Je kunt gewoon niet zonder!

EA: ingame adverteren is goed voor real life verkopen

We hebben op onze site in deze berichten al eerder aandacht besteed aan ingame adverteren en nu heeft EA een studie laten uitvoeren waaruit blijkt dat ingame adverteren zeer lucratief kan zijn. Weliswaar is dit onderzoek niet gedaan onder De Sims spelers maar in De Sims 3 kan EA al advertenties stoppen maar tot nu toe hebben ze dat (nog) niet gedaan.

In-Game Advertising in EA Games Lifts Brand Sales

First Time Research Connects What Consumers See in-Game with What They Buy In-Store

REDWOOD CITY, Calif., Sep 14, 2010  — Electronic Arts Inc. today revealed results from a study conducted by The Nielsen Company which shows the degree to which brand advertisements within video games can boost real life sales. The study, commissioned by EA on behalf of Gatorade, shows that in-game advertising increased household dollars spent on Gatorade by 24%, and offered a return on investment of $3.11.

The study focused on households that purchased at least one of six EA SPORTS(TM) titles: NHL(R) 09, NHL 10, NBA LIVE 07, NBA LIVE 08, NBA LIVE 09 and NBA Street Homecourt. Gatorade had a variety of product placements within the games including arena signs, players’ water bottles, score updates and other call outs.

The study was based on Nielsen’s US Homescan panel of more than 100,000 households, representative of the US population, including a subset of Homescan homes that scanned video game UPC (Universal Product Codes) barcodes. The scanned barcodes were matched to a reference library of more than 14,000 video game titles. Nielsen compared the households that purchased at least one of the studied games before and after Gatorade branding was integrated into the games (the test group) with households that didn’t purchase one of the games (the control group).

These test and control group homes are projected out to the broad Homescan panel by matching them with the larger Homescan household universe based on similar purchase patterns and demographics in order to achieve a statistically reliable sample. Finally, the sales impact of Gatorade advertising was measured by analyzing and comparing Gatorade purchase behavior between the households that had and hadn’t purchased the games that carried Gatorade advertising.

This is the first time that this type of sales lift analysis has been done for advertising within video games. The study is the result of work undertaken by EA and The Nielsen Company to help marketers better understand the potential of advertising in this space.

“Nielsen’s study is a milestone for interactive entertainment,” said Elizabeth Harz, Senior Vice President of Global Media Sales at EA. “For the first time, advertisers are able to link the value of their in-game marketing or sponsorship to actual sales. Now brands can feel confident adding gaming as a core media channel for their advertising.”

“Video games are a deeply engaging consumer experience,” added Gerardo Guzman, Director, Media Product Leadership for The Nielsen Company. “Bringing our industry accepted ad effectiveness understanding to video games is another way to help marketers understand how consumers respond to advertising across different environments. This should help optimize the impact of and derive a return on media investments. In this case the story is simple – dollars put into video game product placement result in more retail dollars.”

10 gedachtes over “EA: ingame adverteren is goed voor real life verkopen”

  1. Boblesponge

    nagoed als ik in de stora gratis coca-cola/pepsi automaten kan downloaden of milka-koeien, of de nieuwe fort-fiesta/renault-twizy-ZE/ Citroën-Xara-Picasso. of de nieuwe macbook pro als pctje voor mn sims, vind ik t geen enkel probleem…
    En laten we eerlijk zijn, dat is ook reclama:D

  2. Hikari-desu

    ja, op de strore zijn zat gratis dingen die eigenlijk reclame is, en ik ben het ook met hiki eens dat ze best reclame in de game mogen zetten als-ie goedkoper wordt… of als je dan iig weer gratis simpoints krijgt 😉

  3. alexie

    als ze advertenties toe gaan voegen bij sims trek ik gewoon me kabel uit me laptop als ik sims ga spelen, ga echt niet naar onnozele spam zitten kijken.
    er is toch al teveel reclame op de wereld, en wil tijdens het gamen zelf kunne kiezen of ik wel of geen reclame wil.

  4. Rik Wessels

    Vergis je niet . Er zijn bijvoorbeeld MMO’s die goedkoop konden blijven ( of zelfs kunnen blijven bestaan ) door die ingame reclame. Als de inkomsten van die reclameuitingen direct terugvloeien naar de speler is er niks op tegen . Het maakt de simulatie alleen maar “echter” . Ik kan me voorstellen dat er dan ook iets van de prijs van games of expansies afkan . Ik weet dat ze dit ook doen in City of Heroes ( MMO van NCsoft) en dat ze daardoor in feite hebben overleefd . In Tabula Rasa – de inmiddels gestopte MMO- waren ze net te laat met de ingame reclame en die heeft het dan ook niet overleefd . Ik weet nog dat je daar computers had van Dell 🙂
    er zijn een aantal voorwaarden aan die reclame :
    * mag geen impact hebben op eigenlijk spel
    * mag niet gestreamed worden ( gedownload terwijl je speelt ) ,maar moet fixed zijn .
    * moet directe impact hebben op prijs van games of content voor de speler ( Renault en Toyota hadden dit begrepen ) . Met name de expansions moeten hierdoor in prijs dalen .

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>