Community blog: Help ons bij het kiezen van gameplayonderdelen voor een nieuw Accessoirespakket!

Mogelijke gameplay van het accessoirespakket

De volgende stemronde voor het nieuwe accessoirespakket van De Sims 4 is zojuist begonnen! Ditmaal mogen we gaan bepalen wat de nieuwe gameplayvoorwerpen gaan worden. Daarbij heb je de keuze uit vier verschillende opties: het leven met duurzame energie als eigen opgewekte zonne-energie, nieuwe ‘vormen’ van voedsel zoals nectar met een eigen nectarvaardigheid, verschillende manieren om minder kooldioxide uit te stoten zoals recyclen en een composthoop voor oude planten, en als laatste het zelf wassen en drogen van kleding. Alle vier hebben ze zo’n drie of vier verschillende opties en is het duidelijk dat er over alle vier goed is nagedacht. Zie ook de enquête voor een uitgebreidere beschrijving van iedere optie. Je hebt tot maandag 26 juni 2017, 19:00 uur om ‘m in te vullen.

Hallo, Simmers! We zijn aangekomen bij het belangrijkste moment in de ontwikkeling van dit coöperatieve Accessoirespakket. Vandaag mag je stemmen om te bepalen welke nieuwe gameplayonderdelen jij graag in dit Accessoirespakket zou willen zien.

Mogelijke gameplay van het accessoirespakket

Als je nog niet bekend bent met dit project en je je afvraagt waar het allemaal om draait, dan kun je het beste eerst het welkomstbericht in SimGuruGraham’s Corner op de officiële forums lezen. Hier vind je meer informatie over dit project, hoe ver we zijn met het ontwikkelen ervan en waar andere Simspelers al op hebben kunnen stemmen. Zo gauw je op de hoogte bent, kun je hier je stem uitbrengen!

Sinds de laatste stemronde, waarin jullie geholpen hebben om 29 voorwerpen en 19 kledingstukken voor dit pakket uit te kiezen, hebben we het hier in de studio gehad over welke andere onderdelen we in de nieuwe game kunnen verwerken. Het team van het Accessoirespakket heeft er flink op los vergaderd met een handig whiteboard. We hebben gebrainstormd over de mogelijke gameplayonderdelen die boven kwamen borrelen met ons thema in het achterhoofd. Tijdens het brainstormen zijn er geen slechte suggesties; we hebben slechts een selectie te maken aan de hand van alle ideeën.

Zoals je ziet, hadden we een heleboel ideeën. Er is dus genoeg om over na te denken! Sommige onderdelen zijn favoriete elementen uit eerdere Sims-games, terwijl andere juist spiksplinternieuw zijn. Helaas kunnen we niet al deze ideeën tot uitvoer brengen en meenemen naar de volgende stap in het ontwikkelingsproces, waarin we zogenaamde ‘ontwerpblurbs’ schrijven. Een ontwerpblurb is een korte beschrijving van het ontwerp, die slechts een paar zinnen lang is. We gebruiken ze om het basisidee uit te leggen van wat we willen bereiken. Pas later, wanneer we het volledige ontwerp uitschrijven, voegen we alle kleine details toe die ieder onderdeel zo uniek maken. Ontwerpblurbs zijn ook handig om teamleden uit andere ontwikkelingsdisciplines een benadering te laten maken van hoe lang ze met hun werk voor een bepaald onderdeel bezig zullen zijn. Die informatie komt goed van pas, want hiermee kunnen we bepalen wat we tijdens de ontwikkelingsfase toe kunnen voegen, nog voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan. In de enquête van vandaag kun je de ontwerpblurbs lezen en aan de hand daarvan bepalen op welke onderdelengroep jij wilt stemmen.

Voordat we deze ontwerpblurbs kunnen schrijven, werken onze ontwerpers en producenten samen om de ideeën uit te kiezen die er het meest veelbelovend uitzien voor het volgende geweldige Accessoirespakket. Het idee achter Accessoirespakketten is het bieden van onderdelen die goed bij het algemene thema en bij elkaar passen. We houden er ook rekening mee of we genoeg tijd hebben in de ontwikkelfase om het beloofde onderdeel daadwerkelijk af te krijgen. Vervolgens kijken we of ons voorstel een aanvulling vormt op wat er op dit moment nog ontbreekt in De Sims 4. Het is ook belangrijk voor ons dat we onderdelen uitkiezen voor Accessoirespakketten die op zichzelf kunnen staan. We zijn ons ervan bewust dat er veel kleine toevoegingen zijn die spelers graag werkelijkheid zien worden, maar soms komen die beter tot hun recht als extra onderdelen in een uitgebreider pakket. Tot slot proberen we onderdelen te vermijden waarvan we denken dat ze beter op hun plek zijn in een Game Pack of Expansion Pack dat we in de toekomst willen maken.

