Let op met de update voor de EA Download Manager

Sinds enkele dagen is er een nieuwe versie van de EA Download Manager beschikbaar. Als je de EA Download Manager op je computer hebt staan krijg je, als je De Sims 3 opstart, een popup dat de EA Download Manager geupdate moet worden.

We krijgen berichten binnen dat die update problemen veroorzaakt met het opstarten van De Sims 3 of aankopen van De Sims 3 Store. Uiteraard zijn er vast ook gamers die geen problemen ondervinden, maar tot er meer duidelijkheid is raden we jullie aan de update van de EA Download Manager weg te klikken / op Afsluiten te drukken.

14 reacties

  1. OH ik heb hem geïnstalleerd maar ik heb nog geen problemen gekregen! maar hij is helemaal vernieuwd het logo is nu zwart met oranje geworden. Als ik de sims 3 opstart heb ik hier geen problemen mee dus ik hoop dat het verder geen problemen ontstaan. 😀 😛

  2. de problemen die ik dus wel heb heeft vooral te maken dat de launcher niet naar behoren werkt sinds de update van EADM, het afsluiten wil bv niet via het Xje.Een item via de store downloaden gaat de ene x wel de andere x geeft ie niet aandat ie klaar is en wil niet afsluiten.

  3. Gelukkig geen ernstige problemen na de update zoals eerder met bv. blauwe kavels, de gevreesde error code 13 bij het saven, Sims die niet meer naar huis kunnen en wat al niet.
    Met spanning wacht ik w elaf wat er gebeurt bij het installeren van de Middernacht uitbreiding straks, dat wordt pas weer een spannende test.

  4. Ahhh, zonder er bij na te denken geïnstalleerd en de nieuwe versie geeft al aan dat hij geen contact kan maken met het startprogramma, dat er iets mis is.

    Is er een mogelijkheid om de nieuwe EA downloadmanager te verwijderen en de voorgaande versie te herinstalleren?

    1. Volgens mij kan dat niet. Wat je wel kan proberen is je computer via Herstelpunt terugzetten naar voor de EA DM update. En dan hopen dat het weer werkt en de update wegklikken als hij die weer wil installeren.

  5. Oemf… dank je voor je antwoord, maar systeemherstelpunt had ik al eens gedaan, dat was toen geen succes! Dan maar afwachten tot een nieuwe update van EA downloadmanager…. ik kan wel gewoon het spel spelen, maar niets downloaden.
    Hopelijk kan ik straks dan wel de nieuwe uitbreiding en eventuele patch installeren.

  6. We hebben vanmiddag al contact gehad met EA NL en zij hebben gevraagd of we jullie problemen aan hun willen doorgeven. Ik zal jouw probleem van niet kunnen downloaden ook wel doorgeven al had ik die al gemeld aan ze: redhead had dat ook al met Store aankopen. Bedoel je met downloaden ook dingen van de exchange / uitwisseling of downloads van de Store?

  7. Hoi, ik bedoel downloads van de store.

    Denk je dat wat er nu aan de hand is met de nieuwe downloadmanager straks een probleem zal gaan vormen voor de nieuwe uitbreiding en eventuele patch straks???
    Ik maak altijd een back up van mijn spel.

    Ik hoop alleen dat het probleem straks mijn huidige spel niet nadelig zal beïnvloeden.

  8. Ik durf daar geen uitspraken over te doen: niet iedereen heeft problemen met patchen.

    Wel weet ik dat er een aantal dagen voor de release van Na Middernacht een grote patch komt met een aantal features die ook in Na Middernacht komen. Ik zou dan even wachten met patchen tot er meer bekend is over eventuele bugs.

    Zelf heb ik het automatisch patchen ook uitgezet en wacht met patchen voortaan een paar dagen.

  9. Ja, meestal wacht ik ook met patchen, stom dat ik nu gelijk die nieuwe downloadmanager heb geïnstalleerd. Het is te hopen dat deze versie straks het patchen niet verhinderd!

    Bedankt voor het meedenken! Groetjes!

  10. ik heb het geïnstalleerd en nou als ik de sims 3 weg klik staat sims 3 launcher werk niet meer , MAAR IK KAN HET SPEL NOG WEL SPELEN

  11. Hey Hiki, is er inmiddels al meer nieuws over de EA download manager? Nog effe en het nieuwe pakket komt eraan; hopelijk komen er geen problemen met installeren van het nieuwe uitbreidingspakket omdat hij geen verbinding maakt met de downloadmanager!

    1. Heya Maria, ik heb er nog niks over gehoord: alleen een reactie van EA NL dat ze er naar zullen kijken. Ik had ze gemaild met de problemen die sommige van jullie er mee hadden.

Laat een antwoord achter aan Terence Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *