Je kunt gewoon niet zonder!

Metro UK: Rachel Franklin over de toekomst van De Sims 4

De Britse nieuwssite Metro UK heeft een aardig uitgebreid interview met Rachel Franklin, uitvoerend president van De Sims 4, gepubliceerd over de stand van zaken binnen De Sims 4. Waarom peuters weglaten bijvoorbeeld, ondanks de grote kritiek van de fans vooraf, uiteindelijk toch de beste keuze bleek te zijn tot allerlei andere zaken omtrent De Sims 4 Beleef het Samen en de verdere toekomst van de serie. Al met al zeker het lezen waard!

GameCentral talks to the woman in charge of The Sims, about the future of the franchise and the difficulties of dealing with fan unrest.

It may seem like it’s in a unique position but The Sims suffers from exactly the same difficulties as any other major franchise, from Call Of Duty to Pokémon. How often should you make a sequel? How import are cutting edge graphics? What features have the fans been asking for? And will it actually work when it’s released?

To one degree or another The Sims 4 ran it all of these problems when it was first launched, but in particular complaints from fans that it had purposefully removed features that were present in the older game; with many imagining that they would be reintroduced at a later date as paid-for content.

But that didn’t happen and although not all of the more controversial features have been reinstated most of them have, as free updates. Since we’ve always enjoyed The Sims games, including The Sims 4, the recent release of the Get Together expansion pack gave us a chance to meet with Rachel Franklin, the vice president and general manager of The Sims Studios.
We talked to her about the future of the franchise and also the ever-increasing difficulty of releasing open-ended games… and of reviewing them.

Metro UK

21 gedachtes over “Metro UK: Rachel Franklin over de toekomst van De Sims 4”

  1. jordi

    Oke, ze zegt dat ze vind dat als je een open wereld hebt dat je dan moeilijker kunt contact maken met de wereld en sims. Dat snap ik niet echt.. een open wereld is juist fijn om contact te maken met de wereld en sims.. En ze vind realistische sims vreemd. Dan hadden ze de stap naar de sims 3 al niet zo realistisch moeten maken want dat is veel beter dan de sims 4.

    1. Rudy

      Dat lijkt me sterk. Voor zover ik zo zie lijkt De Sims 4 nog wel genoeg voor EA op te leveren en aangezien ze zo goed als een monopolie op zulk soort spel hebben (er is – jammer genoeg – nou eenmaal geen enkel ander fatsoenlijk spel dat ook maar in de buurt komt De Sims en ze wat concurrentie kunnen bieden), zullen ze er ook niet zomaar mee stoppen.

  2. desims2

    Ze zullen vast niet stoppen binnen de kortste tijd. Aangezien de sims 4 vele malen slechter werd ontvangen ten opzichte van de voorgangers zullen ze beter hun best moeten doen en eens gaan luisteren naar de community in plaats van dingen creëren waar niet om gevraagd is.

    Het jammere is het publiek kent De Sims al dus word de verwachting bij elk deel steeds hoger vooral na het uitkomen van De sims 3 wat ‘bijna realistisch’ leek . Vandaar dat we kunnen zeggen dat De sims onderhand zijn beste tijd wel heeft gehad.

  3. Jo-Anne

    Ik ben eigenlijk vreselijk boos en beledigd over dit interview (en ik ben niet de enige, het Amerikaanse fanforum is ongeveer uit zijn voegen gebarsten). Niet omdat ik vind dat ze geen eigen visie mag hebben op de toekomst van Sims 4, maar met haar uitspraken zet ze fans van de voorgaande versies eigenlijk in hun hemd. Open wereld? Veel moeilijker om contact met je sims te maken (voor mij is het juist een van de belangrijkste ingrediënten om contact met mijn sims te krijgen, sorry Rachel), peuters schrappen was een juiste keuze (goh, dus eh, niet omdat jullie tijdgebrek en minder busget hadden of zo?). Realistische sims, “you don’t want that”. Ik hoef ze persoonlijk ook niet superrealistisch, maar ik vind realistisch fijner in het spel dan cartoony en heel veel mensen kiezen met cc overduidelijk wél voor heel realistisch. Dus wie is “you” Rachel?

    Ik probeer op het moment plezier te hebben met Sims 4 en dat lukt eigenlijk best aardig, maar het is beslist geen Sims 3-ervaring voor mij. Het is meer de uitwerking in verhaalvorm die ik leuk vind dan het spelen zelf. En dit interview doet me vrezen voor de toekomst van The Sims. Ik heb constant het gevoel dat ze zelf geen simmer is en alleen bepaalde keuzes – die vooral gemaakt zijn omdat het spel online moest worden – probeert te verkopen over de hoofden van fans heen.

  4. Ingrid

    Ik denk dat zolang mensen Sims 4 met Sims 3 blijven vergelijken, ze een ontevreden gevoel er aan overhouden.
    Zeker als Sims 3 een favoriete game voor je is.
    Persoonlijk heb ik met de open wereld niet zulke positieve ervaringen gehad om contact te krijgen. Ook heb ik nooit veel met peuters gehad. Dus ik denk dat je altijd verdeelde meningen zal hebben. Sims 4 is een heel ander spel dan Sims 3 dat is me nu wel duidelijk geworden.

