Sims Nieuws

Je kunt gewoon niet zonder!

Geplaatst onder Site Columns

Ben ik de enige die zich stoort aan de nieuwe EA strategie?

Het valt me de laatste tijd op dat het team binnen EA dat ervoor moet zorgen dat wij als fans zo nu en dan een nieuwe screen van een uitbreiding of accessoires pakket voor De Sims 3 of De Sims Middeleeuwen te zien krijgen, er wat voor terug wil hebben.

Nu staat er weer op de officiële Twitter van De Sims 3 dat ze best wel een nieuwe concept art van de nieuwe set in De Sims 3 Store willen laten zien, maar dan moeten wij ervoor zorgen dat er vaak genoeg op De Sims 3 gestemd wordt zodat ze misschien een Shorty Award krijgen.

If we are in the top 6 of the ShortyAward-Gaming we will share exclusive upcoming #TS3Store concept art!

En ook met hun Unlock the Photo Facebook pagina gebeurt het steeds meer dat er eerst een hele serie ‘I like it’ moet komen willen we de screen compleet te zien krijgen.

Dat we er als fans iets voor moeten doen om bijvoorbeeld leuke goodies op de officiële The Sims YouTube te winnen oke, maar ik stoor me er steeds meer aan dat we dat nu steeds vaker voor een simpele screen moeten doen.

Bovendien hebben we wat betreft concept arts van nieuwe De Sims 3 Store spullen al eerder gemerkt dat zo een set soms later helemaal niet terug komt.

Zal ik EA gaan nomineren voor een Loden Loekie (de irritantste reclame) of ben ik de enige die zich er steeds meer aan ergert? Dit soort ‘trucjes’ heeft EA toch helemaal niet nodig?

18 gedachtes over “Ben ik de enige die zich stoort aan de nieuwe EA strategie?”

  1. alexie

    Ik ben het er inderdaad mee eens dat de nieuwe screenshot’s van EA gewoon op aan kinderachtige manier gedeeld met ons worden.
    Wat werkt er bij EA kinderen leeftijd 6-8 jaar.
    Eerder konden we ook zo de screen’s krijgen zonder moeite te doen maar dit slaat gewoon nergens meer op.

    @Kelvin inderdaad het zal me niks verbazen om mensen nog verder uit te buiten dan dat er nu al gedaan wordt, zelfs een volledig boekje bij buitenleven kost al teveel.

  2. redhead0966

    Je hebt helemaal gelijk Hiki, ik erger me er al wat langer aan omdat er bv ook gratis dingen worden weggegeven op twitter (dacht dat t toen daar was) als je je maar aanmelde als vriend of zo. Loop ik weer mis omdat ik niet twitter, niet op facebook enz zit. Ze kunnen beter gewoon wat vaker gratis dingen in de store weggeven en screens gewoon eens vaker spontaan plaatsen zonder voorwat hoort wat.

  3. hiki

    Ja met Twitter en Facebook is ook weer zoiets: dat heb ik bewust er even deels buiten gelaten nu. Het is ook nog eens verwarrend al die verschillende social media’s waar je dingen kan vinden. Laatst had EA US weer een nieuw sociaal medium waar ze officieel nieuws posten: ben even vergeten welke dat is alleen. We hebben er ook geen melding van gemaakt.

  4. Jepske

    Ik ben het er ook helemaal mee eens dat het zo gewoon belachelijk is. Dingen verloten via twitter is ook gewoon oneerlijk, als ze alles zo via social networks doen, hebben sommige mensen gewoon helemaal geen kans.

  5. Snooty

    Ja en hetzelfde doen ze met Twitter. Elk uur zo’n idioot berichtje zoals “What time is it in your game right now?” Kom op zeg! We zijn toch geen 2 jaar oud of zo? EA is helemaal de weg kwijt en behandeld zijn klanten alsof we een stel kleuters zijn.

  6. Nefje

    Ze vragen er inderdaad niet letterlijk om.
    Maar EA Games bepaalt uiteindelijk niet wat wel en niet kan.
    Het zou goed kunnen dat ze hierom gediskwalificeerd worden.

    Ik zeg dus niet dat ze gediskwalificeerd moeten worden, maar juist dat je net zo goed niet met zekerheid kan zeggen dat EA Games zich wel aan de regels houdt.

    “We reserve the right to disqualify nominees that do any of the following: (…) promise anything of value in exchange for a nomination, or otherwise violate the friendly spirit of the awards.”
    bron: http://shortyawards.com/rules

    De genoemde begrippen hebben geen vaste juridische betekenis, dus het ligt er maar net aan hoe je dat interpreteert. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid om een partij te diskwalificeren en zijn ze dus niet verplicht om dit te doen.

  7. weijki

    EA is een van de grootste game development bedrijf, met een grote achterban (fans). Ze kunnen met deze marketing strategie nagaan hoeveel fans bijvoorbeeld de sims heeft, als er veel mensen reageren en doen wat ze vragen weten ze dat de game veel spelers heeft en waarom deze strategie aanpassen als duizende mensen zijn dit ook werkelijk doen.

    Maar of deze strategie eerlijk, goed en slim is. Ik denk dat ze veel fans juist verliezen. Social Media is hot, maar veilig NEE. Zelf heb ik facebook (ooit aangemaakt, je komt er nooit meer vanaf) die gebruik ik nu alleen voor spelletjes, staat geen persoonlijke informatie meer op. Twitter gebruik ik al helemaal niet, alleen hyves maar dat is ook afgeschermd voor niet vrienden.

    En tja de gemiddelde gebruiker van social media heeft zoveel persoonlijke informatie erop staan (niet afgeschermd) en die kan EA natuurlijk weer gebruiken…. want helaas veel social media warderen de privacy van hun gebruikers niet….

    EA maakt gebruik (misbruik) van de onwetende en naïeve gebruiker.

  8. simsteven

    Ik merk er zelf niet zoveel van omdat ik niet echt op het youtubekanaal van hun kijk en ik al een hele tijd al niets meer met twitter heb gedaan.
    Maar toch vind ik het raar dat ze zo iets doen voor de community om aan screens te komen.
    RONDUIT BELACHELIJK!
    groot gelijk dat je dit aankaart hiki

  9. Sander

    Wat ik absoluut niet ‘like’ is het feit dat hun eigen updates voor het spel bij zoveel gamers problemen veroorzaken waardoor de Sims3 gewoon niet meer te spelen is.

    Absurd. Laat ze dat eerst maar eens gaan fixen, dan wordt het spel vanzelf leuker.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Je kunt ook inloggen om een reactie te plaatsen.

Je kunt de volgende HTML elementen en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>