Vanuit dat perspectief was het vrij eenvoudig om enkele onderdelen uit de brainstormsessie direct door te strepen, omdat we wisten dat we ze niet binnen een Accessoirespakket uit konden voeren. Uit de overgebleven onderdelen hebben we onze favorieten naar voren geschoven, aan de hand van onze intuïtie als ontwerpers en reacties van spelers. Dat heeft ons geholpen om te bepalen wat goede toevoegingen zouden zijn. Een aantal heldere thema’s sprongen er echt uit en die hebben we uitgewerkt voor de stemsessie van vandaag.

De stemronde eindigt op 26 juni 2017 om 19.00 uur.

KLIK HIER OM DEEL TE NEMEN AAN DE ENQUETE.

Wanneer de stembus op maandag sluit, zullen we meer weten over de visie van dit pakket, maar het totaalplaatje zal nog niet compleet zijn. Het is belangrijk om in het achterhoofd te houden dat wanneer we de winnende onderdelen uitwerken, sommige dingen misschien gewijzigd moeten worden. Dat is iets dat meestal onvermijdelijk is. We zijn ervan overtuigd dat we hoe dan ook een leuke ervaring kunnen leveren, hoe de stemming ook verloopt, maar er moet nog een hoop werk verzet worden. Nadat we de stemmen geteld hebben, zullen we de volledige ontwerpen uitwerken, zodat we meer details hebben over de ervaringen die de nieuwe onderdelen zullen bieden. Een uitgewerkt ontwerp betekent dat iedereen die deel uitmaakt van het team van het Accessoirespakket een betere benadering kan maken van hoeveel tijd ze nodig hebben om deze onderdelen uit te werken. Als de benaderingen wijzigen, moeten we opnieuw bekijken of de eerder goedgekeurde onderdelen nog steeds gerealiseerd kunnen worden. Wanneer de volledige ontwikkeling van dit pakket het hoogtepunt bereikt in augustus, weten we pas echt of het nodig is om onderdelen te schrappen, of dat er nog ruimte is voor extra toevoegingen. Ik hoop op het laatste scenario, want we hebben een aantal geweldige ideeën overgehouden aan de brainstormsessie die klein genoeg zijn om nog snel even uit te werken. Naar mate de ontwikkeling vordert, zullen we je van iedere stap op de hoogte houden. Je zult niet alleen ingelicht worden over wijzigingen die we van plan zijn om te maken, maar ook over de afwegingen die we hebben gemaakt om tot onze beslissingen te komen. Neem regelmatig een kijkje in SimGuruGraham’s Corner op onze forums om op de hoogte te blijven over dit project.

Tot slot zullen we je de data geven voor de overige stemrondes van dit project. Zet ze in je agenda en zorg dat jouw stem meetelt!

  • Stemmen over onderdelen (23- 26 juni): selecteer de topgameplay-onderdelen die je in het pakket wilt zien.
  • Stemmen over pakket-icoontje (6-8 september): bekijk verschillende icoontjes en selecteer het icoontje dat op de doos en in de in-gamecatalogus wordt gebruikt.
  • Stemmen over pakket-naam (13-15 september): selecteer een titel die het best past bij de sfeer en content van het nieuwe pakket.

In de veelgestelde vragen vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over dit project.

TheSims.com

Door Rudy

Simmer sinds De Sims 1 en inmiddels de beheerder van Sims Nieuws!

2 reacties

  1. Ik ben uiteindelijk voor de alternatieve vormen van elektriciteit en watertoevoer gegaan. Hoewel ik sterk twijfelde tussen deze en het wassen van kleding, vind ik dit toch beter bij het thema van het pakket passen en kan het wassen van kleding bovendien ook net zo goed ooit nog in een ander pakket verschijnen.

Laat een antwoord achter aan yvonnenathan Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *