Je kunt gewoon niet zonder!

S3N Column: Patchen van De Sims 3? Ik geef het op!

Afgelopen donderdag is de nieuwe patch voor De Sims 3 (en uitbreidingen) online gekomen en al meteen hadden we veel meldingen dat de game helemaal niet gepatched werd of dat de game na het patchen niet meer te spelen was. Ook mij lukte het toen niet om de game te patchen.

Vanochtend ben ik weer 2 uur bezig geweest om de game uptodate te krijgen want ook mijn basisgame gaf in de Sims 3 Opstarter aan dat het een versie 0.0.0.0 had. Dus een nieuwe EA Download Manager opgehaald en geinstalleerd maar mijn game wil nog steeds niet patchen. De opstarter geeft nog steeds aan dat de basegame versie 0.0.0.0 is.

Ik ben geen computer wizz-grandpa maar ook geen noob en dus een gemiddelde computer gebruiker, net als vele van onze bezoekers. En ik moet eerlijk bekennen dat ik er een beetje genoeg van krijg dat die patches bij zoveel Simmers – ook nu weer bij mij – elke keer zoveel problemen geven.

Gelukkig kan ik nog wel de oude versie van De Sims spelen (effe afkloppen want bij sommige werkt de game helemaal niet meer) maar elke keer een hartverzakking krijgen als EA weer een patch online zet is niet bepaald een pretje. Als speler van de game niet en zeker niet voor ons als fansite team; we proberen antwoorden te vinden en te geven bij elke nieuwe patch maar we zitten soms ook met onze handen in het haar.

EA kan wel blijven beweren dat het maken van patches erg ingewikkeld is met zoveel verschillende computers met zoveel verschillende specificaties maar ik krijg steeds meer het gevoel dat ze er een beetje met hun pet naar gooien. Ik heb geen enkele patch gezien gezien die niet voor problemen zorgde.

Test EA die patches dan helemaal niet? Ik weet zeker dat als ze een oproep doen ze binnen no – time 20 serieuze Nederlandse Simmers hebben die een patch willen testen: ik zal de eerste zijn. Of testen ze de patches alleen binnenshuis wat volgens mij totaal zinloos is? Ik wacht liever 2 weken langer op een werkende patch dan elke keer weer dit gedoe.

Of moeten we nu allemaal massaal die hele EA Download Manager gaan boycotten (het probleem lijkt bij de EA DM te liggen) en de patches rechtstreeks van allerlei sites gaan halen? Die werken wel schijnt het maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Enfin: ik geef het in ieder geval op, ik zal blijven zoeken naar oplossingen die het Sims Team op het Amerikaanse forum post maar ik ben bang dat dat een ijdele hoop blijkt te zijn.

Hiki – S3N Webmaster

Dit is de eerste S3N Column die je vanaf nu onregelmatig op onze site kunt vinden.

42 gedachtes over “S3N Column: Patchen van De Sims 3? Ik geef het op!”

  1. bloos6

    Ik krijg de patch niet geïnstaleerd. Als ik *verversen * klik gebeurt er niks. Niet dat ik hier rouwig over ben want wat mij het meest stoort ( dat rennen en de stamboom ) is nog steeds niet verholpen met die nieuwe patch.
    Mijn versie is gelukkig nog wel dezelfde dus zal ik (hoop ik ) geen problemen hebben met spelen. Ik zal dat straks eens uit gaan testen. Het is nu tenslotte geen weer om ………nou eigenlijk is het alleen weer om stil te gaan zitten ergens in een koele hoek. 😉

  2. hiki

    Dat kan kloppen Imagine Jöff: deze problemen gelden niet voor alle Simmers: soms heb ik ook totaal geen problemen maar soms dus wel. Gelukkig is dit geen patch die kritieke fouten oplost.

  3. Erik

    Ondanks dat ik zelf nog nooit problemen heb gehad met patches voor sims 3(uitgezonderd dat CAW probleem), ben ik het er zeker mee eens dat het gewoon schandalig is dat die patches zoveel problemen veroorzaken bij veel spelers.
    Ik geloof wel dat het moeilijk is om een hele game of een patch te maken, ik doe het ze namelijk niet na, maar laat ons dan inderdaad wat langer wachten, zodat we nog kunnen spelen. Ik speel namelijk liever met 10 onopgeloste bugs, dan met 10 opgeloste bugs en 10 nieuwe ergere bugs.

