Charles London van The Sims Studio over gedrag in De Sims

De Engelstalige site Gamasutra heeft een artikel online gezet over games gebaseerd op real life en waarin het gedrag, van bijvoorbeeld je Sim, de basis is van de gameplay.

Aan het woord komen de mensen achter SpyParty en Facade en ook Charles London, creative director van de The Sims Studio. Soms een beetje technisch verhaal maar wel erg interessant. Opvallend is ook dat in 1 zin, waarin wat features van De Sims 3 worden besproken, hij het ook heeft over de winter en sneeuw.

“We rarely design activities or interactions for our Sims without having an overarching theme, like seasonal winter snow play, or going out to nightclubs and restaurants, or learning to be a firefighter,” London said.

Misschien weer een referentie aan weersomstandigeheden voor in De Sims 3 maar hij kan ook De Sims 2 Seizoenen bedoelen natuurlijk.

The Sims’ use of indirect control is crucial to its mix of familiar action and unexpected results. It allows the player to plan sequential events instead of focusing on repetitive action. Because the player can’t immediately affect the action they are also more vulnerable to surprise; they become implicated spectators instead of direct actors.

“We have a tradition of breaking up interactions by subject matter and by object,” London said. “In the core game cycle, you are using the money your Sims made to purchase new objects that improve their lives. This means it’s really at the object level that you are giving commands. Having a ‘Clean the house’ button really doesn’t bring home the feeling that there’s a new object for your Sim to use, such as the TV.”

| Gamasutra: The Era Of Behaving Playfully |

Bron: Snooty Sims

Gepubliceerd op
Gecategoriseerd als Nieuws Getagged

2 reacties

Laat een antwoord achter aan FlirtxMooi Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *