Je kunt gewoon niet zonder!

De Sims 4 krijgt Python upgrade in november

Modders of fervent gebruikers van mods opgelet! Vanaf november dit jaar krijgt De Sims 4 namelijk een Python upgrade naar 3.7 waardoor alle scriptmodificaties vanaf dan niet meer zullen werken en opnieuw gecompileerd dienen te worden.

De komende update voor De Sims 4 – oorspronkelijk gepland ergens in oktober maar inmiddels uitgesteld tot november – zal een geüpdatete versie van Python met zich mee brengen. Waar De Sims 4 al sinds de release gebruik maakte van Python 3.3 zal dat volgende maand Python 3.7, de meest recente hoofdrelease, gaan worden.

Hoewel dit de meeste Simmers waarschijnlijk niet veel zal zeggen, houdt dit simpelweg in dat alle scriptmodificaties vanaf die update niet meer zullen werken. Sinds Python 3.5 maakt Python namelijk enkel nog gebruik van de .pyc-extensie (tegenover hoofdzakelijk .pyo nu). Waar je bij updates normaliter sowieso al moest nagaan of mods compatibel waren, geldt dat nu des te meer al zullen de mods straks simpelweg niet meer laden en geen foutmeldingen of iets dergelijks geven. Scriptmodificaties zelf zitten normaliter ingepakt in een .zip– of .ts4script-bestand, dus al die bestanden in je Mods-map zul je moeten vervangen.

Gelukkig is er bij de aankondiging van de update ook de gecompileerde code onder Python 3.7 uitgebracht. Modders kunnen dus al beginnen met de transitie en op tijd nieuwe downloads aan gaan bieden.

Hi everyone,

I want to give you a heads up that in an upcoming release, we will be upgrading the version of Python used by the game. We currently use Python 3.3.5 and will be moving to Python 3.7.0. Once this change is released, all compiled script mods will completely stop working. Note that in this new version of Python, the .pyo extension is replaced by .pyc, see https://www.python.org/dev/peps/pep-0488/

We know this will have impact on your script mod authoring pipelines so wanted to provide notice in advance so you can be ready for the change when it arrives. To assist, I’ve attached the Python scripts from the currently released version of the game (v1.46.18) recompiled under Python 3.7.0.

If all goes as planned, this change should arrive in November.

Note that there will not be any fundamental changes to tuning data, other than the typical types of changes we make to tuning for patches.

Thanks!
SGMS

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>