    Succes voor iedereen die wel problemen heeft. Ik hoop voor jullie dat deze nachtmerrie snel voorbij is!

  4. wimhuiskamp

    Wat spelbugs betreft heb ik eigenlijk altijd nog geluk gehad. Maar wat Erik zegt klopt wel, vind ik. Liever even iets langer gewacht en problemen oplossen, als de problemen oplossen en dan weer nieuwe bugs er voor terugkrijgen. EA mag onderhand echt eens iets aan die bugs doen. Ik denk zelfs dat velen liever een uitbreingspakket een half jaar later zien, als dat helpt de problemen op te lossen. 😀

  5. astebest

    ik heb nu de nieuwste patch nog niet geistalleerd en speel nu alleen met het basisspel dat gelukkig op een paar kleine bugjes nog goed loopt en dat houd ik zo dus geen nieuwe ep’s en ap’s voor mij

  6. hiki

    Ik heb begrepen dat de mensen die patches maken een ander team is dan de mensen die de spellen maken: dus het maken van nieuwe pakketten of uitbreidingen hoeft niet te lijden onder elke 6 maanden wat nieuws. 😛

  7. simcoop

    ik vind het gewoon niet kunnen ik wacht liever gewoon een maand voor één werkende pach en niet elke dag een patch die allees maar steeds meer ver***** als EA zo door blijft gaan hoop ik dat ze snel falit gaan en ubisoft ofzo sims verder gaat maken
    ik bedoel maar als EA een paar testers had dan wisten ze steeds van er zitten nog fouten in
    ligt het of mij of zijn de simmers het proef konijn
    snapt EA dan echt niet dat het gewoon zo niet kan
    sommige mensen stoppen met simsen omdat er van die patches alleen maar alende van komt
    ik hoopt dat EA dit leest en ze is goed gaan na denken ovre het maken van patche

  8. Bhakti

    Ik heb nog nooit eerder een spel gehad dat zoveel problemen geeft bij patches en updates. Ik realiseer mij natuurlijk dat Sims3 eesn spel is met 1001 mogelijkheden, maar ik zou aan het EA team willen zeggen: Laat die paar onvolkomenheden maar zitten, die zijn niet zo erg, maar hou het spel wel speelbaar voor de mensen.

  9. Renske

    Gelukkig nog nooit problemen gehad met patchen(ik klop nu heel hard af dus als iemand in de omgeving van Tilburg een berg kabaal hoort, ik ben het). Ik vind het erg vervelend voor iedereen en ik hoop dat het snel weer bij iedereen werkt.

  10. Jip

    Ik vind het ook echt schandalig dat ea zo’n onafgemaakt, rommelig spel uitbrengt ik heb er al zoveel problemen mee gehad, met de sims 3 en de sims 2. Ik dacht dat de sims 3 beter was gemaakt dan de sims 2, maar ik heb meer problemen met de sims 3 dan met de sims 3

  11. alexie

    hmm nog nooir problemen gehad met patchen, maar ik ben bang dat de meeste simmers de internet configuratie niet goed hebben staan. zoals staat je upnp aan op zowel modem als enig router, gebruik met updaten geen wireless, plug gewoon ff op de modem in 😀 maarjah zo zijn er nog enkele oorzaken die ik zo op kan hoesten 😀

    maarjah bij mij 4computers met succes geupdate.

  12. megirl

    Ik heb precies hetzelfde. Heb mn gegevens doorgemaild naar eagames en krijg reactie dat mn videokaart misschien niet up to date is, nee heb ik veel aan (daarnaast zijn er geen nieuwe drivers voor).
    Heb sims 3 allemaal erafgehaald en opnieuw erop proberen te zetten, waarbij ik per deel EADM de patches erop laat gooien. Na het basisspel en patches heb ik luxe assecoires eropgezet, maar toen ik daarna het spel opstarte, kwam ik al niet meer in de launcher! Het komt dus denk ik door een patch die gekoppeld is aan het basis spel (aangezien ik nog geen patches heb kunnen downloaden voor uitbreidingen enzo). Hoop dat EA daar snel ook achterkomt en het aanpast, zodat we allemaal weer (helaas helemaal opnieuw) weer kunnen gaan spelen!

  13. bezoeker

    Nog geen problemen gehad met het installeren van patches, wel met uitbreidingspaketten. Deze problemen zijn (gelukkig :D) weer opgelost.

    Persoonlijk merk ik weinig verschil als ik net een nieuwe patch heb geinstalleerd. Ik doe het toch maar, want je weet maar nooit.
    Toch snap ik niet hoe EA zo veel problemen kan veroorzaken met het maken van een patch. Ik neem aan dat de mensen die deze hebben gemaakt een degelijke opleiding gevolgd hebben en weten waar ze mee bezig zijn?
    Volgens mij is het niet zo super moeilijk om zoiets te maken, maar ik heb het ook nog nooit gedaan dus heb ik eigenlijk daar niks over te zeggen…

  14. Linda

    Ben het helemaal met je eens. Elke patch geeft serieus problemen. Bij een patch van een paar maanden geleden deed het spel bij een vriendin van me niet meer, het spel was niet compatible met de uitbreidingen of dergelijke :S Dat kon ze nog wel oplossen, maar ze kan sindsdien niet meer downloaden, die komen niet in het spel. Een patch daarna kon niemand opslaan, toen kreeg iedereen een foutcode. Sinds Ambities doet CAW he tniet meer en brengen ze daarvoor een patch uit, en bij serieus niemand doet hij het. Ik bedoel, hoe hebben ze dat dan ooit getest? Als het bij niemand doet, zou het bij hen het ook niet doen.. En dan hebben ze dus deze laatste patch die mijn hele spel heeft verziekt, ik ben een hele dag bezig geweest om mijn spel weer goed te krijgen :S En nu ga ik echt nooit meer patches downloaden, maarja dan kan ik dus ook nooit meer CAW spelen.. En als je mailt naar EA Games doen ze alsof het ligt aan jouw computer en niet aan de patch. Echt serieus, ik word het helemaal zat, dit verpest echt mijn spel :S Een paar testers zou idd een goede oplossing zijn. En het zou misschien ook handig zijn dat het gewoon mogelijk is patches te deïnstalleren in plaats van je hele spel opnieuw te installeren.

  15. Marinaatjuh

    Ik heb geen problemen gehad om de patch te installeren. Ik heb nu ook geen problemen met het spel. Ik vind het eigenlijk een beetje onnodig, dat gepatch. Dat gebeurde toch ook niet met de Sims 2?

  16. hiki

    Vergelijkingen maken tussen Sims 2 en Sims 3 gaat niet op. Sims 3 is een veel ingewikkeldere game dan Sims 2 dus grotere kans op fouten. Wel heb ik het gevoel dat het team dat Sims 2 maakte veel betrokkener was bij het spel dan het team dat Sims 3 maakt. Niet alleen wat betreft patches maar ook met leuke / gratis dingen maken voor Sims 2.

    Nu lijkt het erop dat Sims 3 een moetje is geworden: ‘zucht … we moeten Sims 3 spullen maken of zucht … Sims 3 problemen oplossen‘. Ik krijg niet echt het gevoel dat het Sims 3 team er echt zo veel zin in heeft als vroeger het Sims 2 team. Ook de communicatie naar ons toe is stukken slechter: we moeten nu alles van het Amerikaanse forum afhalen en vaak zeggen ze pas dat er aan een probleem gewerkt wordt als dat al weken bekend is. Wat sneller reageren op fouten die veel Simmers melden zou veel onrust kunnen wegnemen. Aan die communicatie kan ook wel gewerkt worden: wij maken de game tot het succes wat het is toch?

    Wat contact met EA Support betreft: je kan beter op forums vragen / kijken of er oplossingen zijn: fansites weten vaak meer dan de Support.

    Wat de errors betreft: een poos leek het erop dat ALS je problemen had met installeren en spelen en patchen je problemen bleef houden elke keer. Er waren inderdaad ook veel Simmers die nooit problemen hadden – ik ben daar 1 van. Maar dat begint nu te veranderen, niet sinds deze patch maar sinds de vorige patch: ook veel Simmers die nooit problemen hadden beginnen die nu te krijgen.

    En in mijn post heb ik geprobeerd te vermijden het over alle Simmers te hebben: niet alle Simmers hebben problemen maar ik heb wel het gevoel dat de groep Simmers die nu problemen krijgt steeds groter wordt naarmate de game groter wordt.

  17. hiki

    Dit is de eerste S3N Column die je vanaf nu onregelmatig op onze site kunt vinden.

    Na de zomer break zouden we eigenlijk pas beginnen met deze vaste S3N Column maar deze post past erg goed bij ons idee over een S3N Column vandaar dat de post nu aangepast is, niet de tekst alleen de kop, de tag en de vormgeving.

