Previews

Op 15 Mei 2009 vond in Utrecht een Sims 3 Sneak Preview plaats waar Sims 3 associate producer Mary Jean Chun aan een groot aantal Nederlandse Sims fans en Sims fansites een voorproefje liet zien van Sims 3.


Sims 3 Nieuws was tijdens de Gamescom 2009 in Keulen – Duitsland waar EA Producer Azure Bowie de eerste uitbreiding voor Sims 3 voor de allereerste keer presenteerde aan een selecte groep journalisten en Sim Fansites webmasters.

Patricia was daar uiteraard bij want dit wilde ze absoluut niet missen.


Patricia – assistent webmaster van Sims 3 Nieuws – is op 29 en 30 Oktober 2009 naar EA in de Redwood Shores Studio’s in San Francisco (Amerika) geweest om Sims 3 Wereldavonturen te bekijken, te spelen en te praten met het team dat aan het spel werkt.

Naast allemaal internationale Sims fansites was Sims 3 Nieuws de enige nederlandse fansite die bij dit bijzondere event aanwezig was.


EA Nederland had op vrijdag 21 april 2010, 13 dagen voor de officiële release, een De Sims 3 Ambities Sneak Preview georganiseert op het kantoor van EA Nederland.

Er waren flink wat Nederlandstalige fansites aanwezig en van het S3N Team waren Xelles, TenerifeTerreur, WimHuiskamp, Kyta en LotsofNothing er bij.


De Sims Middeleeuwen wist mij meteen erg te trekken en toen ik de eerste beelden zag ik was ik vrijwel meteen verkocht. De Middeleeuwse sfeer was perfect en ik hou echt van het gehele Middeleeuwse gebeuren. Maar voordat ik verder op het spel in ga wil ik eigenlijk eerst wat zeggen over de gebeurtenissen voordat we het spel te zien kregen.


Om maar met de deur in huis te vallen: ‘Darkspore’ is een heel ander spel dan De Sims 3. Vele bezoekers van onze site zullen er waarschijnlijk nog niet eens van gehoord hebben. Een groot gedeelte zal het originele Spore wel kennen. Daarin maakte je als speler de evolutie mee van een zelfgemaakt wezen. ‘Darkspore’ zal echter een heel ander spel zijn.


Op Gamescom 2010 hebben wij een presentatie bij mogen wonen van De Sims 3 Na Middernacht die gepresenteerd werd door producer Azure Bowie.

Xelles en ik (Kyta) waren ’s ochtends om 07:45 uur vertrokken naar Keulen, rond 12:00 uur hadden we ook Hiki gevonden in de EA community lounge en dus waren we compleet om bij de presentatie te zijn. We waren trouwens niet de enige fansite die daar was: 6 andere Nederlandse fansites waren er ook en wat Duitse en Franse fansites.


De Sims 3 Levensweg is toch een iets ander uitbreidingspakket dan normaal en ik moet ook zeggen dat ik gewoon niet zo goed wist wat ik ervan moest verwachten. In deze impressie zal ik uitgebreid beschrijven wat mijn ervaringen zijn met deze uitbreiding en wat ik er van vind, tot nu toe.


Tijdens de Gamescom 2011 in Keulen – Duitsland hebben een aantal internationale fansites een ‘behind closed doors’ presentatie van De Sims 3 Beestenbende bijgewoont gegeven door producer Graham Nardone. Hij liet ons het een en ander ingame zien en achteraf was er kort de tijd om vragen te stellen.

De presentatie had wat ons betreft wel 3 uur mogen duren, maar gelukkig konden we met enkele Sims Nieuws teamleden na de presentatie nog even De Sims 3 Beestenbende voor op de PC en console spelen. In deze preview zal ik jullie vertellen over wat wij allemaal gezien en gehoord hebben wat betreft de PC versie.


Tijdens de presentatie werden er al een hoop vragen beantwoord door alleen al te kijken naar de demo’s die ze gaven, bij de PC demo waren er wat technische problemen (crash), maar die waren snel verholpen. Hierdoor hebben wij als eerste ook het opstart scherm te zien gekregen, het is een licht blauw scherm, met verschillende dieren voet afdrukken.

Om maar gelijk te beginnen, de animaties die we in de demo zagen waren verbluffend, EA heeft erg veel tijd gestoken in het bestuderen van de bewegingen die dieren maken, en deze zijn erg goed opgenomen in het spel, beide keken we onze ogen uit. De kleine details, zoals het wiebelen van een staart of het bewegen met een poot doet het spel erg realistisch ogen.


De 2 uur waarin ik Beestenbende gezien en gespeeld heb, bleek echt veelte weinig te zijn om alles te ontdekken. Maar voor een eerste indruk was het ruim genoeg en ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste indruk zeer positief is. De paarden zijn een leuke toevoeging, en natuurlijk is het super tof dat je (weer) honden en katten kan houden. Wat ik ook goed vind, is dat er aardig wat interacties tussen de huisdieren onderling mogelijk is. Maar wat ik tot nu toe het leukste vind aan deze uitbreiding, zijn toch wel de paarden en mogelijkheid om met het houden en berijden van paarden geld te verdienenS. Hetgeen ik dan wel weer jammer vind, is dat ze er niet meteen een echte boerderij uitbreiding van gemaakt hebben. Het is erg leuk dat je nu paarden kan houden en zo een soort mini boerderij kan maken (want die objecten zijn toegevoegd), maar daar missen naar mijn idee toch ook echt de koeien, schapen en varkens. Kortom, dit lijkt mij een super leuke uitbreiding! Vele fans zullen hier op gewacht hebben en hun wachten wordt echt beloond. En misschien moet ik toch maar kijken of ik niet weer wat meer tijd voor De Sims vrij kan maken, dit spel zorgt er haast voor dat ik maar een schoolvak moet gaan laten zitten zodat ik het kan spelen.


Het zal jullie vast niet ontgaan zijn, woensdag 8 februari heb ik op het kantoor van EA Duitsland in Keulen de kans gekregen om De Sims 3 Showtime te bekijken en te spelen. Het event op zich was heel erg goed geregeld, het was dus op het kantoor zelf maar als je dit niet wist dan kon je het ook nergens aan zien. De ruimte waar we in waren was redelijk donker met groene tinten, er was een DJ en er stond een grote plumbob lamp. Aan de ene kant was er een groot scherm voor de presentatie van Michael Cox en aan de andere kant was een loungegedeelte en heel veel computers.


Bijna is het zover, De Sims 3 Showtime komt uit. Op 1 maart kregen Fransor en Hikari Desu – op het kantoor van EA Benelux -de mogelijkheid om het spel te spelen, van tevoren moesten we opgeven welk beroep we wilden uitproberen en wij hadden acrobaat gekozen. We hadden een speelsessie met meerdere websites zodat we ook Simport konden gebruiken.

Omdat er al eerder een preview is geweest over de speelsessie in Keulen en omdat we ook een uitgebreid verslag hebben gehad over de chat met de producers, hebben we ervoor gekozen om enkel wat te vertellen over dingen waar we nog niet veel over wisten.


Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *