, bedankt voor het vertalen. 😀

  3. Patricia

    Geen probleem, Jimmy! ^_^
    Tja, van die puzzels ben ik ook niet zo zeker. Maar misschien is het in de zin als ‘je loopt tegen een muur op waar een blauwe hendel en een rode hendel op te zien is. Aan welke trek je?’.

    Tot nu toe hebben we dat soort extraatjes gehad. Maar die vrouw blijft erop aandringen dat ze een hele nieuwe manier van spelen erin willen brengen, ze zijn er ook nog steeds mee bezig, dus wie weet. 😮

    Ik denk dat deze uitbreiding ons wel gaat verrassen. ^_^

  4. ModMod

    Ik hoop echt dat deze uitbreiding ons gaat verrassen! En dat het niet een soort ‘aftreksel’ wordt van de Op Reis uitbreiding van sims2, want die vond ik, eerlijk gezegd, een van de minder geslaagde uitbreidingen.
    Vooral naar dat puzzelelement ben ik erg benieuwd. Het klinkt in ieder geval allemaal heel erg veelbelovend!

  5. Brechtje

    ik hoop wel dat die nieuwe dingen zoals karakter trekken je ook gewoon kan kiezen bij het maken van een sims in bijv. riverview. om ze eerst allemaal via via te moeten krijgen lijkt mij niet zo heel erg leuk xD. ik had ook verwacht eigenlijk dat het gewoon simpel weg 3 nieuwe buurten zouden worden. xD
    aya we zullen zien, als ik het zo lees wilde ze het volgens mij nog wel een beetje vaag houden.

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>