    1. Jo-Anne

      Tuurlijk is dat zo en zo probeer ik het ook te benaderen. Heb het ook altijd een beetje raar gevonden als mensen bij Sims 3 zaten te zeuren dat ze geen winkel konden beginnen; ja, dat was een EP van Sims 2 en met Sims 3 kon je weer andere dingen (tombes onderzoeken bijvoorbeeld). En de een zal het een leuker vinden en de ander het andere. Maar dat is niet waarom ik onthutst was over dit interview.

      Ze doet veralgemeniserende en vrij denigrerende uitlatingen over peuters, realistische sims en open wereld die voor jou persoonlijk misschien mogen opgaan, maar voor heel veel andere mensen niet. Alsof deze nieuwe weg (mini-buurtjes met veel te weinig ruimte, geen enkele mogelijkheid om zelf werelden te creëren, levensfases die – kort door de bocht – neerkomen op: aan wieg gekluisterde pop, diep gat, kind, volwassene, volwassene, volwassene, volwassene met grijs haar, overacterende sims) de enige juiste manier is en iedere andere visie rond het spel fout is. Zo brengt ze het namelijk. Helemaal door die vreselijke laatste zin: “I like that you really get it.” Alsof iedere Simsfan die het in zijn hoofd haalt niet weg te lopen met Sims 4 ‘het’ simpelweg niet begrijpt. Ik heb het idee dat zij de doorsnee Simsfan niet begrijpt. Want hoe je het ook wendt of keert: er is een heleboel creativiteit en vrijheid weggehaald uit Sims 4. Niet alleen in vergelijking met Sims 3, maar ook met Sims 2.

      1. Jordi

        Precies 🙂 En als ik er zo over na denk zie ik de sims 3 eerder aan als concurrent tegen over de sims 4 omdat het eigenlijk totaal anders is. De sims 3 is een hele vebetering van de sims 2 en er zijn ook nieuwe leuke dingen towgevoegd. En ik denk dat de sims 4 gewoon een slechte kopie wordt van de sims 2.

      2. Ingrid

        Ik begrijp je punt en ben het met je eens dat ze veralgemeniserende en denigrerende uitspraken doet en ook zwart/wit vind ik. Ook had ze als laatste zin beter kunnen zeggen: “I like that you totally agree with me”.
        Er is inderdaad een hoop creativiteit en vrijheid weggehaald uit Sims 4. Zo mis ik nog steeds de ‘create a style’ tool, en anderen misschien niet. In ieder geval bedankt voor je uitleg, nu begrijp ik het beter 🙂

  5. desims2

    Je kunt het een beetje vergelijken met de series Home Alone.
    Home Alone 1 was geweldig ontvangen

    Home Alone 2 ook geweldig ontvangen sommingen vonden de film zelfs beter

    Home Alone 3 in een nieuw jasje gestoken, nogsteeds van dezelfde producent. Prima ontvangen

    Home Alone 4…bagger. Andere producenten andere acteurs met dezelfde rollen als de 1e 2 delen.

    Dit gebeurt er als je series, games en films door de loop van de jaren in handen laat komen van andere eigenaren/bedenkers.
    Rachel Franklin gaat De sims kapot maken denk ik.

    1. jordi

      Klopt, die nieuwe mensen gaan dan helemaal leuk vinden om een andere draai aan De Sims te geven, of bijv aan Home Alone. Doe dat alsjeblieft niet mensen.. We waren juist gek op sims 1, 2 en 3. Dus ga het dan niet veranderen.. En ik vind het stom dat ze het niet realistischer en beter hebben gemaakt. (Niet alleen de graphics maar ook gewoon de animaties) Elke sims is er beter op geworden behalve bij de sims 4. Dat is echt jammer. En daar ga ik nooit aan wennen.

  6. Jopertjes

    Ik snap die discussie totaal niet. Als je De Sims 3 (en 2 en 1) beter vind, stop dan met het kopen van content voor De Sims 4 en stop dan gewoon met het spelen van de 4de hoofdtitel van De Sims-Franchise

    1. Jo-Anne

      Ik snap je reactie niet want deze discussie gaat niet over Sims 1, 2 of 3 beter vinden. Hij gaat over denigrerende uitlatingen van de executive producer van The Sims-serie over de voorgangers van het spel en hoe zij invult voor Simsfans dat, wanneer zij dat niet zo zien, ze ‘het’ niet begrijpen. Terwijl er niets te begrijpen valt.

      Bovendien is dit natuurlijk een dooddoener van de bovenste plank, want natuurlijk wil iedereen graag het nieuwe spel dat volop in ontwikkeling is leuk vinden. Ik heb zes jaar lang intensief sims 3 gespeeld en dus zo’n beetje alles uitgeprobeerd wat erin zit, ik was best toe aan iets nieuws. Het is dieptreurig dat steeds meer Simsfans teruggrijpen naar de oudere versies.

  7. desims2

    @Jopertjes, De Sims is een serie.. een franchise idd wat je al aangaf. Tot nu toe heb ik elke uitbreiding en accessoirespakket gekocht van TS1 tot TS3. Op Katy Perry, Into the future en movie stuff na dan. En dat is prima, deze (naar mijn mening) onnodige uitbreidingen kwamen niet al uit in het begin van De sims 3. Ik vind niet dat De sims team het kan maken naar spelers om na het uitkomen van een basegame waar al zoveel essentiele content in ontbreekt, dat ze zich druk moeten gaan maken om het maken van verschillende ijsjes waar je sim verschillende gemoedstoestanden van krijgt en daar 19,99 voor vragen. Belachelijk.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>