  18. Pim Spelde

    Als er een nieuwe uitbreiding of accessoires pakket komt dan moet je toch altijd de laatste patch hebben of niet?
    Want anders kan ik beter nooit meer patchen. Moet nu alles opnieuw installeren en hopen dat ik weer kan ‘simsen’.

  19. Maria

    Tja, het “regent” al klachten sinds het uitkomen van Sims 3, maar er is nog steeds “markt” voor de Sims 3: er worden uitbreidingspakketten verkocht, accessoirespakketten, en daar tussendoor komt de ene slechte patch naar de andere. En omdat wij Simmers verknocht zijn aan het spel en het nog steeds blijven kopen en spelen ondanks de problemen, zal er nog steeds “markt” voor zijn. Hoe zou het zijn als we met alle Simmers eens uit protest voorlopig niets meer zouden kopen todat er drastische verbeteringen gaan komen voor de Sims 3 zodat het grote aantal weer normaal kan spelen? Kortom: EA patch jezelf eerst eens goed!

  20. bezoeker

    ^ Ja, maar dat protest zou eigenlijk alleen werken als echt ALLE simmers op zouden houden, maar ik denk ten eerste niet dat iedereen op de hoogte zou zijn en dat niet iedereen eraan mee zou doen. 😉

  21. freaksims

    ik download al lang geen updatts of patchen meer van ea
    sorry voor ea hoor maar die patchen zijn nie veel waard vroeger heb ik ene keer een updatt gedownload van ea
    en het spel liep tien keer trager
    sints dien heb ik die automatische updatt uit gezet

  22. Marion

    Nou, heb net even met zweethanden de laatste patch versie 1.14 geïnstalleerd, gelukkig zonder problemen en het spel doet het nog. Gelukkig. Voorheen had ik altijd downloads (uit de store) en cheats, en dan ging het elke keer mis met het spel; iedere keer kon ik dan alles opnieuw installeren.
    Nu ik al een hele tijd zonder downloads en cheats speel, is het tot nu toe prima gegaan (even “afkloppen”).
    Mijn versie staat nu op: 4.2.32.007001.
    Ik hoop dat alles goed blijft gaan en duim voor de andere waar het niet zo goed mee gaat; want we zijn tenslotte allemaal verslaaft aan de Sims!

  23. Bezoeker

    Nou lekker dan, Sims 3 altijd goed gewerkt bij mij. Weinig last van alle patches eigenlijk (CAW tool nog niet geprobeert, zou niet weten waar ie zit) dus ik drukte nietsvermoedend op het knopje om te downloaden.
    Nou, toen begon het hoor. Pfff, een patch hoort problemen toch op te lossen in plaats van ervoor zorgen dat je je spel niet eens meer óp kan starten… Ik had ambities er al gewoon opstaan en daarna niet meer gesimst. Een uurtje of 2 van ambities kunnen genieten en boem, al mijn geld dat ik ervoor betaald heb naar de knoppen. Als EA hier geen serieuze oplossing voor gaat vinden wil ik mijn geld terug, ik ga toch zeker geen 40 euro betalen aan een sims spel waar ik vervolgens 2 uurtjes mee kan spelen en hem dan lekker in de kast kan laten verstoffen?
    Schandalig, respect voor de mensen die hun best doen om mij en andere mensen met problemen te helpen en álsjeblieft EA: Zorg ervoor dat we op jullie kunnen vertrouwen en niet voor alle patches ons spel opnieuw moeten installeren.
    Want dan installeer ik geen enkel sims spel meer.

  24. Niki

    Hey kan iemand mij helpen?

    Ik was op de officiele site van de sims 3 een leuk baby bedje aan het downloaden bij de gratis uitwisseling.

    Ik kreeg een bericht dat mijn spel niet compatibel was en dat ik een update moest doen.
    Dat heb ik dus gedaan maar nu kan ik zelfs mijn spel niet mijn spel niet meer opstarten.
    Ik krijg een bericht ” je basis spel van de sims 3 is niet compatibel met het uitbereidingspakket, update je spel via het opstartprogramma” dan druk ik op ok maar mijn opstartprogramma doet nix ik kan op nix drukken…

    Kan iemand mij helpen?

    (ik heb alleen de sims3 wereld avonturen en ambities die luxe heb ik niet is dat de oorzaak of is het iets anderes??)

    groetjes

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>